Gå til innhold

Psykisk syk. Hva gjøre med feriedager i sykemelding periode ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

etter å ha brent batteriet i alle ender og ignorert psykisk helse fikk jeg et totalt sammenbrudd for et par uker siden så ille at det ble alvorlig og jeg havner på akutt psykriatisk noen dager. Er sykemeldt nå og hjemme igjen men har 0 energi og ikke mentalt frist 

sykemeldingen min kommer til å bli forlenget . Problemet er at jeg har noen feriedager i desember. Man kan ikke avvikle ferie når man er sykemeldt. Jeg kunne jo ha søkt om å få ferien tilbake grunnet sykdom men orker ikke den kampen og dokumentasjon .

men for å gjøre dette rett med nav sine regler hva gjør jeg? Skriver jeg bare på svar skjemaet man får etter en sykemelding at man hadde ferie de og de datoene? eller må jeg be om sykemelding til og med dagen før feriedagene , og få en ny en som stater dagen etter feriedagene ?

Anonymkode: 47f34...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du fyller ut at du har hatt ferie i tidsrommet, dersom du ikke søker om å flytte feriedagene til neste år. 

Anonymkode: d73f6...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, man kan fint avvikle ferie når man er sykemeldt. Da krysser du bare av for det på skjemaet du sender inn til NAV.

Om du er så syk at du ikke kan ha utbytte av ferien, gir du beskjed til arbeidsgiver om dette og får dagene til gode. 

Anonymkode: f8408...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...