Gjest jeg er dum Skrevet 28. februar 2006 #1 Skrevet 28. februar 2006 Jeg og samboeren kjøpte ett hus for ca ett år siden, for 1.6 mill. Kort fortalt gikk vi fra hverandre nå nylig. Han beholdt huset, og overtok bare gjelda på det. Vi hadde ikke betalt noe ned på gjelda, for vi hadde det første året avdragsfritt. Noen uker etter at alt var ordnet og han hadde overtatt hele huset med skjøte å alt solgte han det for 1 mill og 850 tusen, altså 250 tusen over hva vi betalte for det for 1 år siden ca.. Så det var lettjente penger for ham.. Jeg føler meg lurt, at jeg ikke krevde å få det solgt på det åpne markedet heller. Har jeg i det hele tatt noen rettigheter her.. Skulle så gjerne hatt litt av kaka selv
lillesky Skrevet 28. februar 2006 #2 Skrevet 28. februar 2006 Det er vanlig at man får ny takt, og at den som blir boende i huset betaler event. verdiøkning til den som flytter. I dette tilfelle skulle du hatt halvparten av de 250.000. Tror ikke du har noe å si her, dessverre.
Gjest Snupsi 79 Skrevet 28. februar 2006 #3 Skrevet 28. februar 2006 Du behøver ikke tro du har blitt lurt, du HAR blitt lurt. Du står helt uten rettigheter ja...Men på den andre siden så kan du jo tenke slik at han har IKKE fått 250.000. For det første måtte han betale halvparten av dokumentavgiften til staten på nytt, på 1.600.000 utgjør dette 40.000. I tillegg har han måtte betalt megler. Megler tar ihvertfall 70.000 for å selge et hus til 1.850.000, det er helt sikkert. Så han har "bare" tjent 140.000 kr
Gjest gjest1 Skrevet 28. februar 2006 #4 Skrevet 28. februar 2006 Hvorfor må han betale halve dokumentavgiften på nytt?
Snupsi79 Skrevet 28. februar 2006 #5 Skrevet 28. februar 2006 Hvorfor må han betale halve dokumentavgiften på nytt? ← Hvis begge to var eiere på huset, og han skal kun ha sitt navn på papiret må han betale halvparten av dokumentavgiften på nytt. Altså han må betale dok.avg på den delen som han overtok fra henne. Skjønner?
Gjest Binna Skrevet 28. februar 2006 #6 Skrevet 28. februar 2006 Skjønner at det er kjipt, har ikke blitt lurt.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #7 Skrevet 28. februar 2006 Trådstarter han har ikke solgt det gjennom megler, så han har tjent 2 hundre raske ca..
Snupsi79 Skrevet 28. februar 2006 #8 Skrevet 28. februar 2006 Trådstarter han har ikke solgt det gjennom megler, så han har tjent 2 hundre raske ca.. ← Da har han vært lur, og du vært...vel...ikke fullt så lur. Føler virkelig med deg, og jeg skjønner godt du ikke tenkte slik da det ble slutt. Men du har dessverre ingen rettigheter nå...
Gjest gjest1 Skrevet 28. februar 2006 #9 Skrevet 28. februar 2006 Hvis begge to var eiere på huset, og han skal kun ha sitt navn på papiret må han betale halvparten av dokumentavgiften på nytt. Altså han må betale dok.avg på den delen som han overtok fra henne. Skjønner? ← Ah, så klart. Leste hovedinnlegget litt kjapt tydligvis.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #10 Skrevet 28. februar 2006 Tror jeg ville ha hørt med en advokat for sikkerhets skyld, jeg...
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #12 Skrevet 1. mars 2006 Men hadde dere 100% lån på huset? Betalte dere ikke noe som helst med EK? Hvis dere betalte noe med EK, skal du jo i det minste ha igjen det som du spyttet inn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå