AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #1 Skrevet 21. november 2024 Har jobbet som selger i 6 måneder og testet både jobben og produktet. Gjør det egentlig bra som selger, men sliter veldig med motivasjon. Det jeg selger er abonnement til bedrifter. Det kan gå opptil 2 uker før man klarer et salg, og provisjonen er ikke «veldig» bra (på det beste kan jeg få 700kr ekstra i lommeboka, og på det minste 200kr.. dette er i tillegg til fastlønn på 35.000kr). Men, ledelsen har nå bestemt seg for at jeg ikke vil få provisjon av et salg hvis bedriften jeg selger til har en allerede eksisterende avtale på mer enn 6 måneder igjen. Det vil si, hvis en bedrift ikke kan starte abonnementet hos oss før om f.eks 8-12 måneder, så vil ikke jeg få provisjonen av det salget før om 8-12 måneder. Jeg skjønner at bedriften ikke vil tjene på mitt salg før avtalen trer i kraft, mens jeg som selger skal få provisjon av et «framtidssalg»… men da betyr det også at mine sjanser for å gjøre salg minimerer kraftig. Jeg har fortsatt til gode at bedrifter kan tegne en avtale med mitt salg NÅ «i dag» da bedrifter ofte har andre avtaler med en bindingstid. Hva ville du ha gjort? Jeg føler akkurat nå at jeg jobber for mye, uten å få noe særlig igjen for det. I tillegg, hvis jeg potensielt slutter… så får jeg uansett ikke provisjon av det salget allikevel. Føler jo at jeg vil være lojal mot arbeidsplassen, men samtidig vil det gå utover min egen lommebok om jeg ikke selger abonnement til noen som trenger det NÅ… 😰 Anonymkode: f2f30...88b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå