Gå til innhold

Enkel guide til deg som vil ha muskler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tren 10 reps x 5 sett hver dag, ikke til failure, men en vekt du kanskje klarer 20 reps med. Gi blaffen i statiske- og eksentriske hold, det er positiv løfting som gir styrke. Spis litt mager kylling når kroppen vil ha kjøtt, ellers grønnsaker og frukt, kroppen er glad i sukker. Det viktigste med grønnsaker og frukt, er enzymer, kroppen trenger masse av det, da blir du slankere og får finere hud osv. Du har en slags grøt rundt tarmene som inneholder proteiner, så du kan ha litt proteinunderskudd fint, da blir du slankere også mens du tærer på det.

For overkroppen, tren bicepscurl med rett stang, og så triceps mens du holder stanga over hodet, ellers benkpress for bryst. Skulderpress bak nakken er fint. For ben er knebøy fint og markløft, samme reps og sett. Prøv å trene hver muskelgruppe minst tre ganger i uken, blir du for støl til å trene, bare ta av vektene og tren med stanga 50-100 reps. Det er veldig viktig med knebøy at du går helt ned til rumpa er i bakken, ellers får du problemer med knærne, Rådet om 90-grader gjør bare at knærne blir vonde, du får ikke samme styrken heller.

Har du drevet med idrett før, så vil du bygge muskler raskere, fordi kroppen er med vant til det. Ellers tar det litt tid, men du må bare være tålmodig. Der har du det, gjør dette, så får du muskler! Husk at fersk mat er bedre enn vitamintilskudd da lagrede vitaminer, har dårligere kvalitet, spis gjerne feit fisk regelmessig da kroppen trenger omega-3.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok. Dette var jo svært lite nyansert og veldig bastant 🤷🏼‍♀️

LKE, that you? Eller begynte du på pt-studie denne høsten?

Anonymkode: bed89...b7d

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok. Dette var jo svært lite nyansert og veldig bastant 🤷🏼‍♀️

LKE, that you? Eller begynte du på pt-studie denne høsten?

Trent siden jeg var 15, 39 nå ;)

Skrevet
Karli63 skrev (1 time siden):

Trent siden jeg var 15, 39 nå ;)

Og derfor selvtitulert verdensmester som sitter på den eneste fasit?

Anyways… hva ville du med innlegget? Debattere??

• Liker 2
Skrevet

Haha. Tulling

Anonymkode: f3190...0c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 6.32):

Og derfor selvtitulert verdensmester som sitter på den eneste fasit?

Anyways… hva ville du med innlegget? Debattere??

Er du misunnelig at du løpet av et helt liv ikke ville klart å komme med samme konklusjoner om trening som meg, at jeg er mer intelligent, og tenker mer

Skrevet
Karli63 skrev (26 minutter siden):

Er du misunnelig at du løpet av et helt liv ikke ville klart å komme med samme konklusjoner om trening som meg, at jeg er mer intelligent, og tenker mer

:dåne: :ler:

Men seriøst, slutt. Du driter deg ut… 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

:dåne: :ler:

Men seriøst, slutt. Du driter deg ut… 

Vel....noen har kommet med mer enn deg her.

Anonymkode: be9bf...f67

• 2 uker senere...
Skrevet
Gjest Karli63 skrev (På 21.11.2024 den 2.23):

Du har en slags grøt rundt tarmene som inneholder proteiner, så du kan ha litt proteinunderskudd fint, da blir du slankere også mens du tærer på det.

Her vet jeg ærlig talt ikke hva du snakker om, ettersom du ikke nevner et begrep for denne "grøten". Likevel kan vi late som at den er som du forklarer, men hva tenker du da skjer med denne "grøten" når du øker proteininntaket for å dekke musklenes behov igjen? 

blir du for støl til å trene, bare ta av vektene og tren med stanga 50-100 reps.

Sets med flere enn 30 repetisjoner er lite effektive i forhold til sets med 5-30 reps for hypertrofi, dette har blitt grundig studert.
Blir du for støl til å trene, restituer en dag ekstra eller tren som vanlig men med lavere RPE. 

Det er veldig viktig med knebøy at du går helt ned til rumpa er i bakken, ellers får du problemer med knærne, Rådet om 90-grader gjør bare at knærne blir vonde, du får ikke samme styrken heller.

Her overdriver du også. Mange har såpass dårlig ankelmobilitet at de ikke klarer å ta knebøy til bunnen, selv med plater under helene. Det er heller ikke direkte dårlig for knærne å stoppe ved parallellt.
Jeg tar bevegelsen til bunnen selv, men det er på ingen måte  nødvendig og har mer å gjøre med at treningen min har et stort fokus på å få en dyp strekk i muskelen under belastning.

Skrevet

Ble nysgjerrig på denne grøten som ligger rundt tarmene. Noe som vet hva TS mener?

Anonymkode: 31905...e0b

Skrevet

Ts aner jo ikke hva hun snakker om og forlot klokelig tråden☺️

Skrevet

Skal jeg virkelig ha baken helt ned i bakken når jeg tar knebøy? Ikke fysisk mulig, da jeg har lange legger. Og med 120 kg+ på skuldrene tenker jeg det kan gå galt. Merbelastning for ryggen blir det også uansett hvor lett du løfter. 

Anonymkode: 6c306...b8a

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ble nysgjerrig på denne grøten som ligger rundt tarmene. Noe som vet hva TS mener?

Anonymkode: 31905...e0b

Du må kjøpe 20 magiske krystaller før du får lov å lære det TS kan.

For oss andre må vi fortsette å tro at proteiner blir brutt ned til aminosyrer og brukt til cellebygging, eller gjort om til glukose for energi eller fett for lagring.

Bare TS kan lære deg hvordan man lagrer proteiner i kroppen, i en magisk grøt.

Anonymkode: 3e7d7...eb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...