Gå til innhold

Øye renner når jeg kommer ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har hatt et øye som renner litt når jeg kommer ut - spesielt når det er kaldt og/eller litt vind. Det har nå tiltatt, og de første kalde dagene i år renner det litt fra begge øyne i det jeg går ut døra... Har googlet meg fram at det skyldes tørre øyne. Sitter foran skjerm mer eller mindre hele dagen..

.. ser ut til at øyendråper er løsningen. Tar imot tips med takk.

Anonymkode: b768c...25e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei, har hatt et øye som renner litt når jeg kommer ut - spesielt når det er kaldt og/eller litt vind. Det har nå tiltatt, og de første kalde dagene i år renner det litt fra begge øyne i det jeg går ut døra... Har googlet meg fram at det skyldes tørre øyne. Sitter foran skjerm mer eller mindre hele dagen..

Det er normalt. Mange får og rennende nese i kulden. 
Ta på deg briller og problemet blir mindre. Trenger du ikke briller så kjøp briller uten styrke eller bruk solbriller.

Anonymkode: c3516...8b0

Skrevet

Du kan prøve systane eller andre typer øyedråper.

Anonymkode: 463c5...97f

• Liker 1
Skrevet

Jeg laget en lignende tråd her om dagen og jeg fikk det med kulden forrige år, kulde og forkjølelse. Helt grusomt, er brillebruker selv men føler ikke det hjelper så mye som en over her sier men det er jo bare å prøve. Ellers ble dråper løsningen til en viss grad her.

Anonymkode: 127fc...233

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 18.07):

Når du ler, gjesper, blir rørt, eller på annen måte får tårer i øynene: Har tårene en tendens til å renne lett?
i så fall kan du ha dysfunksjonelle Meibomske kjertler https://sml.snl.no/Meiboms_kjertler

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...