Gå til innhold

De som kommer med stygge svar og skal ta ts for enhver pris

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

norw skrev (3 timer siden):

Så klart, men i større grad på KG, det handler nok om hva slags temaer som diskuteres. "Gaming communities" er egentlig verst, der er det nok en del som trenger hjelp/behandling.

Tja, det kan du takke "anonym bruker"-funksjonen for. Vanligvis så vil det man sier hefte ved brukernavnet sitt, slik at man bør moderere seg litt for å ikke bare bli sett på som en klovn. På dette forumet kan man holde på som man vil, pga den. Sikkert brukere som har mange tusen innlegg, men aldri har postet under nick med vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

norw skrev (3 timer siden):

Da er jeg usikker på om du forstod innholdet. Det er jo ikke først og fremst friske, vellykkede mennesker som holder på slik. Mange av dem skjønner nok ikke at her er det lett å anta mental sykdom når de poster slike kommentarer.

Jeg forsto veldig godt hva du mente. Og jeg mener du tar feil. 

Anonymkode: 07dfb...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De verste kommentarene og drittkastingen jeg har opplevd på KG, har jeg stort sett fått fra TS - på noenlunde saklige og seriøse svar som bare ikke gir TS den ønskede responsen og støtten som var målet med tråden, og svar som jeg ville gitt ansikt til ansikt til en venninne med samme problemstilling IRL. En del av det som fort tas som kritikk er ofte også relativt genuine forsøk på å forstå litt mer av problemstillingen og situasjonen TS legger fram, som jo nødvendigvis er et partsinnlegg.

Så er det helt klart også noen som går inn for å slenge dritt, kverulere og være vanskelige, her som ellers i livet (jeg meldte meg ut av den lokale velforeningens fb-gruppe i sjokk over hva voksne mennesker kunne lire av seg undet fullt navn, så dette er ikke et KG-spesifikt fenomen) - det må man bare leve med. Man får ikke gjort så mye med andres oppførsel, men man har en viss styring selv på hvor sårbar man gjør seg, hva man tåler og hvordan man håndterer den responsen man får. KG er et diskusjonsforum, ikke en støttegruppe. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg startet veldig mange tråder. Men når jeg lagt ut noe på samliv og seksualitet forum, så er det så forutsigbarhet hva som kommer til å bli vridd på av hva jeg skriver, vet på forhånd hvilke stråmenn som kommer, så må oppklare veldig tydelig på forhånd for å unngå dette, men det kommer alikevel, så har sluttet å legge ut noe, for veldig sjeldent det har blitt noe meningsfull diskusjon om faktiske tema 

Anonymkode: 34e5f...ff8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (7 timer siden):

De verste kommentarene og drittkastingen jeg har opplevd på KG, har jeg stort sett fått fra TS - på noenlunde saklige og seriøse svar som bare ikke gir TS den ønskede responsen og støtten som var målet med tråden, og svar som jeg ville gitt ansikt til ansikt til en venninne med samme problemstilling IRL. En del av det som fort tas som kritikk er ofte også relativt genuine forsøk på å forstå litt mer av problemstillingen og situasjonen TS legger fram, som jo nødvendigvis er et partsinnlegg.

Så er det helt klart også noen som går inn for å slenge dritt, kverulere og være vanskelige, her som ellers i livet (jeg meldte meg ut av den lokale velforeningens fb-gruppe i sjokk over hva voksne mennesker kunne lire av seg undet fullt navn, så dette er ikke et KG-spesifikt fenomen) - det må man bare leve med. Man får ikke gjort så mye med andres oppførsel, men man har en viss styring selv på hvor sårbar man gjør seg, hva man tåler og hvordan man håndterer den responsen man får. KG er et diskusjonsforum, ikke en støttegruppe. 

Problemet er kommentarene og så svarer TS på tiltale. Ni av ti ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.11.2024 den 10.20):

Nei. Det er normalt å vise folk respekt fra starten av, inntil de har bevist at de ikke fortjener den. F.eks at de er respektløse eller ufine mot deg uten grunn.

Det er normal høflighet og skikk og bruk å vise andre mennesker normal respekt.

Anonymkode: 2e86b...5d3

Nei. Respekt må fortjenes. Ellers må vi respektere alt dritt vi ikke ønsker.

Anonymkode: 32ff3...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 8.33):

Det er forskjell på å gi konstruktiv kritikk, med respekt, og på å være stygg i kjeften. Disse som ikke klarer å beherske seg, og svarer TS på en stygg og ekkel måte, er vel folk som ikke er helt oppegående. Mangler nok god oppdragelse og sosiale antenner, og er nok generelt tapere i livet. Man bør bare overse dem.

Anonymkode: 4e6d7...f99

Å kalle dem tapere synes jeg er veldig drøyt...

Det er en meget dømmende holdning. Personlig så synes jeg det er bra at de løfter meningene sine fram i lyset, for da kan man kommunisere med dem. Det er ikke alle som tenker seg om.

Om man er alene, bitter osv er det fort gjort å la seg trigge å kommentere på en uhensiktsmessig måte... Akkurat det tror jeg de fleste kan kjenne seg igjen i...

Er kommentarene direkte stygge så får moderatorene ta seg av dem...Er jo bare å rapportere dem da...

Er det virkelig noe å henge seg opp i? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 3.36):

Tja. Jeg har vel egentlig inntrykk av at de trådene hvor ts får mest tyn, er hvor ta faktisk fremstår som en idiot.

Anonymkode: 35f5c...3d8

Ikke enig. Synes ganske uskyldige spørsmål kan utløse drittslenging, det virker som om noen er ute etter å finne noen å hakke på, uansett emne. 

Anonymkode: 92d52...8bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.11.2024 den 10.20):

Nei. Det er normalt å vise folk respekt fra starten av, inntil de har bevist at de ikke fortjener den. F.eks at de er respektløse eller ufine mot deg uten grunn.

Det er normal høflighet og skikk og bruk å vise andre mennesker normal respekt.

Anonymkode: 2e86b...5d3

Det er IKKE normalt å respektere fremmede folk på nett som framstår som komplette idioter

Anonymkode: 58fae...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk pepper fordi jeg skal hjem til familien min til jul. Ei som ble provosert over det for hun hadde ikke mulighet til å feire med familen sin. Så da fortjener ikke jeg det heller tydeligvis. Hun skrev hun ble provosert. Det var noe jeg skrev i tråden på grunn av temaet, men jeg kan ikke si jeg skrev det på en provoserende måte.

Tråden ble slettet 🙄

Anonymkode: 8fc0c...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger lurer jeg på hvorfor Ts spør her når svaret er et Googlesøk unna? 

Anonymkode: b0a70...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Noen ganger lurer jeg på hvorfor Ts spør her når svaret er et Googlesøk unna? 

Anonymkode: b0a70...655

Det må jo uansett være lov å spørre, selv om man kan søke det opp.

Har vel forum for at man kan spørre om ting...

Anonymkode: 8fc0c...a72

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...