Gå til innhold

Kan jeg få lånemaskin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært over to uker uten fungerende vaskemaskin.

Den er 2 år gammel, kjøpt hos Elkjøp. Tok kontakt med dem, de sa at jeg måtte ta kontakt med produsenten. Jeg gjorde det og de skulle sende en servicemann. Det er to uker siden og de har enda ikke vært og sett på maskinen og de kan ikke svare på når de kan komme.

Kan jeg få lånemaskin? Hvem et det i såfall jeg må kontakte? Elkjøp eller AEG som er produsenten?

Anonymkode: be629...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Den er 2 år gammel, kjøpt hos Elkjøp. Tok kontakt med dem, de sa at jeg måtte ta kontakt med produsenten. Jeg gjorde det og de skulle sende en servicemann. Det er to uker siden og de har enda ikke vært og sett på maskinen og de kan ikke svare på når de kan komme.

Kan jeg få lånemaskin? Hvem et det i såfall jeg må kontakte? Elkjøp eller AEG som er produsenten?

https://www.ao.no/erik-martiniussen-har-ventet-pa-at-elkjop-skal-levere-ny-vaskemaskin-i-over-n-uke/s/5-128-921435

Anonymkode: 8efc1...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 9.19):

Mener at du som kunde skal forholde deg til Elkjøp, det er de som skal ordne opp og ikke du. Jeg hadde et problem med sofaen min en gang. Da fikk jeg beskjed om å kontakte produsenten selv. Jeg gav grei beskjed om at jeg hadde handlet sofaen i butikken og de måtte ordne opp. Da gjorde de det. Har du sjekket med Forbrukerrådet?

Anonymkode: 9d071...f46

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det kjappere og enklere å forholde seg til produsent. Jeg vil tro du kan ringe Elkjøp for å få lånemaskin. 

Jeg fikk låne-tv av Komplett, selv om jeg ordnet service gjennom Philips. Hadde kontaktet Komplett først. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Elkjøp du har en avtale med og de som må ordne. De er beryktet for å vise videre til produsenten, men den dialogen er det de som skal ha. 

Du har rett på lånemaskin eller å heve kjøpet: https://www.forbrukerradet.no/forside/varer-og-tjenester/hvitevarer/?utm_source=perplexity#kan-eg-krevje-laneprodukt

Anonymkode: eab90...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...