Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

...

Endret av Nordlandspia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde man var registrerte samboer idet man hadde vært registrert på samme bostedsadresse i 2 år, men det er mulig jeg tar feil....

Skrevet

Det er kun at du er registrert med samme adresse hos Folkeregisteret så vidt jeg har skjønt. Noen godtar at du er samboer umiddelbart etter at dette er ordnet, mens andre krever at dere har hatt samme folkeregistrerte adresse så og så lenge.

Skrevet (endret)

..

Endret av Nordlandspia
Skrevet (endret)

..

Endret av Nordlandspia
Skrevet (endret)

Vi har vært samboere siden juni 2002.. Men blir ikke registrert samboere før til høsten. Da har vi stått med samme adresse i to år(Var lærling tidligere med annen adresse). Tror det skjer automagiskt! :)

Endret av jordbær
Skrevet

Skal man regnes som samboere i div sammenhenger må man være folkeregistrert på samme adresse. Enkelte instanser (f.eks forsikringsselskaper) krever at man har vært folkeregistrert på samme adresse i 2 år før de gir deg "samboerkriterier".

Det er IKKE slik at man etter to års samboerskap får status som "registrere samboere"!

Skrevet

Såvidt jeg vet finnes det ikke noe som heter registrerte samboere - hvor har dere hentet det uttrykket fra?

Skrevet
Såvidt jeg vet finnes det ikke noe som heter registrerte samboere - hvor har dere hentet det uttrykket fra?

Registrerte samboere er nok et uttrykk som brukes i formelle og offentlige dokumenter.

Som de fleste innspill her tyder på, blir man automatisk "registrert samboer" idet man har hatt samme adresse registrert i folkeregisteret i to år. Dette skjer helt automatisk, og har liten eller ingen innvirkning på annet enn forsikringer o.l.

Gjest Gjest
Skrevet

Hm, jammen jeg bor i blokk, og alle har samme adresse (ikke noe A, B, C, leilighetsnummer, oppgangsnummer e.l.) er jeg samboer med over 100 mennesker? (I såfall skal jeg kreve billigere forsikring, gitt! :ler: )

Gjest Gjest
Skrevet
Registrerte samboere er nok et uttrykk som brukes i formelle og offentlige dokumenter.

Tull og tøys! No such thing! Det helter bare "samboere"!

Som de fleste innspill her tyder på, blir man automatisk "registrert samboer" idet man har hatt samme adresse registrert i folkeregisteret i to år. Dette skjer helt automatisk, og har liten eller ingen innvirkning på annet enn forsikringer o.l.

Igjen er dette bare oppspinn!! Det skjer absolutt ingenting slikt! Det finnes ikke "registrerte samboere" som er noe annet enn "samboere"!

Det med 2 år kommer fra at bla enkelte forsikringsselskaper ol har krevd at man har vært samboere i 2 år før de godtar å se to personer som ett.. F.eks! Men dette er da bare en vurdering en hver slik instans gjør, ikke noe som skjer i folkeregiseret eller noe annet register!

Den eneste måten å bli "mer registrerte" enn man blir bare ved å flytte sammen er å gifte seg.. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Har akkurat snakket med Europeiske Reiseforsikring, og de godtar samboere med samme folkeregistrerte adresse fra dag 1. :-D Så nå skal jeg bare flytte gubben over hit, og så kjøper vi forsikring! ;)

Skrevet (endret)

..

Endret av Nordlandspia
Gjest Gjest
Skrevet

Sikker på at dere ikke blander sammen???

Ikke registrerte samboere, men registrerte partnere (dvs. gifte homofile)...

Skrevet
Sikker på at dere ikke blander sammen???

Ikke registrerte samboere, men registrerte partnere (dvs. gifte homofile)...

Helt sikker på at jeg ikke blander :)

Gjest Gjest
Skrevet
Tull og tøys! No such thing! Det helter bare "samboere"!

Igjen er dette bare oppspinn!! Det skjer absolutt ingenting slikt! Det finnes ikke "registrerte samboere" som er noe annet enn "samboere"!

Det med 2 år kommer fra at bla enkelte forsikringsselskaper ol har krevd at man har vært samboere i 2 år før de godtar å se to personer som ett.. F.eks! Men dette er da bare en vurdering en hver slik instans gjør, ikke noe som skjer i folkeregiseret eller noe annet register!

Den eneste måten å bli "mer registrerte" enn man blir bare ved å flytte sammen er å gifte seg.. ;)

Dette er helt korrekt. Og det forklarer også hvorfro man ikke finner så mye om slikt på internett.

Gjest Gjest
Skrevet

Jupp! Den logiske forklaringen på at det ikke finnes info om dette på nett er at "fenomenet" rett og slett ikke eksisterer...

Du kan være singel, samboere eller gift.

Skrevet

:klø:

Pussig, for jeg har trodd i mange år at det er noe som heter registrerte samboere, og at man da fikk noen flere rettigheter en vanlig samboere..

MEN da har jeg jo lært det og!!

Men sånn litt på siden, dersom man ikke har umiddelbare planer om å gifte seg, kan en samboerkontrakt være på sitt rette. Og eventuelt et testamente...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...