Gå til innhold

Så lenge sinnet er ung, så er ikke det noe i veien med alderforskjell?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis en mann som har passert 40 men er fortsatt en nerd som liker å gamer, leser tegneserier, drar på cosplay event og er ugift, er det noe i veien at han kan date en på 24+? Og ikke for å nevne at mannen har en heldig genetisk trekk som gjør at han ser yngre enn alderen. 

Anonymkode: 1b019...e0f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt greit i mine øyne. Jeg er K50 som har samme genfeilen og personligheten og dater menn rundt 28-30

Anonymkode: 6fa84...cee

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring i slike tilfeller er at den yngste vokser fra den eldste i løpet av 5-10 år.

Dette har skjedd enten det er mannen eller kvinnen som er mye eldre.

Den eldste har rett og slett en (kronisk) umoden hjerne, i mens den yngste sin hjerne modnes normalt og da forbi den eldste.

Anonymkode: fcb69...2a8

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir litt tåpelig. Å like gaming, tegneserier og cosplay, er ikke barnslig. Det gjør deg ikke umoden.

Men det at du TROR vanlige interesser gjør deg umoden, betyr at du sannsynligvis er ganske umoden. Da bør du heller jobbe litt med deg selv istedenfor å gå etter unge kvinner som vil vokse fra deg innen noen år. Jeg regner med at du vil ha de samme interessene når du er 50, 60 og 70. Skal du fortsette å lete etter unge kvinner på 24 da også? 

Eller skal du se etter en kvinne på din egen alder som deler dine interesser? Det finnes massevis av kvinner som liker gaming, som leser fantasy bøker og er like nerdete som deg. 

Anonymkode: 9d4a5...75e

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er dumt, for kroppen er ikke like ung. Naturen bryr seg ikke om sinnet ditt er ungt, den yngste må leve med en kjæreste som kroppslig blir fortere gammel enn seg, å jeg personlig syns det kan unngås.

Om noen virkelig virkelig vil, er det opp til dem. Men jeg himler litt med øynene når noen er så sinnsykt ung til sinns å bare tilfeldigvis er nødt til å være med noen yngre. De er liksom utsatt av tidenes medisinske tilstand og må da, wops, ha noen med strammere kropp en seg, så beleilig. 

Ser rett gjennom dem.

Anonymkode: 8ea02...344

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så og si alle eldre folk, også menn, jeg har møtt pleier å si at de føler seg "ung til sinns". Tror det er rett og slett sånn hjernen fungerer. Ville ikke sagt at det er noe galt med det, men jeg ser ikke hvorfor det skal gi deg noen grunn til å aktivt gå for å date noen såpass mye yngre enn deg selv. Det er mye større sjanse for at det blir ulikheter i forholdet som byr på problemer og at det til slutt ikke vil funke.

Det er tross alt mange på din alder også som deler like hobbyer og tankesett. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis en mann som har passert 40 men er fortsatt en nerd som liker å gamer, leser tegneserier, drar på cosplay event og er ugift, er det noe i veien at han kan date en på 24+? Og ikke for å nevne at mannen har en heldig genetisk trekk som gjør at han ser yngre enn alderen. 

Ja om hun på 24 er interessert så hvorfor ikke.... Men trodde forøvrig nerder ikke var så populære blant damene . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du tror det er ungt å like cosplay å spill? Det er jo kjempe normalt blitt, og du er jo ikke alene om å være potensiell match til henne av kun dette???

Anonymkode: 8ea02...344

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Helt greit i mine øyne. Jeg er K50 som har samme genfeilen og personligheten og dater menn rundt 28-30

Anonymkode: 6fa84...cee

Samme her er for ung til sinns for 50 årige gubber ass.

Anonymkode: 00fb6...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ung til sinns?

Jeg er 42. Kjæresten er 49.

Vi er de vi alltid har vært med samme interesser som f.eks gaming etc. Vi koste oss på Spillexpo. Men vi har modnet og fått mer livserfaring. 

Jeg kan lett prate med 20 åringer og får øyeblikkelig en connection når vi prater om forskjellige emner, men som potensiell kjæreste? Hell no. Jeg vet hvordan jeg var som 20 åring. Jeg visste ikke helt hvem jeg var og hva jeg ville. Det skjedde nye ting inni meg hele tiden.

Da jeg giftet meg ung hadde jeg ikke nok kunnskap om meg selv om hva jeg forventet og ønsket i et forhold. Jeg skilte meg da jeg var 40 fordi vi vokste fra hverandre.

En 20 åring kan være moden for alderen, men de er fremdeles unge og uerfarne. Jeg får mer omsorgsfølelse for dem og kunne aldri blitt forelsket da jeg ser på dem som "barn". 

Skulle du finne deg en kjæreste på den alderen har hun mest sannsynlig daddy issues og det vil være en skjev maktbalanse i forholdet. Og på sikt vil hun modne og mest sannsynlig dumpe deg. Hva fremtid kan du tilby en jente som knapt er ferdig på skolen og ikke vet hva hun vil i livet. Når hun passerer 30 og ønsker seg giftemål, barn etc?

Anonymkode: 8e11b...9a9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det handler lite om alder, men personlighet. Kjæresten min er 49 og på ingen måte en "gubbe" 😅

Jeg er 42 og både gamer og tar gjerne en bytur med venninner. Jeg er hun som har venninner i alle aldersgrupper fra 20-60. Og med min 60 år gamle venninne prater vi gjerne om sex liksom. 

Har møtt yngre mennesker som er "kjedelig". Jeg foretrekker fargerike mennesker og de kommer i alle aldersgrupper.

Anonymkode: 8e11b...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er vel ganske vanlig at alle føler seg yngre enn alderen tilsier. Det er de endringene man faktisk ikke merker selv, men som kan være veldig synlig for andre. Og hvor "kult" er det med en godt voksen mann eller kvinne som oppfører seg som en 24 åring. 

Anonymkode: 6be0a...a94

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En på 24 år er ikke for ung til å besteme selv, men jeg tenker du fort kan oppfates som ekel om du aktivt går etter jenter på nesten halle alderen din. Du er ikke "ung" for folk i 20 åra uanset hvor ung du føller deg selv. Gaming og tegneserier er heller ikke spesielt populære intereser blant jenter, så jeg tror ikke dette i seg selv er noe som gjør deg ekstra populær blant jenter. Møter du en jente som har akurat de samme interesene eller diger personloghetem din så går det kansje, men ikke sett opp et tinder søk med 24 år som øvre aldersgrense liksom. Når du selv føler deg som ung ved 40 år, så vet du jo at man ikke trenger å være gammel bare fordi man er 40. Hvorfor ikke finne deg en annen ung 40 åring? Jeg tror svigerforeldrene dine ville likke deg mye bedre da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er det du selv som mener det eller er det andre som har sagt og ment det til deg?

Har du møtt alle gubber på 50?

Anonymkode: 18151...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne den mannen like gjerne ha blitt sammen med en dame på 60 så lenge sinnet hennes var ungt? Der har du svaret på om det er sinnet som teller eller andre ting.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 årene og 40 er ok.

40 årene og 60, da begynner mannen å bli gubbete. Og fra 50 og 70, da er aldersforskjellen bare syk. 

20 år der man ikke er pensjonist sammen, og er på ulike steder i livet.

Så det var en dealbreaker da jeg datet, alt over 5 år i aldersforskjell. 

Anonymkode: ecdfe...1b0

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

legg til at denne mannen etterlater seg en kone i sin beste alder i fremtiden med penger på bok går vel det helt fint :P om hun orker være sykepleier på det siste... 

Anonymkode: cc2bf...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen på 24 er interressert så er det jo greit, men det er ikke greit å forvente at kvinner rundt 25 er interessert i menn på 40. Det er et bitte lite midretall kvinner som er interesssert i så mye eldre menn. Så du vil fort bli stemplet som gammel gris om du prøver deg på flere kvinner i begynnelsen av 20 årene.

Anonymkode: b6d7e...e77

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarteren her. Jeg går ikke aktivt etter jenter som er 15 år yngre enn meg. Men jeg er åpent fra 24 til min alder. Selv til en kvinne på 50 hvis hun deler samme interesse så er jeg mer enn nok åpent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det minner meg om en på 63 som var interessert i meg da jeg var 35. 

"Alder er jo bare et tall", sa han. "Da får du finne deg ei på 75, du. Nei? Vil ikke?". Akkurat. 

Anonymkode: 55d5a...94a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...