AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:10 #1 Del Skrevet torsdag kl 08:10 Jeg har en ganske selvstendig gutt på tredje trinn. På torsdager slutter han klokka 13. Skolebussen hjem går klokka 15. Skolen (og kommunen) mener at det er fullstendig innenfor at en tredjeklassing står ute i kulda i to timer og venter på bussen. Er det virkelig innenfor? Vi kler selvfølgelig godt på ham, men man blir jo uansett kald hvis det er 20 minus ute, og man står i to timer. Jeg har prøvd å prate med kommunen, men de rikker seg ikke. Hva synes dere? Anonymkode: 9e4f9...761 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:12 #2 Del Skrevet torsdag kl 08:12 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har en ganske selvstendig gutt på tredje trinn. På torsdager slutter han klokka 13. Skolebussen hjem går klokka 15. Skolen (og kommunen) mener at det er fullstendig innenfor at en tredjeklassing står ute i kulda i to timer og venter på bussen. Er det virkelig innenfor? Vi kler selvfølgelig godt på ham, men man blir jo uansett kald hvis det er 20 minus ute, og man står i to timer. Jeg har prøvd å prate med kommunen, men de rikker seg ikke. Hva synes dere? Anonymkode: 9e4f9...761 Det må vel være mulig for han å vente innendørs? Ellers er dette en kjent problemstilling med skolebusser. Hadde samme problem gjennom hele skolegangen, men vi fikk selvfølgelig lov til å vente innendørs på skolen. Anonymkode: 889c2...193 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MollyJones Skrevet torsdag kl 08:12 #3 Del Skrevet torsdag kl 08:12 Absolutt ikke! Hvorfor er han ikke på SFO? Han kan jo det med gratis kjernetid for tredjeklassinger. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:15 #4 Del Skrevet torsdag kl 08:15 MollyJones skrev (1 minutt siden): Absolutt ikke! Hvorfor er han ikke på SFO? Han kan jo det med gratis kjernetid for tredjeklassinger. Fordi han ikke har plass på SFO. Vi søkte ikke, fordi vi ikke var klar over ruteendring på bussene som skjedde 1. oktober. Anonymkode: 9e4f9...761 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MollyJones Skrevet torsdag kl 08:16 #5 Del Skrevet torsdag kl 08:16 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi han ikke har plass på SFO. Vi søkte ikke, fordi vi ikke var klar over ruteendring på bussene som skjedde 1. oktober. Anonymkode: 9e4f9...761 Men, får dere ikke plass om dere søker nå? Jeg tenker at barn har rett til fritid, og at dette bryter med denne retten. 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:20 #6 Del Skrevet torsdag kl 08:20 Klag det inn! Her har skolen et ansvar, evt får de gi ham gratis sfo de to timene. Men i utgangspunktet burde han ha rett til å kunne dra hjem rett etter skoletid og disponere fritiden som han/dere vil. Anonymkode: d622a...9d5 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet torsdag kl 08:23 #7 Del Skrevet torsdag kl 08:23 Her blir det satt opp taxi de dagene det er tidlig slutt. Hadde ringt fylket som har med buss å hørt. For her og så er det kun buss hjem ved 14.40. Så når de yngste er ferdig kl 12.40 så får de som ikke har sfo taxi hjem 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:29 #8 Del Skrevet torsdag kl 08:29 På småtrinnet hos oss (1-4 skole) slutter alle i år kl 13 og skolebussen har blitt flyttet til dette tidspunktet. De som er på sfo og skal ta buss hjem senere må ta rutebuss som de betaler for selv. (Før gikk skolebussen 14.30). Anonymkode: 32ec3...af9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:29 #9 Del Skrevet torsdag kl 08:29 Hadde jeg aldri akseptert! Her burde de sette inn drosje! Anonymkode: 7e09a...ce2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet torsdag kl 08:48 #10 Del Skrevet torsdag kl 08:48 Jeg tenker jo litt at det er dere foreldre som har satt barne/dere i denne situasjonen. Dere kunne søkt SFO eller søke nå i etterkant. Sjekket dere ikke busstilbudet før dere droppet å søke SFO? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet torsdag kl 08:50 #11 Del Skrevet torsdag kl 08:50 Hvorfor er han ikke på SFO? