Gå til innhold

Dere som er unge og alene på nyttårsaften - hva sier dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har venner, prøver å date, og en familie. Likevel har jeg ingen å være med på nyttårsaften. Tidligere år har jeg hatt kjæreste eller venner, men så ble jeg singel, og alle mine venner har egne kjærester de skal være med. Jeg kan be meg til foreldrene mine, men som 30 år føles det ydmykende, og mest av alt vil jeg ikke at de skal være bekymret for at jeg ikke har noen å være med. Det blir uansett rart siden mine søsken er invitert bort. Dessuten pleier de ofte gjøre noe de to, og jeg vil ikke ta fra de den muligheten.

For meg er det helt greit å la dagen passere i stillhet, være hjemme og se på film, legge meg tidlig, og starte januar skikkelig. Men jeg føler på at jeg kommer til å få gratulasjoner og spørsmål om hva jeg skal/gjorde. Jeg har allerede fått spørsmål fra flere, sagt jeg ikke har noen planer, og likevel ikke blitt invitert. 

Jeg har som sagt ikke noe stort behov for å på død og liv feire nyttårsaften. Men hva sier man når man er alene, for å slippe at andre blir bekymret og ydmykelsen? 

Anonymkode: ece60...2ed

• Hjerte 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Jeg har tenkt å bare ta en rolig kveld", dersom de spør. Er det noen du håper å få invitasjon fra, hadde jeg heller sagt "jeg har ingen planer enda, men håper noe kan dukke opp"eller noe slikt. 

Anonymkode: 96479...b3a

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Var hjemme å slappet av, orket ikke festligheter» 

kan ikke huske sist jeg var invitert noe sted på nyttårsaften. 

Anonymkode: 6fe34...15a

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å være ærlig og si at du ikke har noen planer, hvorfor tenker du at du må finne på en hvit løgn for at du sitter hjemme?

Jeg har det på samme måte, og sier bare rett ut at jeg ikke har noen planer og koser meg hjemme med ei bok eller en film 

Er jo strengt tatt bare som em vanlig lørdag, største forskjellen er jo at noen setter fyr på en dustete mengde penger i form av fyrverkeri…

Anonymkode: 69729...1c4

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som har en rolig kveld/feirer alene - helt normalt og ingenting å skamme seg over 

Anonymkode: a1c17...641

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

"Jeg har tenkt å bare ta en rolig kveld", dersom de spør. Er det noen du håper å få invitasjon fra, hadde jeg heller sagt "jeg har ingen planer enda, men håper noe kan dukke opp"eller noe slikt. 

Anonymkode: 96479...b3a

Denne er fin, du kan jo også be nokon til deg:)

Anonymkode: 6e68f...cb9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med ytterst få unntak har jeg vært alene på nyttårsaften fra jeg var 19år, nå er jeg 36. Sier at jeg skal være alene hjemme og kose meg med film, snop og strikketøy når jeg blir invitert til andre. Takker alltid nei fordi jeg ikke vil være hos andre, jeg stortrives i eget selskap og bryr meg ikke om jeg går inn i et nytt år uten andre rundt meg akkurat på nyttårsaften.

Anonymkode: 21e06...50f

• Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med foreldrene mine som singel og 30. Har aldri vært på en venne julefeiring, enten med mine foreldre eller foreldrenetil kjæresten, når jeg har hatt det. 

Anonymkode: f6b4e...aa7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 21.58):

Avsporing, men får man gratulasjoner?

Anonymkode: 857ef...679

Godt nytt år! før og etter.

Anonymkode: b5b15...5d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Godt nytt år! før og etter.

Anonymkode: b5b15...5d2

Lykkeønskninger det. Ikke gratulasjoner. 

Anonymkode: 857ef...679

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange er nyttårsaften en helt vanlig dag og de har ikke behov for å gjøre noe sosialt, men for oss som ikke ønsker å være alene på en slik dag så er det trist.

Hva har du lyst å gjøre nyttårsaften da?

Full feiring på fest eller en middag?

Finnes det ikke noen slike vennegrupper på Facebook man kan melde seg inn i for å finne likesinnede?

Anonymkode: dace7...9cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke merkelig at dine 30 år gamle venner i parforhold ikke gjør noe på nyttårsaften? 

Hva med å ta initiativ til noe? 

Eller bor dere på bygda, så det er umulig å komme seg hjem?

Anonymkode: 71ee2...886

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det flere ganger da jeg var singel. Er ikke så glad i tjas og mas. Hadde hund så sa bare at jeg uansett måtte være hjemme sammen med han ❤️

Si at du skal passe en hund som er redd fyrverkeri?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvert fall ingen grunn til å føle at det er ydmykende 🙂. Jeg er 36 år og kommer til å være alene både julaften og nyttårsaften. Ferier du sammen med foreldrene dine, så er jeg sikker på at de blir veldig glad. Og ikke minst, det er nok mange andre  som kunne tenkt seg det samme.

Endret av hjelper1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var frivillig hundevakt for ymse hunder, har jobbet eller bare takket nei. Tilbragt en del alene, og det eneste ille ved det var når folk syntes synd på meg av den grunn. 

For min del har det ikke hatt noe å si.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å invitere folk til deg? Jeg er også godt voksen og singel. I år har jeg invitert venner og kollegaer, med både barn og partnere, til middag og kos hjemme hos meg. Vi blir ca. 15 stykker og jeg gleder meg masse :)

Anonymkode: 8736f...c26

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemme med foreldrene mine, som uansett ikke gjør så mye ut av det. Vi lager en god middag og spiller spill som oftest. Har også vært på hytta og slappet av. 

Har 0 behov for fyll og fest på nyttårsaften. Vært noen nyttårsaften alene også, bare for å slippe fest. Det gjør meg faktisk ingenting, men da har jeg jo valgt det selv. 

K,30

Anonymkode: e06e3...8aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...