santaslittlehelper Skrevet torsdag kl 19:23 #1 Del Skrevet torsdag kl 19:23 Ser at Polarn O Pyret kom med en del ull der det står "ubehandlet ull" det er da hvite/kremhvite plagg i merino ull som man kan bla se på nettsiden deres. Er det noen som har erfaring med disse? Hva slags kvalitet er det? Er det ala cosilana/engel/nøstebarn? Eller er det bare at plagget er ikke farget? Jeg har kontaktet kundeservice og lurt på dette men da sa de at det var behandlet med noe (ikke superwash, men noe annet som hun jeg snakket med ikke visst helt hva var) så.. hva tenker dere? Noen erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:25 #2 Del Skrevet lørdag kl 13:25 santaslittlehelper skrev (På 21.11.2024 den 20.23): Ser at Polarn O Pyret kom med en del ull der det står "ubehandlet ull" det er da hvite/kremhvite plagg i merino ull som man kan bla se på nettsiden deres. Er det noen som har erfaring med disse? Hva slags kvalitet er det? Er det ala cosilana/engel/nøstebarn? Eller er det bare at plagget er ikke farget? Jeg har kontaktet kundeservice og lurt på dette men da sa de at det var behandlet med noe (ikke superwash, men noe annet som hun jeg snakket med ikke visst helt hva var) så.. hva tenker dere? Noen erfaringer? Hva er ubehandlet ull? Mitt svar er at ubehandlet ull er ull som bare er klippet av sauen, uten å gjort noe mer med. Så her har gjerne reklamen løpt litt løpsk? Du bør spørre deg om hvor sauens ull kommer fra. All ull må vaskes og der må fjernes kvist, insekter og alt mulig sauen har fått med seg i Ulla før Ulla ble klippet av sauen. Skal jeg si videre hva jeg tro så mener de kanskje at Ulla er ubehandlet for fargestoffer? Men igjen hvilket land kommer denne Ulla fra? Anonymkode: 9c7e4...c0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:28 #3 Del Skrevet lørdag kl 13:28 Ser bare ut som om dette er et salgstriks. står ikke noe om hva de mener med uttrykket. Anonymkode: 9c7e4...c0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:35 #4 Del Skrevet lørdag kl 13:35 Du får ren merinoull som ikke har vært bleket, noe som svekker fibrene selv om det gjøres skånsomt. Merinoull er gjerne litt gulere i tonen enn annen ull, for eksempel ull fra norsk hvitsau blir helt hvit når den klippes av sauen og vaskes i varmtvann. Enig i at det kunne vært en tydeligere presisering inni bildet på hva ubehandlet ull er i dette tilfellet, men som en som jobber med fibre synes jeg plaggene ser bra ut Anonymkode: a77ed...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå