AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Jeg ser på å oppgradere ting i hjemmet. Og det er nå Black Friday tilbud på noe jeg har sett på, energimerking D. Men så har de nærmest et identisk produkt energiklasse C, men med Black Friday tilbudet er det 4000kr i forskjell. Betyr energiklasse veldig mye? Er snakk om et kjøleskap. Alt annet med de to produktene er identiske, utenom energiklassen. Hadde du betalt 4000kr mer for en bedre energiklasse? Anonymkode: d2c2a...246 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Kjøpte nytt kjøleskap sommeren 2023, det har energiklasse E ser jeg nå. Fungerer godt, mye bedre enn det gamle. Oppgitt forbruk er 121 kWh pr år. Sjekket noen tilfeldige (mye høyere pris) som har energiklasse C. De er oppgitt til 107 og 108 kWh. Om forskjellen er 10 kWh pr år ar det lang tid å spare inn, men det kan sikkert være andre forskjeller også, jeg vet ikke nok om dette. gjoerdetselv.com skriver D er anbefalt.. https://gjoerdetselv.com/energisparing/forsta-den-nye-energimerkingen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden TBL12 skrev (1 time siden): Kjøpte nytt kjøleskap sommeren 2023, det har energiklasse E ser jeg nå. Fungerer godt, mye bedre enn det gamle. Oppgitt forbruk er 121 kWh pr år. Sjekket noen tilfeldige (mye høyere pris) som har energiklasse C. De er oppgitt til 107 og 108 kWh. Om forskjellen er 10 kWh pr år ar det lang tid å spare inn, men det kan sikkert være andre forskjeller også, jeg vet ikke nok om dette. gjoerdetselv.com skriver D er anbefalt.. https://gjoerdetselv.com/energisparing/forsta-den-nye-energimerkingen Takk for det. Dette med kWh sier meg egentlig ganske lite 😅 men forstår jo at lavere energiklasse betyr at det er dyrere i året å ha det stående. Anonymkode: d2c2a...246 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Jeg tok akkurat å spurte om AI kunne regne litt på dette med strøm, pris, og denne forskjellen på 4000kr. Alt etter strømpris så vil det ta meg 48-95år å tjene inn de 4000kr i prisforskjell. Og jeg antar at jeg nok sikkert bytter ut kjøleskapet lenge før den tid 😅 Så da er saken kanskje ganske enkel da 😅 Anonymkode: d2c2a...246 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå