Gå til innhold

Positiv test

Biance

Anbefalte innlegg

Jeg fikk positiv test(tester😅) i går, som ble 9 dpo. Jeg har to barn fra før av, men jeg ble plutselig helt blank og usikker. Dette mye fordi jeg har hatt symptomer veldig tidlig i tidligere svangerskap.

Så var det det jeg trenger bekreftelse på😃

Jeg trenger ikke tenke mer ang ikm? Uansett hvor tidlig jeg tester positivt så er det "sikkert"? Greit å kunne spørre her, spesielt når jeg ikke vil at andre skal vite det😃

Endret av Biance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste som er sikkert er at det er detektert HCG i urinen din på det tidspunktet du tok test. Hva mener du med "sikkert"? Folk opplever å miste på forskjellige tidspunkt under graviditeten, så ingenting er sikkert.

Anonymkode: 92600...f43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det eneste som er sikkert er at det er detektert HCG i urinen din på det tidspunktet du tok test. Hva mener du med "sikkert"? Folk opplever å miste på forskjellige tidspunkt under graviditeten, så ingenting er sikkert.

Anonymkode: 92600...f43

Derfor jeg skrev "sikkert", da det aldri er helt sikkert i en graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig med kjemisk graviditet, så vanlig som at man regner at kanskje opp til 50% av graviditetene ender i kjemisk, men mange er nok uoppdaget fordi man kanskje bare får det man tror er vanlig mensen et par dager senere enn vanlig. Derfor holder de fleste pusten i alle fall til IKM og tar ny test for å se om den blir sterkere i streken. Så holder mange igjen pusten til de kan se en liten bamsemums på privat ultralyd rundt uke 8 med hjerteslag før de kan puste lettet ut over at sjansen for spontanabort da er under 2%, eller hvis man ikke har tatt PTUL at man gjerne da tenker det etter 12 uker.

Anonymkode: f7710...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er veldig vanlig med kjemisk graviditet, så vanlig som at man regner at kanskje opp til 50% av graviditetene ender i kjemisk, men mange er nok uoppdaget fordi man kanskje bare får det man tror er vanlig mensen et par dager senere enn vanlig. Derfor holder de fleste pusten i alle fall til IKM og tar ny test for å se om den blir sterkere i streken. Så holder mange igjen pusten til de kan se en liten bamsemums på privat ultralyd rundt uke 8 med hjerteslag før de kan puste lettet ut over at sjansen for spontanabort da er under 2%, eller hvis man ikke har tatt PTUL at man gjerne da tenker det etter 12 uker.

Anonymkode: f7710...10a

Tusen takk for svar😃 Der var det jeg ville vite😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...