Gå til innhold

Tips til motivasjonstaler for ADHD og prokrastinering.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ADHD og sliter med prokrastinering. Har prøvd å høre på motivasjonstaler på youtube. Men har ikke funnet noen som er relevante for meg med ADHD og som sliter med prokrastinering.  De fleste motivasjonstaler handler om store ord som "greatness" "champion" "becoeme rich" og vage ord som "suksess". 

Det jeg ønsker er en tale som sier noe sånt som "Ikke ta pauser, ikke gå på Kvinneguiden, ikke ta en middagslur, nå holder du på med husarbeidet og da er det kun det du skal gjøre. Du kommer til å angre om du går på Kvinneguiden. Selv om du sier du kun skal sjekke noe på Kvinneguiden i fem minutter så ender det opp med å bli en time". Dette var kun et eksempel. Men poenget er at jeg ønsker å ha en stemme mens jeg jobber med f.eks husarbeidet som minner meg på hvor mye jeg kommer til angre i ettertid om jeg utsetter denne jobben, at selv om jeg sier til meg selv at jeg kun skal ta fem minutter pause så kommer pausen til å vare i flere timer. 

Dette er som sagt taler jeg ønsker å høre på mens jeg jobber, slik jeg har en stemme som forteller meg hvor dumt det er å ta pauser eller utsette oppgaven.  Den stemmen hører ikke jeg i mitt eget hode. 

Anonymkode: b467e...51c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...