O Rakel Skrevet 21. november 2024 #1 Del Skrevet 21. november 2024 Synes denne saken er horribel: Forbyttet ved fødsel, ingen erstatning Forbyttingen av to babyer for snart 60 år siden ble sannsynligvis gjort av privat ansatt, derfor har verken stat eller kommune ansvar. Men da det ble oppdaget ved en tilfeldighet ved en blodprøve for 40 år siden av den ene moren, bestemte stat og kommune at hun ikke skulle få informasjon som kunne spore biologisk barn og at hun bare skulle hå videre. Og det er stat og kommune også frikjent for! Jeg er sjokkert. For meg virker det helt feil. Selv om man har fått med seg et barn og oppfostret det som sitt eget må det være utrolig traumatisk å ikke få vite hvor ens biologiske barn er. Den ene datteren følte seg også alltid fremmed. Føler igjen at det virker som stat og kommune driter i kvinners opplevelser og når urett begås mot dem (som da kvinner varslet for 18 år siden i Frosta-saken, som i saken om kvinner som drepes av ekser eller beilere osv). 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet 21. november 2024 #2 Del Skrevet 21. november 2024 Denne saken er så forferdelig 💔 All medfølelse til de berørte, og jeg håper inderlig de finner fred og ro til tross for at situasjonen er som den er. Forstår ikke hvordan de kan konkludere med at stat og kommune er uten skyld, og spesielt ikke da de fant det ut på 80-tallet og valgte å tie?! 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildanden Skrevet 22. november 2024 #3 Del Skrevet 22. november 2024 Jeg synes også denne saken var opprørende. Salt i såret at de i tillegg må betale kommunens saksomkostninger. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 22. november 2024 #4 Del Skrevet 22. november 2024 Of ja, forferdelig for de involverte! En ting er at feilen først ble begått, men det at den ble lakt lok på etterpå kan jeg ikke forstå er lovlig! Spesielt uretferdig at de må betale for omkostninger, så skulle gjerne støtet de lit. Er det noen her som vet om det er oppretet en spleis eller lignende? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O Rakel Skrevet 22. november 2024 Forfatter #5 Del Skrevet 22. november 2024 Pippi Lotta skrev (32 minutter siden): Of ja, forferdelig for de involverte! En ting er at feilen først ble begått, men det at den ble lakt lok på etterpå kan jeg ikke forstå er lovlig! Spesielt uretferdig at de må betale for omkostninger, så skulle gjerne støtet de lit. Er det noen her som vet om det er oppretet en spleis eller lignende? Helt enig. Har ikke lest om noen spleis, men jeg føler som du og de andre over at avgjørelsen strider veldig i mot folks rettferdighetssans. Hvordan kunne de legge lokk på saken da det ble oppdaget? Det er jo ikke slik at 80-tallet var før opplysningstiden akkurat. Håper de anker og vinner frem i lagmannsretten. Jeg vil også delta på spleis om det opprettes, da jeg synes saken er et voldsomt overgrep mot disse personene - særlig det at de nektet å finne ut av det da forbyttingen ble avdekket 💔 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Koskos Skrevet 22. november 2024 #6 Del Skrevet 22. november 2024 Har ikke ord, urettferdighet er det verste jeg vet.😢 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå