AnonymBruker Skrevet 21. november #1 Del Skrevet 21. november Overskriften sier vel egentlig det meste. Har mulighet til å få to katter, mest sannsynlig en gutt og ei jente. Fra samme kull. Hadde i utgangspunktet kun tenkt én katt, da mest sannsynlig ei jente. Fordeler og ulemper med én katt vs to? Hvordan fungerer det med to kjønn? Må jeg tenke spesielt på når kasterering/sterilisering skjer? Mottar gjerne erfaringer fra dere. Jeg synes tanken på to stk virker litt overveldende, men så har jeg lest så mange plasser at mange anbefaler å få to stk. Anonymkode: 034d5...359 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november #2 Del Skrevet 21. november To katter har mye selskap i hverandre, de leker mye sammen og som eier slipper du da unna litt med tanke på at man er på jobb osv. kastrer dem før de er kjønnsmodne, så tidlig som mulig, gjerne rundt 4-6 mnd pleier å være fint, da har jeg tatt begge på en gang. ulempen er vel at det er littigran dyrere med tanke påat og forsikring, men ellers ser ikke jeg noe negativt med å ha to. Anonymkode: 7336c...534 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november #3 Del Skrevet 21. november Ulempe med å få to på en gang er at de kan heller søke seg til hverandre enn til folk for oppmerksomhet og kos. Jeg fikk tak i to brødre en gang (var ikke planlagt å ha to), og ingen av de ble noe særlig kosete av seg. De ville også helst bare leke med hverandre. Når den ene skulle ut så måtte den andre være med, da den ene ble syk så smittet han den andre. Ingen av de tålte andre katter enn hverandre. Det ble (selvfølgelig) også dobbelt opp av kostnader til kastrering, chipmerking og annet. (Kastrering av hannkatter koster omtrent halvparten av hva det koster på hunner) Da den ene døde så ble den gjenværende helt endret. Han ble en skikkelig kosekatt som helst ville være i føttene på meg. Fra å være ute så og si hele døgnet, vil han nå være inne sammen med familien. Anonymkode: 126cb...ec0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november #4 Del Skrevet 21. november Jeg hadde 2 gutter som vi fikk sammen/samtidig og det gikk over all forventning. Dessverre døde den ene tidligere i år pga. nyresvikt. Positivt; Mye selskap i hverandre, våre ble tryggere av å ha hverandre, dobbelt så mye kos/glede Negativt: Dyrere mat, dobbelt opp av utstyr (to kattedoer, 4 skåler for vann/mat, leker o.l.)., dyrere forsikring, dyrere hos veterinær Når den ene katten døde, ble den gjenlevende katten vår veldig annerledes. Den gikk gjennom flere faser, om jeg kan si det slikt? Første uken lette den mye og mjauet mye etter den avdøde katten, andre uken ville den være alene/i fred, tredje uken ble den mer kontaktsøkende med oss igjen, fjerde uken ble den plutselig "bestekompis" med hunden også videre. I den perioden kom det på en måte så godt frem at den avdøde katten hadde "vist veien" for den andre, så den måtte lære seg å være litt mer egenrådig/ta egne avgjørelser. Jeg har flere venner og noen i familien som har en av hvert kjønn, det virker som de krangler en del mer enn to av samme kjønn (ikke leking, men krangling). Våre to gutter kranglet svært sjeldent (kastrerte selvfølgelig), men lekte mye, sov sammen og spiste sammen. Skulle jeg fått tak i en katt til ville jeg nok tatt av samme kjønn igjen da vi har hatt gode erfaringer med det. Anonymkode: 0be92...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 21. november #5 Del Skrevet 21. november Katter bør ha selskap og en bror og en søster går veldig bra 😀 😻 hadde en Pusefamilie med mor og 4 søstre de ble gamle 😻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november #6 Del Skrevet 21. november Jeg har 3 katter, 2 hann og ei hukatt. De koser ikke eller leker sammen, men de aksepterer hverandre og har jo selskap i hverandre selv om de ikke er perlevenner. Det med kjønn har aldri vært noe problem. Hadde hannkattene sammen i 7 år før jeg kastrerte de. Så kommer nok an på katten og Anonymkode: 9996f...857 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november #7 Del Skrevet 21. november Ts her, takk for svar alle 😊 Da kommer det neste jeg lurer på. Hvis jeg kun tar én katt nå, men finner ut at jeg vil ha en til senere...når er det best å få katt nr 2? Anonymkode: 034d5...359 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november #8 Del Skrevet 21. november AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ts her, takk for svar alle 😊 Da kommer det neste jeg lurer på. Hvis jeg kun tar én katt nå, men finner ut at jeg vil ha en til senere...når er det best å få katt nr 2? Anonymkode: 034d5...359 Om du venter i stedet for å få to med en gang, kan du risikere å måtte ha dem adskilt i både dager og uker før du kan sette dem sammen. Det letteste for deg er å få to med en gang. Anonymkode: 84cdf...fa6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå