AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Er det lov å parkere 2 biler på samme parkeringsplass på privat eiendom? Jeg leier leilighet i et hus med 2 leiligheter, begge har samme husvert, å husvert har tidligere bedt den andre leieboeren om å flytte bilen iom det ikke er lov å ha to biler stående der. Har ikke bil selv, den ene av bilen som har stått her i noen uker reklamerer med et skilt til sin onlyfans side😅🤭Skikkelig kleint spesielt når jeg får besøk å folk ser dette skiltet på bilen. Er ymse naboer som i tillegg røyker hasj som jeg blir utsatt for iom det til tider kan sive inn i leiligheten min🤬 Anonymkode: f0ca9...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Dette er det jo husverten som bestemmer. Ingen andre har noe med hvordan det parkeres på hans eiendom. Anonymkode: 14878...b65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 minutter siden #3 Del Skrevet 14 minutter siden En parkeringsplass er vanligvis dimensjonert til en bil, og man skal ha ganske små biler for å få plass til to stk. Utleier kan helt klart sette begrensinger, både for antall biler, og hvilket område på eiendommen man kan parkere på. Veldig ofte er det regulert i kontrakten at det f.eks er inkludert en parkeringsplass/en biloppstillingsplass/plass til en bil. Anonymkode: cb420...ea3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 minutter siden #4 Del Skrevet 9 minutter siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det lov å parkere 2 biler på samme parkeringsplass på privat eiendom? Jeg leier leilighet i et hus med 2 leiligheter, begge har samme husvert, å husvert har tidligere bedt den andre leieboeren om å flytte bilen iom det ikke er lov å ha to biler stående der. Har ikke bil selv, den ene av bilen som har stått her i noen uker reklamerer med et skilt til sin onlyfans side😅🤭Skikkelig kleint spesielt når jeg får besøk å folk ser dette skiltet på bilen. Er ymse naboer som i tillegg røyker hasj som jeg blir utsatt for iom det til tider kan sive inn i leiligheten min🤬 Anonymkode: f0ca9...2d8 Det var litt vanskelig å skjønne spørsmålet her. I utgangspunktet er det vel som det sies over at eier av eiendommen kan regulere parkering sånn som man vil. Du skriver at det er to boenheter i huset. Du sier det ikke rett ut, men det kan virke som det er fysisk plass til to biler på stedet. Er det da sånn at det hører 1 stk parkeringsplass til hver boenhet? Hva står i leiekontrakten(e)? Men at de som bor i den andre leiligheten tar seg til rette og parkerer to biler der siden du ikke har bil og din p-plass dermed alltid er ledig? Hvis det er sånn så er det vel innafor at huseier å håndheve det? Anonymkode: fa402...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 minutter siden #5 Del Skrevet 8 minutter siden Er huseier som bestemmer og hva som er avtalt. Husker der jeg leiet var det egentlig 1 plass som fulgte med leiligheten, men var plass til 3 biler langs veien ned der jeg kjørte for å parkere framfor døra der jeg hadde ingen, der var huseier aldri. Jeg hadde 2 biler som huseier sa var greit og hadde å plass til at gjester til meg kunne parkere bak mine når de kom Anonymkode: 27319...042 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå