Gå til innhold

Mannen ser på mine interesser og hobbyer som jobb, jeg skulle ønske han kunne lære seg å like det jeg interesserer meg for også. Urimelig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen har hatt en diskusjon, jeg elsker interiør og liker å male, møblere om osv 

Jeg er ikke en som har malt stua en gang så er det greit for 10 år. Dette visste han når vi ble et par, og jeg har stadige drømmer og planer.
Jeg gjør det meste selv, men det er hans hus også så jeg involverer han så klart. Han blir da ofte sur, er negativ og skjønner ikke hvorfor jeg må like å gjøre om.

Han liker at ting er som det er. Jeg har prøvd da å leve slik som han, jeg blir stressa av det, finner ikke ro og trives ikke. 
Jeg mener at han kan være mer positiv, prøve å se det fra min side, ikke blir sur hver gang jeg deler et ønske eller da jeg planlegger og har det veldig morsomt. Han er uenig. 

Hans interesse er friluftsliv, sove i telt, lange turer, masse utstyr. Jeg har gått alt jeg kan inn da for å like dette, støttet han og er med der han vil jeg skal bli med. Jeg har virkelig blitt glad i denne interessen hans. 
Derfor synes jeg det er litt sårt at han ikke engang kan prøve å møte meg med noe annet enn å bli sur. Jeg forventer ikke at han skal elske det, men være litt mer positiv. 
Jeg ser jo at vi ikke helt passer sammen på alle plan, min drøm er ikke hans drøm. Jeg har forståelse for det. Han er likevel en som betyr mye for meg, så jeg vil at vi skal ha det bra
Er jeg urimelig? 

Spør om dette på kg er jo spennende i seg selv :) 

Anonymkode: 73083...fd2

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så typen din liker ikke å bo på en byggeplass med halvferdige prosjekter uansett hvor han snur seg? Snåling det der.

Dumpedumpe.

Anonymkode: a13d2...044

• Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så typen din liker ikke å bo på en byggeplass med halvferdige prosjekter uansett hvor han snur seg? Snåling det der.

Dumpedumpe.

Anonymkode: a13d2...044

Halvferdig? Nei de blir ferdig før jeg starter på nytt :) Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo uro i hjemmet når du stadig vekk skal holde på med maling og ommøblering. Jeg har ikke noe problem med å skjønne at han ikke liker dette. Kand u ikke holde deg til å skifte ut gardiner, puter, pyntegjenstander og la det gå noen år mellom de større forandringene?

Anonymkode: ddc92...1ba

• Liker 31
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særbo er tingen, da kan du møblere og male alt du orker, evnt gjøre det for andre.

Han liker hjemmet sitt slik det er, liker ikke oppussing, rot og forandringer. Det kan ikke sammenlignes med friluftsliv.

Anonymkode: 46a3b...aea

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er han irritert på?

Endringene i seg selv? At du krever hans involvering? Pengebruk? 

Jeg og mannen lever fint med å ha vidt forskjellige hobbyer. Tror jeg hadde klikket om han skulle ha en mening om fargene på sengetøyet. Og han hadde klikket om jeg hang med ut i skogen. Men vi er selvfølgelige varsomme når det er ting som påvirker den andre, enten praktisk, eller økonomisk. 

Anonymkode: e5c26...659

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir stressa og sliten hvis de rundt meg aldri blir fornøyde, og alltid skal gjøre om på ting... 
Jeg kan fort få følelsen av at jeg blir det neste de ikke er fornøyd med lengre og som må endres eller byttes ut... 

Anonymkode: 60aae...82e

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Særbo er tingen, da kan du møblere og male alt du orker, evnt gjøre det for andre.

Han liker hjemmet sitt slik det er, liker ikke oppussing, rot og forandringer. Det kan ikke sammenlignes med friluftsliv.

Du kan også snu på dette.

Friluftsliv krever tid, at man ikke er hjemme, ikke med familien, ikke bidrar i praktiske oppgaver, de dagene.

Oppussing, da er man hjemme, kan være involvert, stille til måltider.

Fatter ikke at slike tråder skal ende i en diskusjon om hva som er "feil" og "rett". 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det blir jo uro i hjemmet når du stadig vekk skal holde på med maling og ommøblering. Jeg har ikke noe problem med å skjønne at han ikke liker dette. Kand u ikke holde deg til å skifte ut gardiner, puter, pyntegjenstander og la det gå noen år mellom de større forandringene?

Anonymkode: ddc92...1ba

Det er like vanskelig for han at jeg bytter gardiner og pynteputer. 
Så spiller ingen rolle om de er store eller små, det er nå 9 år siden jeg malte soverommet vårt, når jeg nå snakker om å få malt det så det kan bli lunt blir han sur. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Særbo vil han aldri gå med på, og litt dumt for ungene. Hobby er sånn sett hobby, han viste om min hobby når han flyttet inn i min leilighet før vi kjøpte hus sammen.
Hans er dyrere enn min også, det er stadig noe nytt som trengs. Vi har kanskje 10 forskjellige telt f.eks. Det er nok forandringen ja som er problemet :)  Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like vanskelig for han at jeg bytter gardiner og pynteputer. 
Så spiller ingen rolle om de er store eller små, det er nå 9 år siden jeg malte soverommet vårt, når jeg nå snakker om å få malt det så det kan bli lunt blir han sur. Ts

Hvorfor i alle dager må du snakke om det? 

Jeg vurderer farger, lager pinterest boards, går i butikker. Legger ut litt på Finn, kjøper nytt.

Så rydder jeg, vasker ned, maler, lufter ut. Timer det til en jobbreise eller helgetur om det krever mer enn en dag

Og han merker ikke endringene før det har gått noen dager. Eller kommenterer bare hvor fint det er.

Eneste jeg involverer han i er hjelp til å holde, eller løfte. Med mindre det er snakk om nødvendig oppussing, selvfølgelig, da bidrar vi likt. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hva er han irritert på?

Endringene i seg selv? At du krever hans involvering? Pengebruk? 

Jeg og mannen lever fint med å ha vidt forskjellige hobbyer. Tror jeg hadde klikket om han skulle ha en mening om fargene på sengetøyet. Og han hadde klikket om jeg hang med ut i skogen. Men vi er selvfølgelige varsomme når det er ting som påvirker den andre, enten praktisk, eller økonomisk. 

Jeg har prøvd å spørre, men han sier han vet ikke. Det er bare slitsomt, og mulig han synes det er totalt unødvendig pengebruk. 
Og ja, han bryr seg med sengetøyet også... Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også hater oppussing, så jeg skjønner han godt, men hadde aldri giddet bli med på hans hobbyer heller. Mest fordi det høres dørgende kjedelig ut 😅 

dere er ett umake par med forskjellige interesser. Sånn er det bare. 

Anonymkode: 54a09...f63

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, og hadde ikke orket oppussing og endringer i hjemmet mitt titt og ofte. Vi bodde 25 år i huset vi bygde før vi pusset opp nesten alt 😃. Heldigvis er mannen og jeg enige. Vi er kvalitetsbevisste, og kjøper dyre møbler osv, og det er da ikke meningen å bytte dem ut ofte.

Vet at mange er som deg, og har oppussing og interiør som hobby, men det blir full kræsj sammen med en som ikke liker det. 

Anonymkode: e007b...620

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager må du snakke om det? 

Jeg vurderer farger, lager pinterest boards, går i butikker. Legger ut litt på Finn, kjøper nytt.

Så rydder jeg, vasker ned, maler, lufter ut. Timer det til en jobbreise eller helgetur om det krever mer enn en dag

Og han merker ikke endringene før det har gått noen dager. Eller kommenterer bare hvor fint det er.

Eneste jeg involverer han i er hjelp til å holde, eller løfte. Med mindre det er snakk om nødvendig oppussing, selvfølgelig, da bidrar vi likt. 

Slik hadde jeg det med eksen, han brydde seg ikke. Han her blir sur det er hans hjem også, så jeg kan ikke bare gjøre dette. Og han legger merke til det, jeg respekterer det. 
Så synes jeg det er trist å ikke fortelle om hva jeg tenker på og gjør nå, han gjør jo det med meg. Viser meg på kart hvor turen går, bilder, hva han trenger til turen osv 

Hadde vært lettere å gjøre det slik som deg da :) Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg og mannen har hatt en diskusjon, jeg elsker interiør og liker å male, møblere om osv 

Jeg er ikke en som har malt stua en gang så er det greit for 10 år. Dette visste han når vi ble et par, og jeg har stadige drømmer og planer.
Jeg gjør det meste selv, men det er hans hus også så jeg involverer han så klart. Han blir da ofte sur, er negativ og skjønner ikke hvorfor jeg må like å gjøre om.