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:53 #12 Del Skrevet torsdag kl 08:53 Men leker han ikke med de andre da? Hos oss leker barna ute til skolebussen kommer klokka tre. De får ikke vente inne med mindre det er kaldere enn -15, men de leker og herjer, og de har tilsyn. Sånn du beskriver det høres det ut som han står alene uten tilsyn på et busstopp i to timer? Er det sånn at alle de andre drar hjem klokka ett? Anonymkode: 678ea...4dd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:56 #13 Del Skrevet torsdag kl 08:56 Her blir det satt inn drosje de to dagene de slutter tidlig og det ikke går skolebuss. Dette er skolen sitt ansvar. Anonymkode: 96fd8...d4d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:05 #14 Del Skrevet torsdag kl 09:05 I følge opplæringsloven skal skolen/kommunen sørge for at elevene har tilsyn når de venter på skyss, og reisetid inkl ventetid skal være forsvarlig. Har du sjekket om han kan få være på sfo de dagene han har så lang ventetid? Hvis skolen/kommunen ikke godtar dette ville jeg tatt kontakt med Statsforvalteren og bedt de se på saken. Anonymkode: a16de...0b5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:08 #15 Del Skrevet torsdag kl 09:08 Jeg regner med at du har sjekket om han kan få plass på SFO? Det burde være mulig. At han skal være ute (alene?) 2 timer på vinteren for å vente på bussen er uakseptabelt, her hadde jeg lagt press på skolen hvis det faktisk er slik at han har fått avslag på SFO plass Anonymkode: 42566...2fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet torsdag kl 09:08 #16 Del Skrevet torsdag kl 09:08 Luckiness skrev (18 minutter siden): Jeg tenker jo litt at det er dere foreldre som har satt barne/dere i denne situasjonen. Dere kunne søkt SFO eller søke nå i etterkant. Sjekket dere ikke busstilbudet før dere droppet å søke SFO? Så alle fra 1-4 MÅ ha sfo? Mine barn har ikke hatt sfo, og jeg forventer skoleskyss når skolen slutter. Om ikke må vi få tilbake grendeskolen igjen. Sfo kan ikke bli obligatorisk del av skolen? Nei ts kontakt fylkeskommunen, spør hvordan se tenker å løse det? 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet torsdag kl 09:10 #17 Del Skrevet torsdag kl 09:10 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Fordi han ikke har plass på SFO. Vi søkte ikke, fordi vi ikke var klar over ruteendring på bussene som skjedde 1. oktober. Anonymkode: 9e4f9...761 Så dette er deres skyld, altså. Det må vel være mulig å ordne plass nå når det foreligger slike spesielle forhold. Samfunnet kan ikke ta en kostnad på mange ti-tusener årlig med å ordne transport til en elev fordi foreldrene ikke vil betale for sfo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:10 #18 Del Skrevet torsdag kl 09:10 Forvirret23 skrev (Akkurat nå): Så alle fra 1-4 MÅ ha sfo? Mine barn har ikke hatt sfo, og jeg forventer skoleskyss når skolen slutter. Om ikke må vi få tilbake grendeskolen igjen. Sfo kan ikke bli obligatorisk del av skolen? Nei ts kontakt fylkeskommunen, spør hvordan se tenker å løse det? Det kan du forvente alt du vil, men det skjer neppe. Så ja, da er løsningen SFO frem til skoleskyssen går. Anonymkode: 42566...2fc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet torsdag kl 09:12 #19 Del Skrevet torsdag kl 09:12 Forvirret23 skrev (1 minutt siden): Så alle fra 1-4 MÅ ha sfo? Mine barn har ikke hatt sfo, og jeg forventer skoleskyss når skolen slutter. Om ikke må vi få tilbake grendeskolen igjen. Sfo kan ikke bli obligatorisk del av skolen? Nei ts kontakt fylkeskommunen, spør hvordan se tenker å løse det? Når man bosetter seg slik ts tydelig vis har gjort, må en nesten ordne transport selv om en ikke vil følge det kommunen tilbyr som er basert på hva som er mest hensiktsmessig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet torsdag kl 09:14 #20 Del Skrevet torsdag kl 09:14 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan du forvente alt du vil, men det skjer neppe. Så ja, da er løsningen SFO frem til skoleskyssen går. Anonymkode: 42566...2fc Nei jeg får det. Har skolebuss da barna slutter og NEI sfo skal ikke være obligatorisk. Vi kan ikke ha det slik at barn skal ha 10 timers arbeidsdager. De prøvde seg her også, løsningen er at det ble en buss til. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå