Gå til innhold

Samler du på tomme doruller og brukt innpakningspapir?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samler du på tomme doruller og hva bruker du den evt til? 

Samler du på brukt innpaknings-og julepapir og bruker det omigjen? 

evt hvorfor ikke? 

Anonymkode: 91d9c...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dorulle nei

papir hvis det er veldig fint og «unikt». Og hvis det, når det er tatt av, er nesten like fint som det var når det kom fra butikken. Gaveesker og poser spares hvis de er pene. 

Anonymkode: efee5...fd0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doruller og gavepapir samler jeg ikke på, nei. Hvorfor ikke? For et spørsmål. Det er søppel. Det går i restavfall (gavepapir) og papiravfall (tomme doruller og kjøkkenruller).

Jeg har ingen verdens ting å bruke tomme dassruller til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doruller nei, gaveposer om de er hele, sparer esker uten tekst. Har egen kommode til gavepapir, gaveesker og bånd osv.  

Tar ofte med gavepapir hjem fra butikker hele året så gavepapir skuffene er ganske fulle (en skuff for julepapir og en skuff for året rundt papir.

Anonymkode: 54d19...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne spart på gavepapir. Det burde jeg kanskje begynne med, når jeg tenker meg om. Har som regel tatt vare på esker og papirposer hvis de er fine. Dorullene går rett i søpla. Men hvis jeg finner noe nyttig jeg kan bruke dem til kommer jeg nok til å ta vare på dem også.

Anonymkode: eaa63...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (6 minutter siden):

Doruller og gavepapir samler jeg ikke på, nei. Hvorfor ikke? For et spørsmål. Det er søppel. Det går i restavfall (gavepapir) og papiravfall (tomme doruller og kjøkkenruller).

Jeg har ingen verdens ting å bruke tomme dassruller til. 

Det er ikke søppel for alle , det har mange bruksområder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, hva skal man med ørten tomme doruller? 

Åpner ikke julegaver hjemme, så gavepapir kastets.
De fleste i min krets hvor vi gir bursdagsgaver eller andre gaver bruker gaveposer, og de tas vare på å gjenbrukes. 
Jeg og en venninne har en pose som vi gir frem og tilbake til hverandre med bursdagsgaver hvert år, og har gjort det i fem år nå. 

Anonymkode: 0f4c7...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomme doruller, ja. Fordi jeg har 2 barnehagebarn som elsker å male og klippe og pynte doruller. Hver gang de får "dorull-dilla" igjen så går det fort 10-15 doruller på en dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjemmer tomme doruller for å så grønsaker i til våren. Så i de inne og plante hele rullen rett ut. Veldig lettvindt. 

Gavepapir er det alltid greit å gjemme på, sparer penger og miljøet. Man vet aldri når man trenger et innpakningspapir! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

evt hvorfor ikke? 

Selvfølgelig ikke. Hvorfor? Fordi det er søppel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ungene var små ble doruller og pappen i tørkerullene brukt til å lage ting av til påske, jul osv og noen ganger samlet jeg på papir og bånd som kunne brukes til det formålet men nå, nei nå går et i restavfall/papiravfallet

Anonymkode: 89d10...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (8 minutter siden):

Selvfølgelig ikke. Hvorfor? Fordi det er søppel.

du er en bruk og kast person som ikke ser verdien i gjenbruk? Det er søppel for deg mente du vel? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet med det, har altfor mye i skuffer og skap, men tar vare på noen glass. Små til urter fra hagen og større til sild, syltetøy og sånt. Og så har jeg en liten stabel av tomme rømmebokser.

Da ungene var små, så hadde vi mange koselige stunder med tomme doruller. De ble både nisser, hatter og gryteunderlag og masse annet med saks, lim,  maling og glitter. Legg til trolldeig, gips, ståltråd og perler, så nærmer vi oss.  En av dem er faktisk blitt en slags kunstner, så den tiden med kos og kreativitet i oppveksten har kanskje påvirket litt... jeg vet ikke.

Endret av Perine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

du er en bruk og kast person som ikke ser verdien i gjenbruk? Det er søppel for deg mente du vel? 

Jeg ser ikke verdien av gjenbruk når det kommer til tomme doruller og innpakningspapir, nei... Det sier ingenting om hvordan jeg forholder meg til gjenbruk av alle andre ting det ikke ble spurt om i denne tråden...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 14.03):

Det er ikke søppel for alle , det har mange bruksområder. 

Kan du ikke komme med noen eksempler på hva man skal bruke ørten doruller til da?

Jeg vil anta jeg får rundt 60-70 tomme doruller pr år. Jeg har ikke barn, og jeg planter ikke grønnsaker eller urter som trenger forkultivering inne.

Så hva skal jeg bruke alle dorullene til, siden du mener de har så mange bruksområder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan du ikke komme med noen eksempler på hva man skal bruke ørten doruller til da?

Jeg vil anta jeg får rundt 60-70 tomme doruller pr år. Jeg har ikke barn, og jeg planter ikke grønnsaker eller urter som trenger forkultivering inne.

Så hva skal jeg bruke alle dorullene til, siden du mener de har så mange bruksområder?

Jeg har sagt MITT bruksområde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 13.50):

evt hvorfor ikke? 

Mei, doruller er søppel. Julepapir er søppel, innpakningspapir som er nesten nytt kan gjenbrukes. Men samler ikke i mengder. 

Anonymkode: e7cfc...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...