AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #1 Del Skrevet 21. november 2024 Hvordan er det med tipsing i bryllup? Vi skal ha et enkelt bryllup med 20 gjester på restaurant. Tre retters med tilhørende drikke. Ikke noe ekstra som pynting og ekstra timer, alt skjer i normal åpningstid. Ville du tipsa, hvem (servitør, bookingansvarlig, kokker) og hvor mye er normalen i en slik situasjon? Anonymkode: a9704...925 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #2 Del Skrevet 21. november 2024 Nei, dere skal vel ikke betale selv? Anonymkode: 23edf...7fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #3 Del Skrevet 21. november 2024 Ville ikke tipset. Kanskje rundet opp til nærmeste hundrelapp om det var sykt bra, og nærmeste tusenlapp om du vil være raus. Anonymkode: b3b03...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #4 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Nei, dere skal vel ikke betale selv? Anonymkode: 23edf...7fd Selvfølgelig skal vi betale selv? Hvem betaler ellers, nissen? 😅 Anonymkode: a9704...925 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #5 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Ville ikke tipset. Kanskje rundet opp til nærmeste hundrelapp om det var sykt bra, og nærmeste tusenlapp om du vil være raus. Anonymkode: b3b03...97e Er ikke det litt snaut når det er snakk om rundt 40000kr i mat og drikke? Jeg regner med det er et par servitører, minst en kokk og 3-4 timer vi er der. Anonymkode: a9704...925 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #6 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er ikke det litt snaut når det er snakk om rundt 40000kr i mat og drikke? Jeg regner med det er et par servitører, minst en kokk og 3-4 timer vi er der. Anonymkode: a9704...925 Du kan jo tipse 10% da? Jeg personlig syntes ikke man trenger å tipse, de får jo lønn. Skal de gjøre noe ekstra for dere? Da kan dere jo heller betale mer. Anonymkode: b3b03...97e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnhild87 Skrevet 21. november 2024 #7 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ville ikke tipset. Kanskje rundet opp til nærmeste hundrelapp om det var sykt bra, og nærmeste tusenlapp om du vil være raus. Anonymkode: b3b03...97e Nei! Bare nei. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 21. november 2024 #8 Del Skrevet 21. november 2024 Så lenge de ikke gjør noe ekstra tenker jeg man ikke trenger å tipe. Eventuelt runde opp, men det er det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #9 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig skal vi betale selv? Hvem betaler ellers, nissen? 😅 Anonymkode: a9704...925 Fordi dere er invitert i bryllup med middag. Man pleier da ikke la gjestene betale for maten. Og ja, jeg har vært i flere resaurantbryllup, men selvsagt ikke betalt selv. Merkelig opplegg... Anonymkode: 23edf...7fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #10 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi dere er invitert i bryllup med middag. Man pleier da ikke la gjestene betale for maten. Og ja, jeg har vært i flere resaurantbryllup, men selvsagt ikke betalt selv. Merkelig opplegg... Anonymkode: 23edf...7fd Vi skal ha et enkelt bryllup Står det i hi. Så regner med at det er ts som inviterer og skal gifte seg og som også da selvfølgelig betaler. Anonymkode: d63b2...386 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #11 Del Skrevet 21. november 2024 Jeg hadde tipset, så lenge mat og service er god selvfølgelig. Minst 10% Men for guds skyld tips i kontanter, ellers kan du like godt spare deg for de pengene å la være 😅 Anonymkode: f4d1b...8c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 21. november 2024 #12 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Fordi dere er invitert i bryllup med middag. Man pleier da ikke la gjestene betale for maten. Og ja, jeg har vært i flere resaurantbryllup, men selvsagt ikke betalt selv. Merkelig opplegg... Anonymkode: 23edf...7fd Utfra hvordan ts skriver er det ts som inviterer, og således ikke gjest. Det er da ikke merkelig i det hele tatt? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #13 Del Skrevet 21. november 2024 Hvis de gjør en jobb utover det de ellers gjør for vanlige gjester så ville jeg tipset ja. Anonymkode: 38a54...038 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #14 Del Skrevet 23. november 2024 Vi tipset. De hadde pyntet lokalet og bordene veldig fint, i tillegg til at de fikk ting til å gå sømløst. Bryllup med tretti gjester. Siden de pyntet syns jeg de fortjente litt ekstra. Anonymkode: baabb...1ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #15 Del Skrevet 30. november 2024 Vi endte med å tipse 10%. Mat og service var veldig bra, vi hadde definitivt tipsa mer om det hadde vært snakk om pynting eller noe annet ekstra men her var det som nevnt ingenting slikt, ingen spesielle hensyn eller tilrettelegginger, veldig enkelt og rett frem selskap. Anonymkode: a9704...925 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #16 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 0.30): Fordi dere er invitert i bryllup med middag. Man pleier da ikke la gjestene betale for maten. Og ja, jeg har vært i flere resaurantbryllup, men selvsagt ikke betalt selv. Merkelig opplegg... Anonymkode: 23edf...7fd Det er jo TS som inviterer! Anonymkode: 955f6...5a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #17 Del Skrevet 3. desember 2024 Kan ikke alle bare bli enige om at vi ikke tipser, så vi slipper den dritten innført her i landet? Det kan da ikke være så vanskelig bare å betale akkurat det beløpet restauranten krever, slik man gjør i absolutt alle andre sammenhenger av omsetningslivet. Anonymkode: 4b995...5d4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #18 Del Skrevet 3. desember 2024 Når vi har invitert på restaurant har vi alltid hatt møter med restaurant, og fått alt på regning. Noen legger til service-avgift, andre ikke. Men vi gir aldri noe med mindre det er en del av avtalen. De tjener ganske godt på slike selskap. Anonymkode: 43824...008 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #19 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 0.30): Fordi dere er invitert i bryllup med middag. Man pleier da ikke la gjestene betale for maten. Og ja, jeg har vært i flere resaurantbryllup, men selvsagt ikke betalt selv. Merkelig opplegg... Anonymkode: 23edf...7fd 😂 De "har et bryllup på restaurant", les HI. Anonymkode: 43824...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkabella Skrevet mandag kl 22:03 #20 Del Skrevet mandag kl 22:03 .s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå