Gå til innhold

Hvor mye ansvar for relasjonen har jeg..?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter vår mor gikk bort for noen år siden føler jeg at det er jeg som har alt ansvar for relasjoner i familien. Hun og pappa var skilt.

Spesielt tenker jeg mye på min nevø og niese. Broren min er alkoholiker og møter de lite. De er i 20 årene begge, og nevøen min har barn. Når nevøen min døpte sønnen ble ikke tanter på min side invitert, men fra den andre siden ble de invitert. Greit nok, de har hatt mer med hverandre å gjøre. Jeg har enda ikke møtt barnet som er 6 mnd, fordi jeg har sagt mange ganger at de må si ifra når det passer, men jeg hører ikke noe. Jeg har sendt meldinger og gave og alt, og dialogen er grei den, men han sier ikke noe når jeg kan komme å møte. Niesen min inviterer jeg når det er familieselskap og bursdag til barna. Hun kommer alltid i bursdag uten gave (er i full jobb), men det viktigste er at hun kommer. Nylig hadde hun bursdag, og da bestilte jeg bord hvor vi to skulle ut og spise. Det ville hun. Men så ble sønnen vår syk og innlagt på sykehuset, og jeg sa jeg måtte utsette av den grunn. Hun har lest melding, men ikke svart. Heller ikke spurt om hvordan det går med søskenbarnet sitt. 
Jeg blir litt oppgitt og lurer litt på om det faktisk kun er mitt ansvar siden jeg er den eldste i relasjonen her..? Hva tenker dere? Hva kan jeg si om jeg får kommentar fra de om flere år om at vi ikke hadde kontakt..? 

Anonymkode: 7943c...8d9

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du ble ikke invitert i dåpen?

Ofte er dåpen for dåpsbarnets nærmeste familie. Dvs. dåpsbarnets tanter og onkler, besteforeldre, søsken. Så du er et hakk for langt ut. Så tok de kanskje med en eller to ekstra de har nært forhold til, som tilfeldigvis var mors tanter. 

Det kan også hende at du betaler litt for din brors dårlige foreldreskap. At de er lei og sliten av han og hele hans familie. 

Kan du ikke spørre forsiktig hvilket forhold de ønsker? Hva de tenker om forholdet de har til deg i dag? 

Jeg er ikke så glad i folk som sier «si fra når det passer». Det er for meg ansvarsfraskrivelse, de vil ha sitt på det tørre, men er egentlig ikke så interessert. Så om du vil se barnet, så ringer du, og sier du har veldig lyst til å treffe gullungen, og er de hjemme lørdag formiddag?

Anonymkode: f0621...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...