AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #1 Skrevet 21. november 2024 Kan noen fortelle meg hva som skjer ved en EEG? Jeg har fått haste time på nevrologisk på sykehuset i morgen formiddag, og aner ikke hva jeg går til, og jeg har ganske voldsom hvitt frakk-angst i utgangspunktet så det stresser meg veldig. Anonymkode: 4bc77...4cb
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #2 Skrevet 21. november 2024 Ja, du får bare masse gugge i håret hvor de klistrer fast ledninger. Gjør ikke vondt og du får mulighet til å vaske håret etterpå. Det er ikke en undersøkelse du burde grue deg til. Anonymkode: a9e59...503 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #3 Skrevet 21. november 2024 Ikke noe å grue seg til 😊 Anonymkode: 1e438...009 2
Sugerøret Skrevet 21. november 2024 #4 Skrevet 21. november 2024 Ikke farlig og som nevnt over. Du får vaske og ordne deg etterpå 1
Jadasikkert29 Skrevet 21. november 2024 #5 Skrevet 21. november 2024 Det går fint! ❤️ De kobler til 12 eller 18 elektroder med gugge som ligner litt på en tynn tyggis til hodet ditt. Så må du være koblet til i iallefall 20 minutter men ofte lenger, kommer litt ann på hvorfor du trenger en EEG. Lite tips: Kjøp med deg balsam og en kam! Du får ut guggen enklest ved å bruke bare balsam og vann rett i håret og børst ut guggen med en kam. Bruk sjampo til slutt når guggen er borte 😊 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #6 Skrevet 21. november 2024 Men man kan lese en bok elns antar jeg? 20 min eller lenger er ganske lenge for meg som er redd å bare sitte i ro, må kunne distrahere meg med noe for å holde frykten på avstand. (Ikke redd undersøkelsen, men å være på sykehuset med helsepersonell er kjempeskummelt i seg selv.) Anonymkode: 4bc77...4cb
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #7 Skrevet 21. november 2024 Jadasikkert29 skrev (39 minutter siden): Det går fint! ❤️ De kobler til 12 eller 18 elektroder med gugge som ligner litt på en tynn tyggis til hodet ditt. Så må du være koblet til i iallefall 20 minutter men ofte lenger, kommer litt ann på hvorfor du trenger en EEG. Lite tips: Kjøp med deg balsam og en kam! Du får ut guggen enklest ved å bruke bare balsam og vann rett i håret og børst ut guggen med en kam. Bruk sjampo til slutt når guggen er borte 😊 Jeg måtte gå med det i to dager. Anonymkode: 1112b...92c
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #8 Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan noen fortelle meg hva som skjer ved en EEG? Jeg har fått haste time på nevrologisk på sykehuset i morgen formiddag, og aner ikke hva jeg går til, og jeg har ganske voldsom hvitt frakk-angst i utgangspunktet så det stresser meg veldig. Anonymkode: 4bc77...4cb Bortkastet energi å grue seg til. Det mest omfattende er å få satt elektrodene på hodet med en ekkel sement/lim og å få vasket dette ut av håret igjen. Du ligger i ro, og de leser av hjerneaktiviteten din. Du får beskjed om å puste normalt, og inni mellom får du beskjed om å puste som om du har løpt maraton. Ikke vondt eller noe. Anonymkode: f48de...588
Jadasikkert29 Skrevet 21. november 2024 #9 Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg måtte gå med det i to dager. Anonymkode: 1112b...92c Men det var vel ikke en akutt EEG?
Stor pike Skrevet 21. november 2024 #10 Skrevet 21. november 2024 Hvor lenge det varer, kommer an på hvorfor du skal ta EEG. Sønnen min har tatt det to ganger, en gang da han var liten. Mye konsentrasjon med å kikke på lys etc. Varte ikke så lenge, men å slå seg til med en bok var aldri noe tema. Andre gang var han tenåring og lagt inn på Statens senter for epilepsi. Da hadde han elektrodene på over natten med søvnovervåking.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #11 Skrevet 21. november 2024 Jadasikkert29 skrev (1 time siden): Men det var vel ikke en akutt EEG? Ikke meg du svarer. Men ungdommen her havnet akutt inn og gikk med eeg i 2 døgn. Hadde kjent epilepsi. De ville være sikre på at ting hadde roet seg Anonymkode: 90d57...230
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå