AnonymBruker Skrevet i går, 11:26 #1 Del Skrevet i går, 11:26 Du som har varmepumpe, hvordan er din plassering av den? Vi skal kjøpe varmepumpe og jeg har allerede tenkt ut hvor den skal stå, at den skal peke i retning stua, mens mannen vil ha den på veggenes ved siden av med retning mot kjøkken. Så vi blir ikke helt enig 😵💫😅 Han sier at man kan ordne spjellene (usikker på om det er rette navnet) slik at de peller mest mot stua da. Så hvem har rett? Anonymkode: e7edb...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:34 #2 Del Skrevet i går, 11:34 Den som montøren er enig med... De kommer med anbefaling Anonymkode: 3a31e...ae9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet i går, 13:14 #3 Del Skrevet i går, 13:14 Best er å la montør se hva som er best montering. Her henger den midt på ene stue veggen. Slik at den har retning kjøkken, stue og gang. Ska montere ny nå så spent om montør fortsatt mener det samme, gamle enhet ska ned i kjeller 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:16 #4 Del Skrevet i går, 13:16 Selskapet man bruker. De hadde klar formening om hvor det var best å ha den. Vår er en meter over gulvet i kortenden av stua, slik at det er varmest i stuedelen, god lunk i spisestue, men ikke for varmt på kjøkken, og langt unna soverom. Anonymkode: 3fc23...956 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:17 #5 Del Skrevet i går, 13:17 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du som har varmepumpe, hvordan er din plassering av den? Vi skal kjøpe varmepumpe og jeg har allerede tenkt ut hvor den skal stå, at den skal peke i retning stua, mens mannen vil ha den på veggenes ved siden av med retning mot kjøkken. Så vi blir ikke helt enig 😵💫😅 Han sier at man kan ordne spjellene (usikker på om det er rette navnet) slik at de peller mest mot stua da. Så hvem har rett? Anonymkode: e7edb...c76 Nei... Her er du i bevegelse. Det er varme gryter, stekeovn. Er vel det av oppholdsrom som skal være kjøligst. Anonymkode: 3fc23...956 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:24 #6 Del Skrevet i går, 14:24 jegerrinne skrev (1 time siden): Best er å la montør se hva som er best montering. Her henger den midt på ene stue veggen. Slik at den har retning kjøkken, stue og gang. Ska montere ny nå så spent om montør fortsatt mener det samme, gamle enhet ska ned i kjeller Vi skal kjøpe på Megaflis med montering, så vet ikke hvor flinke de er🤔 Anonymkode: e7edb...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet i går, 14:32 #7 Del Skrevet i går, 14:32 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi skal kjøpe på Megaflis med montering, så vet ikke hvor flinke de er🤔 Anonymkode: e7edb...c76 Er nå kun godkjent folk som har lov å montere så de burde nå vite hvor best er 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:40 #8 Del Skrevet i går, 15:40 Beste anbefaling av min montør = Ikke på vegg, da det kan komme vibrasjoner i huset. Den står på bakken utenfor stua et sted der det er bra drenering ( varmepumpe om vinteren produserer flere liter vann i timen! Og det fryser til is!. Den står på et stativ og den har et hus som leverandøren anbefalte og monterte. Anonymkode: b8107...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:49 #9 Del Skrevet i går, 15:49 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Beste anbefaling av min montør = Ikke på vegg, da det kan komme vibrasjoner i huset. Den står på bakken utenfor stua et sted der det er bra drenering ( varmepumpe om vinteren produserer flere liter vann i timen! Og det fryser til is!. Den står på et stativ og den har et hus som leverandøren anbefalte og monterte. Anonymkode: b8107...995 Gamle versjoner, mulig Min er 7 år gammel nå. Sitter ca 5 meter fra, og kan love temperaturen er skrudd opp nå. Hører ingenting, såvidt at den går når jeg konsentrer meg. Er ikke noe vann/is rundt den heller. Har også en på soverom, brukt for kjøling, hører ikke denne heller. Anonymkode: 3fc23...956 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:00 #10 Del Skrevet i går, 16:00 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Gamle versjoner, mulig Min er 7 år gammel nå. Sitter ca 5 meter fra, og kan love temperaturen er skrudd opp nå. Hører ingenting, såvidt at den går når jeg konsentrer meg. Er ikke noe vann/is rundt den heller. Har også en på soverom, brukt for kjøling, hører ikke denne heller. Anonymkode: 3fc23...956 Hei beste anbefaling fra montør etc:) Nope den ble montert i fjor. Og det er en bra modell fra Mitsubishi. Anonymkode: b8107...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:07 #11 Del Skrevet i går, 16:07 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Beste anbefaling av min montør = Ikke på vegg, da det kan komme vibrasjoner i huset. Den står på bakken utenfor stua et sted der det er bra drenering ( varmepumpe om vinteren produserer flere liter vann i timen! Og det fryser til is!. Den står på et stativ og den har et hus som leverandøren anbefalte og monterte. Anonymkode: b8107...995 Våres er nå montert på stativ på vegg av montør, aldri hatt noe ulyder. Hengt der i snart 10 år. Ska montere ny nå. Hvis de ska montere på stativ på baken hvordan løses det da? For her er det plen og fort 3 m med snø. Da vil jo ute enheten snø ned pga tviler stativet gjør en får enheten så høyt . Og en må jo evnt ha noe som ikke tæla gjør at ute delen beveger seg gjennom året?. Vi ser bare der huskestativet står det beveger seg gjennom året pga tæla Anonymkode: 66a91...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:14 #12 Del Skrevet i går, 16:14 Stativ og hus står inntil vegg, men her er det mye snø og føyk, så må jo fjerne snø av og til. Det anbefales også å ha en varm kabel nedi grøft som leder vannet bort..Stativet skal stå på en støpt rett (i vater) plate. Jeg løste dette selv ved å planere med stein og sand og steinheller som jeg vatret opp. Anonymkode: b8107...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:15 #13 Del Skrevet i går, 16:15 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hei beste anbefaling fra montør etc:) Nope den ble montert i fjor. Og det er en bra modell fra Mitsubishi. Anonymkode: b8107...995 Latskap, mulig. Eller mersalg i form av at slikt hus. Veldig merkelig, i alle fall. Hadde ikke likt om den boksen tok opp plass på bakken. Estetisk fint er det heller ikke. Anonymkode: 3fc23...956 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:20 #14 Del Skrevet i går, 16:20 estetisk er det sjelden men pumpehuset (ca 1000,-) er av tre og malt i samme farge som huset, så den tar ikke så mye oppmerksomhet;) Anonymkode: b8107...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:27 #15 Del Skrevet i går, 17:27 Blåser på langs gjennom huset, det er det som er det beste. Hadde befaring føre, og ble enig med denne som var her. Henger på veggen, null lyd/vibrasjon inn. Eneste som høres en kort stund er under avising. Anonymkode: c9029...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #16 Del Skrevet 22 timer siden ang plassering av ute og innedel kan dere lese her istedenfor å si at min er gammal osv🤣 https://mee.no/privat/inspirasjon/hva-er-best-plassering-av-varmepumpa/?utm_source=google&utm_term=&utm_medium=cpc&utm_campaign=Aircondition&hsa_tgt=dsa-1456167871416&hsa_mt=&hsa_kw=&hsa_src=g&hsa_net=adwords&hsa_grp=150814308361&hsa_cam=97937678&hsa_ad=651962326222&hsa_ver=3&hsa_acc=6905005725&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD0yYKoaVYVoQgfRaUJJtCntArpOs&gclid=Cj0KCQiA0fu5BhDQARIsAMXUBOIHjS5xC9guCT2jrs1RFMbOsfR6zsoKPDYylLcswrsRg0jofHDe5sEaAvdTEALw_wcB Anonymkode: b8107...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #17 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Beste anbefaling av min montør = Ikke på vegg, da det kan komme vibrasjoner i huset. Den står på bakken utenfor stua et sted der det er bra drenering ( varmepumpe om vinteren produserer flere liter vann i timen! Og det fryser til is!. Den står på et stativ og den har et hus som leverandøren anbefalte og monterte. Anonymkode: b8107...995 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Gamle versjoner, mulig Min er 7 år gammel nå. Sitter ca 5 meter fra, og kan love temperaturen er skrudd opp nå. Hører ingenting, såvidt at den går når jeg konsentrer meg. Er ikke noe vann/is rundt den heller. Har også en på soverom, brukt for kjøling, hører ikke denne heller. Anonymkode: 3fc23...956 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Våres er nå montert på stativ på vegg av montør, aldri hatt noe ulyder. Hengt der i snart 10 år. Ska montere ny nå. Hvis de ska montere på stativ på baken hvordan løses det da? For her er det plen og fort 3 m med snø. Da vil jo ute enheten snø ned pga tviler stativet gjør en får enheten så høyt . Og en må jo evnt ha noe som ikke tæla gjør at ute delen beveger seg gjennom året?. Vi ser bare der huskestativet står det beveger seg gjennom året pga tæla Anonymkode: 66a91...e37 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Våres er nå montert på stativ på vegg av montør, aldri hatt noe ulyder. Hengt der i snart 10 år. Ska montere ny nå. Hvis de ska montere på stativ på baken hvordan løses det da? For her er det plen og fort 3 m med snø. Da vil jo ute enheten snø ned pga tviler stativet gjør en får enheten så høyt . Og en må jo evnt ha noe som ikke tæla gjør at ute delen beveger seg gjennom året?. Vi ser bare der huskestativet står det beveger seg gjennom året pga tæla Anonymkode: 66a91...e37 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Stativ og hus står inntil vegg, men her er det mye snø og føyk, så må jo fjerne snø av og til. Det anbefales også å ha en varm kabel nedi grøft som leder vannet bort..Stativet skal stå på en støpt rett (i vater) plate. Jeg løste dette selv ved å planere med stein og sand og steinheller som jeg vatret opp. Anonymkode: b8107...995 Jeg tenkte på innedelen da selv om det ikke står i beskrivelsen, men det skjønner vel de fleste. Utedel er jeg ikke interessert i 😅 Ts Anonymkode: e7edb...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 10 timer siden #18 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vi skal kjøpe på Megaflis med montering, så vet ikke hvor flinke de er🤔 Anonymkode: e7edb...c76 Vår varmepumpe, en hvit Panasonic Flagship hz25zke fra Megaflis, er plassert på denne ene veggen i stuen, slik at den blåser varme inn mot spisestue/kjøkken/gang. Uvurderlig ^^, Vi har murhus, så vi måtte betale mer for monteringen enn det som var med. For vår del så fikk vi tildelt en montør som var i område der vi bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #19 Del Skrevet 7 timer siden Her kommer dere nok til å få gode råd fra fagpersonen som kommer for å montere. Da vi kjøpte huset vi bor i nå, feks, kunne vi ikke skjønne hvorfor forrige huseier - og da montør - hadde lagt å montere inne-delen i 2. etasje. Det er jo godt kjent at varm luft stiger, så hvorfor ble ikke den plassert nede? Så bodde vi oss inn et år og fikk erfare hvorfor montør har valgt som den gjorde. Pumpa er kjøpt for avkjøling, ikke oppvarming. Vi hadde ikke klart å oppholde oss i 2. etasje om sommeren uten varmepumpe, selv om vi i utgangspunktet har tilstrekkelig med solskjerming. Én av ulempene med å kjøpe bolig med gode solforhold. Varmepumpa gjør det svalt og kjølig oppe på varme sommerdager, og underetasjen holder seg naturlig mer avkjølt bare ved å være nærmest bakken. Så fortell deres montør om formålet med varmepumpa så løser personen/firmaet problemstillingen for dere. Anonymkode: 29bb2...a29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå