Gå til innhold

Hadde en ekkel opplevelse i går! Jeg husker ingenting, men har visst gjort en hel del ting..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen diagnoser, slik at jeg tåler generelt lite til vanlig, men de siste gangene jeg har gått en natt, over et døgn altså, uten søvn, så har jeg endt opp med skremmende opplevelser.

Natt til i går sov jeg ikke, jeg sliter med søvnen, har imovane, men den virker ikke alltid, og jeg har hatt etpar netter det siste halve året ca der jeg ikke har sovet i det hele tatt. 

Jeg husker kun morgenen og litt av formiddagen i går, resten er helt borte, men jeg hadde gjort flere merkelige ting. Som å ikke klare å smøre skiver, jeg hadde bare rotet, brukt brødkniven i smøret, begynt å spise før jeg var ferdig å smøre på. Jeg hadde gjort alt helt feil når jeg ga dyrene mat. Jeg hadde sonet ut når jeg spiste og mistet skivene flere ganger, men spist dem allikevel. Jeg hadde også knust et fat, veltet et glass med drikke. Jef hadde grist på meg, men ikke brydd meg om det. Jeg hadde begynt å skulle åpne poser med tacokrydder. Jeg hadde begynt å hente ting som ikke ga mening, som en rull med papirduk, men jeg hadde ikke noen forklaring på hva jeg skulle med den. Og jeg hadde bablet om en hel del ting som ikke ga mening, samt at jeg hadde ledd av alt mulig. I tillegg hadde jeg sovnet flere ganger i samtaler, og jeg hadde snakket med min mor, og hun hadde trodd jeg var dopet/ruset. Det er flere ting, men jeg husker ikke alt. Min mann hadde til slutt fått meg i seng, med store protester fra meg.

To dager før hadde jeg også en natt uten søvn, den kvelden artet seg på en annen måte. Da hadde jeg hallusinasjoner, jeg så alt mulig, men mest i øyekroken, som katter og folk, bla min datter, bare at hun var liten. Når jeg sto på trappen utenfor terrassedøren kjente jeg meg ikke igjen, jeg så bygninger som ikke var der. Jeg så svarte flammer rundt meg fra gulvet, og jeg hadde også da snakket om ting som ikke ga mening. Den kvelden følte jeg meg også uvel, med prikkinger i hode og kropp, samt at jeg følte at kroppen skulle falle sammen på en måte. Der og er det sikkert mer som jeg ikke husker, og også da fikk mannen meg i seng. 

Begge gangene kunne jeg heller ikke gå rett, men sjanglet og måtte støtte meg når jeg gikk. 

Det som er er at jeg hadde tre kraftige krampeanfall en kveld for et år siden, konklusjonen den gangen var at det var en kombinasjon mellom mye ytre stress den siste tiden med to dødsstraff, samt litt annet, svært lite søvn den siste tiden og at jeg nesten ikke hadde spist noe særlig. Og at jeg fra før av har/hadde liten kapasitet til å håndtere alt.

Jeg følte disse to dagene nå uten søvn dagen før, kunne minne om hvordan jeg følte meg før jeg fikk anfallene, men det ble heller som beskrevet over. Samtidig så tror jeg at hadde det vært flere dager etter hverandre uten søvn, og om jeg hadde spist minimalt, så ville det endt med krampeanfall igjen, noe min mann er redd for.

Hva tror dere skjedde med meg disse dagene jeg forteller om? Jeg tror jo det var en slags kortslutning i hjernen? Kan det være noe slikt? Kan det som ga meg kramper sist, utarte seg på en annen måte? Og bør jeg oppsøke lege?

Anonymkode: c5347...1bc

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

SELVFØLGELIG BØR DU OPPSØKE LEGE!

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

Du bør absolutt oppsøke lege. 

• Liker 4
Skrevet

Dette her er ikke pga en natt uten søvn.

Rart de ikke ringte sykebil egentlig 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Delir? 

Anonymkode: e842b...1c4

Skrevet

Hadde noen av mine oppført seg så merkelig hadde jeg ringt 113. Hjerneslag, psykose, epilepsi eller noe annet alvorlig 

Anonymkode: 991cf...4e8

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvor mye Imovane tar du? Den kan gi en slags rus uten søvn Men oppsøk lege

• Liker 1
Skrevet

Kanskje dere hat rett, mannen vurderte å ringe ambulansen, men jeg hadde vært bestemt på at jeg absolutt ikke ville det, så det endte opp med at han satt våken noen timer og fulgte med. Jeg våknet rundt 01.30 fordi jeg måtte på do, og da hadde jeg vært mer meg selv igjen, bare at jeg hadde spist noen pepperkaker. Og jeg hadde fått noen rykninger, der armene falt ned på en måte. Men igjen hadde jeg nektet at han skulle ringe legevakt, og han vet hvor inderlig jeg hater den plassen, så han hadde heller vært med når jeg la meg igjen slik at han kunne følge med. Når jeg våknet om morgenen hadde jeg vært meg selv igjen, og har sagt at om det skjer igjen, så skal han ringe uansett hva jeg sier.

Vi har snakket om det i dag og han er mentalt tilbake til da jeg fikk krampeanfall, og det er derfor jeg har sagt at han kan få ringe samme hva jeg sier.. For i etterkant så er jeg litt skremt selv. Og jeg er ganske nysgjerrig selv om hva det var, samtidig så er jeg nå tilbake til meg selv. 

Hva tror dere det kan være?

• Hjerte 1
Skrevet
Anneofgreengables skrev (10 minutter siden):

Hvor mye Imovane tar du? Den kan gi en slags rus uten søvn Men oppsøk lege

Jeg tar en tbl 7,5mg, og kan ta en halv ekstra ved behov, og jeg tok ikke mer enn det.

Skrevet

Oppsøk lege plis💝

Anonymkode: 77a19...e8a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde du tatt imovane begge gangene? Jeg blir sånn om jeg holder meg våken på imovane.  Kjempe ruset. 

Anonymkode: 601a6...747

• Liker 2
Skrevet

Tenker mulig hjernesvulst. Du bør oppsøke lege i morgen og få henvisning til MR

Anonymkode: d4e58...4c2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker mulig hjernesvulst. Du bør oppsøke lege i morgen og få henvisning til MR

Og det bør sendes hastehenvisning evt sendes rett på sykehuset, men det vet legen som tar deg imot i morgen. 
Oppdater gjerne. Lykke til

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og det bør sendes hastehenvisning evt sendes rett på sykehuset, men det vet legen som tar deg imot i morgen. 
Oppdater gjerne. Lykke til

Man får ikke hastehenvisning og mr om man har blitt rar av å være våken etter inntak av imovane.  Det kan jeg garantere.  

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hadde du tatt imovane begge gangene? Jeg blir sånn om jeg holder meg våken på imovane.  Kjempe ruset. 

Jeg har brukt den i ca 15 år,og har aldri opplevd rus el på det. Disse episodene kom jo ikke før dagen/kvelden etter natten, om det skulle være at jeg plutselig blir ruset av dem, så hadde det skjedd på kvelden/natten når jeg tok dem, ikke utpå dagen etterpå..

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har brukt den i ca 15 år,og har aldri opplevd rus el på det. Disse episodene kom jo ikke før dagen/kvelden etter natten, om det skulle være at jeg plutselig blir ruset av dem, så hadde det skjedd på kvelden/natten når jeg tok dem, ikke utpå dagen etterpå..

Njæ, tar opptil 6-7 timer og den virkningen kan sitte i lenge om en ikke har sovet. Så det høres ut som det jeg kjenner til. 

Skrevet

For meg høres det ut som psykose. Som kan oppstå uten søvn. Som regel går det vel et par netter, men man kan tåle mindre og oppleve det før. 

Uansett bør dere ringe lege. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Njæ, tar opptil 6-7 timer og den virkningen kan sitte i lenge om en ikke har sovet. Så det høres ut som det jeg kjenner til. 

Jeg skal ikke krangle på det, men det har ofte hendt tidligere at jeg ikke har sovet på dem, men noe slikt som dette er nytt. Og siste natten nå, så hadde jeg ikke tatt dem i deg hele tatt. 

Jeg er ganske sikker på at jeg fikk en reaksjon på at jeg hadde vært våken hele natten, fordi hodet og kroppen ikke tåler det lengre, at jeg får reaksjoner som dette.

Mannen syns det var ganske urolige skremmende, og et redd for å sove..

• Hjerte 1
Skrevet
Perfume skrev (6 minutter siden):

For meg høres det ut som psykose. Som kan oppstå uten søvn. Som regel går det vel et par netter, men man kan tåle mindre og oppleve det før. 

Uansett bør dere ringe lege. 

Dette! 

Anonymkode: 92965...c75

• Nyttig 1
Skrevet

Stakkars mann... 

Anonymkode: dc6e9...d94

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...