AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:29 #1 Del Skrevet torsdag kl 19:29 Vi bor i en liten leilighet nå og har kjøpt oss hus på 350 m2, så naturligvis må vi fylle det med flere ting enn vi har nå. Har fått 4000 med besteforeldrene mine og tenkte å bruke mye av det på ting vi trenger til huset. Kommode får vi fra noen andre til jul, og kjøkkenutstyr har vi mye av. Har skrevet ned nye glass og skåler, for det har vi lite av. Ellers føler jeg ikke vi mangler noe på kjøkkenet, men tar gjerne imot tips uansett. Hva følte dere at dere manglet da dere plutselig fikk mye større areal å boltre dere på? Trenger litt pynt også, så jeg lurer på om noen har tips til konkrete pyntegjenstander som er klassiske og pene og ikke går helt av moten om et år og ser utdatert ut? Sånn som den Omaggio-vasen for en del år siden 😅 Anonymkode: 7d59e...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:31 #2 Del Skrevet torsdag kl 19:31 Anbefaler å bo seg litt til i det nye hjemmet og ikke bare kjøpe for å kjøpe. Trenger jo ikke bruke pengene akkurat den mnd her? Når man har flyttet inn ser man gjerne hva man trenger Anonymkode: d1d6e...543 26 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:33 #3 Del Skrevet torsdag kl 19:33 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi bor i en liten leilighet nå og har kjøpt oss hus på 350 m2, så naturligvis må vi fylle det med flere ting enn vi har nå. Har fått 4000 med besteforeldrene mine og tenkte å bruke mye av det på ting vi trenger til huset. Kommode får vi fra noen andre til jul, og kjøkkenutstyr har vi mye av. Har skrevet ned nye glass og skåler, for det har vi lite av. Ellers føler jeg ikke vi mangler noe på kjøkkenet, men tar gjerne imot tips uansett. Hva følte dere at dere manglet da dere plutselig fikk mye større areal å boltre dere på? Trenger litt pynt også, så jeg lurer på om noen har tips til konkrete pyntegjenstander som er klassiske og pene og ikke går helt av moten om et år og ser utdatert ut? Sånn som den Omaggio-vasen for en del år siden 😅 Anonymkode: 7d59e...bb3 Oppbevaring (kommoder, skap, vitrineskap), flere møbler, seng til gjesterom f.eks… Lamper , gardiner, mer julepynt, pynteputer, eventuelt gulvtepper. Anonymkode: 948de...4a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:33 #4 Del Skrevet torsdag kl 19:33 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi bor i en liten leilighet nå og har kjøpt oss hus på 350 m2, så naturligvis må vi fylle det med flere ting enn vi har nå. Har fått 4000 med besteforeldrene mine og tenkte å bruke mye av det på ting vi trenger til huset. Kommode får vi fra noen andre til jul, og kjøkkenutstyr har vi mye av. Har skrevet ned nye glass og skåler, for det har vi lite av. Ellers føler jeg ikke vi mangler noe på kjøkkenet, men tar gjerne imot tips uansett. Hva følte dere at dere manglet da dere plutselig fikk mye større areal å boltre dere på? Trenger litt pynt også, så jeg lurer på om noen har tips til konkrete pyntegjenstander som er klassiske og pene og ikke går helt av moten om et år og ser utdatert ut? Sånn som den Omaggio-vasen for en del år siden 😅 Anonymkode: 7d59e...bb3 Hvis dere flytter fra en liten leilighet til et stort hus, så vil jeg jo anta at dere er temmelig i mangel på møbler som er dimensjonert etter de nye boforholdene. En vase eller annet dilldall er det siste jeg hadde brukt pengene på. Eller ville du bare snikskryte litt over det nye, svære huset? Anonymkode: 06a8f...63f 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:42 #5 Del Skrevet torsdag kl 19:42 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis dere flytter fra en liten leilighet til et stort hus, så vil jeg jo anta at dere er temmelig i mangel på møbler som er dimensjonert etter de nye boforholdene. En vase eller annet dilldall er det siste jeg hadde brukt pengene på. Eller ville du bare snikskryte litt over det nye, svære huset? Anonymkode: 06a8f...63f Er du så paranoid og mistroisk ellers i livet også? AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Anbefaler å bo seg litt til i det nye hjemmet og ikke bare kjøpe for å kjøpe. Trenger jo ikke bruke pengene akkurat den mnd her? Når man har flyttet inn ser man gjerne hva man trenger Anonymkode: d1d6e...543 Egentlig helt enig i det, men bestemoren min som har sendt pengene forventer nok at gavene havner under treet deres, der vi skal feire i år. Derfor jeg er ute etter folks erfaringer, om de så de fikk behov for noe spesielt da de fikk større boareal, eller endelig hadde plass til noe de ikke hadde hatt plass til tidligere, sånn at jeg kan kjøpe noe nyttig 😊 Anonymkode: 7d59e...bb3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:44 #6 Del Skrevet torsdag kl 19:44 Vi flyttet fra leilighet til hus. Det vi ønsket oss mer av som er i kategorien gavemateriale var kunst, lamper og grønne planter. Kunst og lamper er jo veldig personlig smak, og grønne planter egner seg ikke under juletreet. Anonymkode: e97f2...de6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:48 #7 Del Skrevet torsdag kl 19:48 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi flyttet fra leilighet til hus. Det vi ønsket oss mer av som er i kategorien gavemateriale var kunst, lamper og grønne planter. Kunst og lamper er jo veldig personlig smak, og grønne planter egner seg ikke under juletreet. Anonymkode: e97f2...de6 Sant. Blomsterpotter til de grønne plantene er kanskje ikke så dumt, da. Kunst tror jeg blir vanskelig før man får malt veggene, fått opp hyller og satt inn møbler. Anonymkode: 7d59e...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet torsdag kl 19:53 #8 Del Skrevet torsdag kl 19:53 Kaj Boyesen figurer. Elsker! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:54 #9 Del Skrevet torsdag kl 19:54 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er du så paranoid og mistroisk ellers i livet også? Anonymkode: 7d59e...bb3 Kanskje du skal lære deg betydningen av begreper før du begynner å kaste de etter folk 🙂 Kanskje du også skal slutte å ta alt som et angrep. Anonymkode: 06a8f...63f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet torsdag kl 19:55 #10 Del Skrevet torsdag kl 19:55 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi flyttet fra leilighet til hus. Det vi ønsket oss mer av som er i kategorien gavemateriale var kunst, lamper og grønne planter. Kunst og lamper er jo veldig personlig smak, og grønne planter egner seg ikke under juletreet. Anonymkode: e97f2...de6 Man får ikke mye kunst for 4.000kr. Hvis ikke det er snakk om «ikea-kunst». 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gramma Skrevet torsdag kl 19:56 #11 Del Skrevet torsdag kl 19:56 Da vi flyttet, ble det åpenbart at vi manglet lamper. Med punktbelysning trenger man mange belysningspunkter, gitt! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:56 #12 Del Skrevet torsdag kl 19:56 Det tok flere år før jeg fylte opp med møbler. Så vi bodde oss inn på hva vi følte vi manglet der. No er jeg så forbanna lei av alle møblene og slik så jeg har kvitta meg med mye. Og fortsatt mye igjen. Det som er så dumt med stort hus er at det er så lett å bare sette det unna i kjelleren. Bort fra der jeg ikke er i hverdagen. Og da er det også glemt. Men kanskje lamper da? Kjøkkenmaskin? Oppbevaringsystem på vaskerommet? Anonymkode: bdd03...37b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:57 #13 Del Skrevet torsdag kl 19:57 Stoff lysestake eller stoff vegglysestake! Anonymkode: 472f0...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:59 #14 Del Skrevet torsdag kl 19:59 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje du skal lære deg betydningen av begreper før du begynner å kaste de etter folk 🙂 Kanskje du også skal slutte å ta alt som et angrep. Anonymkode: 06a8f...63f Ok 😂 Ha en fin kveld videre, det tror jeg du trenger. Gramma skrev (1 minutt siden): Da vi flyttet, ble det åpenbart at vi manglet lamper. Med punktbelysning trenger man mange belysningspunkter, gitt! Lamper ja!! Har jeg ikke tenkt på engang. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det tok flere år før jeg fylte opp med møbler. Så vi bodde oss inn på hva vi følte vi manglet der. No er jeg så forbanna lei av alle møblene og slik så jeg har kvitta meg med mye. Og fortsatt mye igjen. Det som er så dumt med stort hus er at det er så lett å bare sette det unna i kjelleren. Bort fra der jeg ikke er i hverdagen. Og da er det også glemt. Men kanskje lamper da? Kjøkkenmaskin? Oppbevaringsystem på vaskerommet? Anonymkode: bdd03...37b Oppbevaringssystem trenger vi ja! Anonymkode: 7d59e...bb3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:59 #15 Del Skrevet torsdag kl 19:59 Kunst/bilder til veggene. Hvis dere vet hvilke farger dere kommer til å ha i huset. Utrolig hvor mye fine bilder gjør for et rom. Anonymkode: fa297...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:04 #16 Del Skrevet torsdag kl 20:04 Robotstøvsuger? Anonymkode: dc32a...dcf 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:16 #17 Del Skrevet torsdag kl 20:16 Kjøkkenmaskin er kjekt! Julebelysning til huset kjøpte vi første året med hus, det kostet vel 6000 kr for bare veranda og flaggstanglys. Belysning inne var også en stor post på budsjettet. Gulvmatter til alle rom, billedrammer, oppbevaringsesker til årstidspynt? Anonymkode: 38b1e...a93 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:17 #18 Del Skrevet torsdag kl 21:17 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller ville du bare snikskryte litt over det nye, svære huset? Anonymkode: 06a8f...63f Hva er vitsen med være så ufin..? Hva får du ut av det? Anonymkode: 079a0...bad 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:20 #19 Del Skrevet torsdag kl 21:20 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje du skal lære deg betydningen av begreper før du begynner å kaste de etter folk 🙂 Kanskje du også skal slutte å ta alt som et angrep. Anonymkode: 06a8f...63f Oi, fortsatt frekk. Noen som har pissa i frokostblandinga di i dag, eller hva er greia? Pass på blodtrykket, kan ikke være greit å være så sint og aggressiv Ellers, til ts: gardiner, sengetøy, diverse ting som strykejern/kjøkkenmaskin/ekstra varmeovn hvis nødvendig, oppbevaring som kommode, skap, skjenk +++. Anonymkode: 079a0...bad 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:25 #20 Del Skrevet torsdag kl 21:25 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du så paranoid og mistroisk ellers i livet også? Egentlig helt enig i det, men bestemoren min som har sendt pengene forventer nok at gavene havner under treet deres, der vi skal feire i år. Derfor jeg er ute etter folks erfaringer, om de så de fikk behov for noe spesielt da de fikk større boareal, eller endelig hadde plass til noe de ikke hadde hatt plass til tidligere, sånn at jeg kan kjøpe noe nyttig 😊 Anonymkode: 7d59e...bb3 Om du spytter pengene inn i noe oppbevaring, større sofa, en lenestol, tre til hagen eller whatever, så skriv ut et bilde av det, pakk inn og legg under treet. Anonymkode: 003e3...c54 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå