Gå til innhold

Hvor alvorlig er det når hukommelsen svikter pga. stress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bare småting. Jeg kommer for eksempel hjem fra butikken. Står på kviteringen jeg har kjøpt wok, men kan ikke huske å ha plukket det. Dette etter jeg har ryddet inn varene. Men har posen i fryseren. Eller bare glemmer hvor jeg har lagt ting få sekunder etter. (Den graden som er nå er ulikt meg). Jeg er veldig lite tilstede. Jeg har også kastet opp mens jeg venter på buss, ikke mye, men litt av maten kommet opp igjen. Uvirkelighetsfølelse har vært tilstede. Når hukommelsen svikter såpass, kan det være såpass ille at jeg kan være på vei inn i utbrenthet?

Anonymkode: 326e8...563

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Snakk med legen din. Slutt å spinne fir deg selv og lage ørtogførti tråder om det her.

Anonymkode: cc040...74e

• Liker 2
Skrevet

Ja,

håper du har en god fastlege som tar psykisk helse på alvor! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja.

Snakk med legen din. Slutt å spinne fir deg selv og lage ørtogførti tråder om det her.

Har ikke postet her på lenge…. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja.

Hæ? Merkelig å bare «vite» at det er samme person som i andre tråder. Tror du ikke det er flere i dette landet som har problemer av samme art?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Rakfisken skrev (10 timer siden):

Hæ? Merkelig å bare «vite» at det er samme person som i andre tråder. Tror du ikke det er flere i dette landet som har problemer av samme art?

Det er ganske mange gjengangere på bla. Kropp og Helse, noen lager flere tråder om same tema hver eneste dag. For meg som leser dette underforumet fast er det noen brukere som er lette å gjenkjenne pga. tema, bekymringene de har og skrivemåte. Når det er sagt så kan jeg ikke si å ha gjenkjent denne brukeren/tråden.

Anonymkode: 72c7e...693

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Til TS, det er i alle fall alvorlig nok til at du bør ta en legetime.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ganske mange gjengangere på bla. Kropp og Helse, noen lager flere tråder om same tema hver eneste dag. For meg som leser dette underforumet fast er det noen brukere som er lette å gjenkjenne pga. tema, bekymringene de har og skrivemåte. Når det er sagt så kan jeg ikke si å ha gjenkjent denne brukeren/tråden.

Greit nok. Men jeg mener at tvilen bør komme hovedinnlegger til gode basert på ett enkelt innlegg. Om det var en gjenganger ville hun sikkert raskt nok avslørt seg for dere som er her ofte.

Skrevet

Jeg gikk til legen for noe liknende og hverken fastlegen eller de to vikarene jeg var innom virket til å synes det var veldig alarmerende. Men de sjekket blodtrykk og litt blodprøver osv og fikk litt gradert sykemelding en periode. Jeg var lav på noen vitaminer så tok tilskudd av det men har ikke merket veldig forbedring. Ellers bare fått vanlige råd om å få nok søvn og slappe av og få frisk luft og sånn..

Jeg kaster ikke opp da men er ofte veldig kvalm.

Anonymkode: ed731...1fc

• Liker 1
Skrevet
Rakfisken skrev (26 minutter siden):

Greit nok. Men jeg mener at tvilen bør komme hovedinnlegger til gode basert på ett enkelt innlegg. Om det var en gjenganger ville hun sikkert raskt nok avslørt seg for dere som er her ofte.

Ja, vi er nok enige der!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er bare småting. Jeg kommer for eksempel hjem fra butikken. Står på kviteringen jeg har kjøpt wok, men kan ikke huske å ha plukket det. Dette etter jeg har ryddet inn varene. Men har posen i fryseren. Eller bare glemmer hvor jeg har lagt ting få sekunder etter. (Den graden som er nå er ulikt meg). Jeg er veldig lite tilstede. Jeg har også kastet opp mens jeg venter på buss, ikke mye, men litt av maten kommet opp igjen. Uvirkelighetsfølelse har vært tilstede. Når hukommelsen svikter såpass, kan det være såpass ille at jeg kan være på vei inn i utbrenthet?

Jeg er også slik😔 men sliter og veldig med episodisk hunommelse. Typ tidligere på dagen er bare borte. Vanskelig å hente opp minner og bilder

Anonymkode: c06fb...503

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg gikk til legen for noe liknende og hverken fastlegen eller de to vikarene jeg var innom virket til å synes det var veldig alarmerende. Men de sjekket blodtrykk og litt blodprøver osv og fikk litt gradert sykemelding en periode. Jeg var lav på noen vitaminer så tok tilskudd av det men har ikke merket veldig forbedring. Ellers bare fått vanlige råd om å få nok søvn og slappe av og få frisk luft og sånn..

Jeg kaster ikke opp da men er ofte veldig kvalm.

Anonymkode: ed731...1fc

Sånn føler jeg og legen er med tanke på hjerneproblemer. Bare sier man fokuserer for mye på det og kaller der angst 😜

Skrevet
Rakfisken skrev (15 timer siden):

Standard KG.

Anonymkode: 69acf...b29

• Liker 1
Skrevet

Overgangsalder?

Anonymkode: 189c3...3ae

Skrevet

Har du hatt covid? Kan være senvirkninger, "hjernetåke" av det. Samme kan man få av overgangsalder. Hvilken alder er du i? Kan det være begynnende tegn på overgangsalder?

Får du nok søvn hver natt?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Overgangsalder?

Anonymkode: 189c3...3ae

Million skrev (28 minutter siden):

Har du hatt covid? Kan være senvirkninger, "hjernetåke" av det. Samme kan man få av overgangsalder. Hvilken alder er du i? Kan det være begynnende tegn på overgangsalder?

Får du nok søvn hver natt?

Jeg er for ung til overgangsalder. Jeg er under 30, men har vært mye stress hjemme med familie og andre ting de siste åra. Noen livskriser på kort tid.

Skrevet
Rakfisken skrev (16 timer siden):

Jeg har og fått samme kommentar som ts på et innlegg. Og sett at det er noen som kommenterer det på alt. Akkurat som man ikke kan spørre om noe lignende noe annet som er tatt opp.

• Liker 1
Skrevet

Stress er et folkesykdom. Svært mange rammes av stress og fler og fler rammes av utbrenthet. Ikke rart fordi vi er konstant stimulert av noe. Jobben er med oss hjem, og vi tåler mindre enn før. Så det er ikke rart at det er mange som skriver om det og ønsker å finne en forklaring. Men det tryggeste svaret er det legen som kan gi. Så det er umulig å svare på, men det er alvorlig nok til at du burde ta det opp med legen. Men om man ønsker erfaringer så er KG fint å bruke. Med mindre noen påstår at noen har opprettet 100 tråder om det samme, men symptomer er veldig ulikt fra person til person. Så det kan være greit å gjøre begge deler uten at man skal bli arrestert på det. Så lenge man ikke er ute etter diagnose, for da kan det også fort bli skummelt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg er for ung til overgangsalder. Jeg er under 30, men har vært mye stress hjemme med familie og andre ting de siste åra. Noen livskriser på kort tid.

Pause! 

Skrevet

Om det ikke er alvorlig så kan nok gradert være lurt. Det beste er om du kan klare å finne opphavet til hva det er som utløser det...

Stresser man for mye så er hukommelsen noe av det første som kan forsvinne litt. Derav følelsen av "hjernetåke". 

Å være kvalm er ikke bra...Ofte kan man få vondt i magen om det er noe man gruer seg for, eller om man har det vanskelig...

Det beste er å få utelukket om det kan være noe fysisk siden det er det enkleste. Er det ikke det så er det mest sannsynlig psykisk, og da må man prøve å lete etter årsaker...

Hva utløser dette? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...