Han liker at ting er som det er. Jeg har prøvd da å leve slik som han, jeg blir stressa av det, finner ikke ro og trives ikke. 
Jeg mener at han kan være mer positiv, prøve å se det fra min side, ikke blir sur hver gang jeg deler et ønske eller da jeg planlegger og har det veldig morsomt. Han er uenig. 

Hans interesse er friluftsliv, sove i telt, lange turer, masse utstyr. Jeg har gått alt jeg kan inn da for å like dette, støttet han og er med der han vil jeg skal bli med. Jeg har virkelig blitt glad i denne interessen hans. 
Derfor synes jeg det er litt sårt at han ikke engang kan prøve å møte meg med noe annet enn å bli sur. Jeg forventer ikke at han skal elske det, men være litt mer positiv. 
Jeg ser jo at vi ikke helt passer sammen på alle plan, min drøm er ikke hans drøm. Jeg har forståelse for det. Han er likevel en som betyr mye for meg, så jeg vil at vi skal ha det bra
Er jeg urimelig? 

Spør om dette på kg er jo spennende i seg selv :) 

Synes ikke du skulle henge deg opp i det. Det viktigste er at dere har det fint sammen generelt, uavhengig av ‘’hverandres hobbyer’’. Så lenge du holder på med ‘’dine prosjektet’’ som maling, tapetsering, ommøblering mm. og det ikke er flere ganget i året må vel det være greit. Og du ikke forventer applaus. Mange har ikke øyne for det, eller liker forandring i særlig grad.. Det blir vel tid til friluftsliv mm.likevel av og til så da bør dere begge bli fornøyde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er kvinne, og hadde ikke orket oppussing og endringer i hjemmet mitt titt og ofte. Vi bodde 25 år i huset vi bygde før vi pusset opp nesten alt 😃. Heldigvis er mannen og jeg enige. Vi er kvalitetsbevisste, og kjøper dyre møbler osv, og det er da ikke meningen å bytte dem ut ofte.

Vet at mange er som deg, og har oppussing og interiør som hobby, men det blir full kræsj sammen med en som ikke liker det. 

Anonymkode: e007b...620

Det blir det, full kræsj. Vi har vært sammen i 18 år, jeg forlater han ikke pga dette og tror han holder ut med meg også. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg også hater oppussing, så jeg skjønner han godt, men hadde aldri giddet bli med på hans hobbyer heller. Mest fordi det høres dørgende kjedelig ut 😅 

dere er ett umake par med forskjellige interesser. Sånn er det bare. 

Anonymkode: 54a09...f63

Her er det han som dro meg med i førsten, det var viktig for han å ha en som likte friluftsliv. Kjøpte sko til meg den første julen sammen, så var det ut på tur. Og jeg elsker det så mange år senere, men jeg ble med for han. 
Føler ikke han har gått inn med samme innsats, men mange tenker vel at det er to forskjellige ting. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (4 minutter siden):

Synes ikke du skulle henge deg opp i det. Det viktigste er at dere har det fint sammen generelt, uavhengig av ‘’hverandres hobbyer’’. Så lenge du holder på med ‘’dine prosjektet’’ som maling, tapetsering, ommøblering mm. og det ikke er flere ganget i året må vel det være greit. Og du ikke forventer applaus. Mange har ikke øyne for det, eller liker forandring i særlig grad.. Det blir vel tid til friluftsliv mm.likevel av og til så da bør dere begge bli fornøyde. 

Prøver å ikke la det gå inn på meg, men blir litt trist til tider. Forventer ikke applaus, jeg er selvstendig og gjør det meste selv. 
Jeg får ikke lov å skyve møbler, selv med kluter under, da har jeg sagt at da må du hjelpe meg å bære. Men nå som ungene begynner å bli store får jeg heller hjelp av eldste :) TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...