Gå til innhold

Sydentur med 11 og 13 åring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Vi ønsker å bestille en tur til to voksne og to barn til neste høst. Men det er en jungel av reisemål og hotell der ute, hjelp! Ønsker: Aller helst Europa(Albania, Hellas, Mallorca etc), men Kanariøyene kan gå til nød. Gjerne chartertur med mulighet for avreise fra Kjevik eller Torp. Må være kort gåavstand til marked/strand/shopping og basseng. Foretrekker leilighet fremfor hotellrom. Dersom all inclusive: Variert mattilbud og gjerne flere steder man kan spise «på sparket» Ønsker tips til områder, men aller helst spesifikke hotell som er å anbefale for en familie på 4:) på forhånd takk. 

Anonymkode: 5034b...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke det enkleste å bare sjekke hvor dere kan reise fra de flyplassene, da? Det begrenser sikkert utvalget en hel del. Jeg ville 100% hatt leilighet med to soverom, det er kjipt å bo oppå hverandre med ekstrasenger med så store barn.

Anonymkode: 3a857...178

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er ikke det enkleste å bare sjekke hvor dere kan reise fra de flyplassene, da? Det begrenser sikkert utvalget en hel del. Jeg ville 100% hatt leilighet med to soverom, det er kjipt å bo oppå hverandre med ekstrasenger med så store barn.

Ja, selvfølgelig har jeg søkt og sjekket, men fortsatt et hav av feriemål og forskjellige plasser å dra. Derfor spør jeg her om tips til spesifikke hotell/plasser som andre har god erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, selvfølgelig har jeg søkt og sjekket, men fortsatt et hav av feriemål og forskjellige plasser å dra. Derfor spør jeg her om tips til spesifikke hotell/plasser som andre har god erfaring med.

Du kommer med så diffuse og intetsigende krav/ønsker at det er vanskelig for folk å komme med noen konkret tilbakemelding. De fleste vet for eksempel neppe hvilke steder man kan fly til fra Kjevik eller Torp. Du nevner alt fra Albania til Kanariøyene, så det kan altså egentlig være hvor som helst, så lenge det er sol og strand. Kom heller med konkrete steder du har sett deg ut som et alternativ ut fra research du allerede har gjort (bruk filter når du søker), og budsjettet må også med - det er stor forskjell på to stjerner og fem stjerner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.11.2024 den 11.10):

Du kommer med så diffuse og intetsigende krav/ønsker at det er vanskelig for folk å komme med noen konkret tilbakemelding. De fleste vet for eksempel neppe hvilke steder man kan fly til fra Kjevik eller Torp. Du nevner alt fra Albania til Kanariøyene, så det kan altså egentlig være hvor som helst, så lenge det er sol og strand. Kom heller med konkrete steder du har sett deg ut som et alternativ ut fra research du allerede har gjort (bruk filter når du søker), og budsjettet må også med - det er stor forskjell på to stjerner og fem stjerner.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du kommenterer her en gang når du ikke kan svare på det jeg lurer på, men er mest opptatt av å gi negativ feedback på det jeg spør om. Som jeg absolutt ikke tar meg nær av, men som er typisk KG og unødvendig. Som du sikkert forstår så er jeg ute etter andre familier som har vært på chartertur fra Torp/kjevik og som har en anbefaling. Jeg forventer ikke at folk skal drive å søke for meg eller lete etter forslag. Jeg har ikke sett for meg noen konkrete steder, for jeg aner ikke hvor vi burde dra. Diffuse krav? Har ganske spesifikke og relativt få krav, som gjør at jeg egentlig er åpen for det meste. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athen/Glyfada-området. Gjerne hotell med basseng … Oasis apartment hotel er gammeldags, men rent og har soverom. Hadde 1 soverom og sovesofa i stua. Fint basseng med musikk og enkel grei kafé. Var inkludert frokost da jeg var der. 

6-7 min gange til Glyfada sentrum for å kjøpe drikke/snacks/restauranter etc. 

Kort til strand. Trikken er 5 min å tar dere rett inn til Athen. Masse å oppleve der. Aner ikke noe om flyforbindelse, flyr alltid fra Gardermoen.

Anonymkode: 2bfca...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært inne på nettsidene og sjekket hvor det går direktefly. Fra Kjevik var det jo ikke mange spennende muligheter, men fra Torp var det jo ganske mange. 
Jeg ville soleklart dratt fra Torp til Dubrovnik. 
Du skriver at dere skal reise om høsten, så da er det kanskje høstferien? Og kanskje bare én uke? Men det er massevis av muligheter i det området. Dra over til Montenegro, så får dere to land på samme tur. Dropp chartertur, Finn hoteller selv, og evt book leiebil. Selv på en uke rekker dere få med dere mye og kan evt bo på to forskjellige steder. 

Anonymkode: a29c0...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 22.00):

Athen/Glyfada-området. Gjerne hotell med basseng … Oasis apartment hotel er gammeldags, men rent og har soverom. Hadde 1 soverom og sovesofa i stua. Fint basseng med musikk og enkel grei kafé. Var inkludert frokost da jeg var der. 

6-7 min gange til Glyfada sentrum for å kjøpe drikke/snacks/restauranter etc. 

Kort til strand. Trikken er 5 min å tar dere rett inn til Athen. Masse å oppleve der. Aner ikke noe om flyforbindelse, flyr alltid fra Gardermoen.

Anonymkode: 2bfca...0e5

Tusen takk for forslag, det skal sjekkes ut:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 9.02):

Har vært inne på nettsidene og sjekket hvor det går direktefly. Fra Kjevik var det jo ikke mange spennende muligheter, men fra Torp var det jo ganske mange. 
Jeg ville soleklart dratt fra Torp til Dubrovnik. 
Du skriver at dere skal reise om høsten, så da er det kanskje høstferien? Og kanskje bare én uke? Men det er massevis av muligheter i det området. Dra over til Montenegro, så får dere to land på samme tur. Dropp chartertur, Finn hoteller selv, og evt book leiebil. Selv på en uke rekker dere få med dere mye og kan evt bo på to forskjellige steder. 

Anonymkode: a29c0...b01

Takk for tips:-) tenkte chartertur er greit når man drar med barn, men er absolutt en tanke å booke fly og opphold hver for seg:) Skal sjekke litt på tipsene du ga, vil tro det er mer spennende en f.eks. Mallorca og kanskje rimelig å bo😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for tips:-) tenkte chartertur er greit når man drar med barn, men er absolutt en tanke å booke fly og opphold hver for seg:) Skal sjekke litt på tipsene du ga, vil tro det er mer spennende en f.eks. Mallorca og kanskje rimelig å bo😅

Regn med norske priser i Kroatia. Var der i fjor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...