julia83 Skrevet 20. november 2024 #1 Del Skrevet 20. november 2024 I en svensk TV dokumentar fortalte de at de fleste store avisene i Sverige på slutten av to-tusen tallet endret arbeidsmetodikk. Fra i det minste å prøve å gjengi nyheter/informasjon ble nå det viktigste at de skulle være opinionsbildare (svensk). Avisene gikk selv ut og fortalte om kursendringen. F.eks. om de mente høy innvandring og flerkultur er fint, så er det helt greit å forme nyhetene på en slik måte at det gavner et bestemt politisk syn. Det er også helt OK å unnlate informasjon som kan svekke et bestemt syn. Denne arbeidsmetodikken gjelder ikke bare i Sverige, men de fleste land i Vesten. Ikke rart mange ser på journalister som aktivister mer en journalister. Tror de etablerte mediene har malt seg inn i et hjørne nå. 12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 22. november 2024 #2 Del Skrevet 22. november 2024 julia83 skrev (På 20.11.2024 den 22.27): I en svensk TV dokumentar fortalte de at de fleste store avisene i Sverige på slutten av to-tusen tallet endret arbeidsmetodikk. Fra i det minste å prøve å gjengi nyheter/informasjon ble nå det viktigste at de skulle være opinionsbildare (svensk). Avisene gikk selv ut og fortalte om kursendringen. F.eks. om de mente høy innvandring og flerkultur er fint, så er det helt greit å forme nyhetene på en slik måte at det gavner et bestemt politisk syn. Det er også helt OK å unnlate informasjon som kan svekke et bestemt syn. Denne arbeidsmetodikken gjelder ikke bare i Sverige, men de fleste land i Vesten. Ikke rart mange ser på journalister som aktivister mer en journalister. Tror de etablerte mediene har malt seg inn i et hjørne nå. Her har du helt rett, om jeg nå hører andre mennesker snakker om at de leser Dagbladet, VG og ser på NRK og bare det ? Da vet jeg at de ikke har grunnlaget eller kunnskapen for å forstå noe som helst. Selv tror de at de vet alt. MSM er totalt ubrukelige, fordi de er aktivister for en agenda og ikke journalister som skal avdekke og søke sannheten. Det siste har veldig få journalister vært det er ikke noe nytt fenomen. 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friminutt Skrevet 23. november 2024 #3 Del Skrevet 23. november 2024 Leser kun Klassekampen og kvinneguiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 23. november 2024 #4 Del Skrevet 23. november 2024 Friminutt skrev (6 timer siden): Leser kun Klassekampen og kvinneguiden Klassekampen kan man ikke bruke til oppfyring i ovnen med en gang, sier nei takk hver gang de står der og deler den ut gratis 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 23. november 2024 #5 Del Skrevet 23. november 2024 TomKrus skrev (1 minutt siden): Klassekampen kan man ikke bruke til oppfyring i ovnen med en gang, sier nei takk hver gang de står der og deler den ut gratis Her må jeg si meg litt uenig. Selv om jeg ikke tilhører den politiske venstresiden og er ikke enig med Klassekampens redaksjonelle politiske verdier, så må jeg anerkjenne at Klassekampen er av de ytterst få avisene av en viss størrelse som fortsatt er uavhengige. Selv om media ikke nødvendigvis behøver å være verdinøytrake, bør de dekke nyhetsbildet objektivt og uavhengig,, og det synes jeg faktisk Klassekampen gjør bedre enn de fleste andre norske nyhetsmedier. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 23. november 2024 #6 Del Skrevet 23. november 2024 Jdz skrev (21 minutter siden): Her må jeg si meg litt uenig. Selv om jeg ikke tilhører den politiske venstresiden og er ikke enig med Klassekampens redaksjonelle politiske verdier, så må jeg anerkjenne at Klassekampen er av de ytterst få avisene av en viss størrelse som fortsatt er uavhengige. Selv om media ikke nødvendigvis behøver å være verdinøytrake, bør de dekke nyhetsbildet objektivt og uavhengig,, og det synes jeg faktisk Klassekampen gjør bedre enn de fleste andre norske nyhetsmedier. Politisk uavhengig er de ikke, hører til langt ute på venstresiden. Da snakker vi rødt til de ytterste kommunister. Men leser noen nettartikler av og til og ja bedre en MSM er de jo i mange saker, men det skal jo heller ikke mye til 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 23. november 2024 #7 Del Skrevet 23. november 2024 TomKrus skrev (1 time siden): Politisk uavhengig er de ikke, hører til langt ute på venstresiden. Da snakker vi rødt til de ytterste kommunister. Men leser noen nettartikler av og til og ja bedre en MSM er de jo i mange saker, men det skal jo heller ikke mye til Tenkte først og fremst uavhengig av de store medieselskapene som stort sett eier alt om dagen. Politisk nøytrale skal ingen beskylde de for å være 😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 23. november 2024 #8 Del Skrevet 23. november 2024 TomKrus skrev (2 timer siden): Da snakker vi rødt til de ytterste kommunister. Kan du nevne eksempler på slike artikler som støtter "skikkelig kommunisme"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 23. november 2024 #9 Del Skrevet 23. november 2024 TomKrus skrev (23 timer siden): MSM er totalt ubrukelige, fordi de er aktivister Problemet er bare at "alternative media", er enda mer aktivister. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet 23. november 2024 #10 Del Skrevet 23. november 2024 Som jeg sier til mine kolleger og mor, les gjerne aviser og synes du en artikkel er interessant, ta den ekstra lille tiden å sjekk mer ut på det store Internett for å verifisere og få flere sider av samme sak. Så gjør opp egen mening/ standpunkt. Finner de fleste aviser som klikk bate med mer sensasjon overskrifter enn faktuelt innhold. Journalist behøver ikke være nøytrale, men rapporter fakta så godt som man kan . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 23. november 2024 #11 Del Skrevet 23. november 2024 PeeWee skrev (15 minutter siden): Problemet er bare at "alternative media", er enda mer aktivister. Nei de er faktisk ikke det, de er kritiske mot det meste ! Og derfor er de viktige. De kan støtte Trump ja noen av de, men den dagen Trump ikke leverer det han sier ? Da blir han også rammet av kritikk. MSM sprer jo bare bittert hat mot alt de er uenig med hele tiden. Det har vært slikt hele tiden, men de siste 4 årene har det blitt helt ekstremt. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. november 2024 #12 Del Skrevet 23. november 2024 TomKrus skrev (23 timer siden): Her har du helt rett, om jeg nå hører andre mennesker snakker om at de leser Dagbladet, VG og ser på NRK og bare det ? Da vet jeg at de ikke har grunnlaget eller kunnskapen for å forstå noe som helst. Selv tror de at de vet alt. MSM er totalt ubrukelige, fordi de er aktivister for en agenda og ikke journalister som skal avdekke og søke sannheten. Det siste har veldig få journalister vært det er ikke noe nytt fenomen. Helt enig leser masse forskjellige nyheter 4 navn på medier tørr jeg ikke å nevne her sånn ☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 23. november 2024 #13 Del Skrevet 23. november 2024 TomKrus skrev (2 timer siden): Nei de er faktisk ikke det, de er kritiske mot det meste ! Og derfor er de viktige. Eksempler på slike kanaler/sider da? Nei, de skifter stort sett mening om noe om de skifter innretting for å tjene mer penger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 23. november 2024 #14 Del Skrevet 23. november 2024 PeeWee skrev (6 timer siden): Problemet er bare at "alternative media", er enda mer aktivister. Jepp. "Alternative medier" tar alle problemene ved tradisjonelle medier og mangedobler dem. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 24. november 2024 #15 Del Skrevet 24. november 2024 PeeWee skrev (19 timer siden): Kan du nevne eksempler på slike artikler som støtter "skikkelig kommunisme"? Glem det forsvaret ditt av kommunisme, det bærer aldri frukter. Kommunister benekter jo seg selv og sin historie hver gang dette diskuteres bak narrativet at "ekte kommunisme har aldri eksistert". Og jo det har det og den lever i beste selvgående i små nisjer som Rødt, SV, og i små sekter som tidliere AKP ml, som nå er i ferd med å daue en etter en. Til venstre for Rødt og langt inn i Rødt har vi en type kommunister som om de fikk makt ikke ville stått mye tilbake for sovjet og kommunismen der med sitt NKVD. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 24. november 2024 #16 Del Skrevet 24. november 2024 jabx skrev (13 timer siden): Jepp. "Alternative medier" tar alle problemene ved tradisjonelle medier og mangedobler dem. Ja slik er det i det "siste sovjet" frie meninger, uenighet, ha flere perspektiver på en sak er livsfarlig for det eksisterende regimet ! Intet nytt under solen, kos dere i saueflokken ! Den er dømt til undergang uansett om samfunnsutviklingen fortsetter i den nedadgående spiralen som er i dag. Så at noen sitter bak i flyet og kommenterer undergangen får dere faen ta bare tåle ! 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 24. november 2024 #17 Del Skrevet 24. november 2024 TomKrus skrev (40 minutter siden): Glem det forsvaret ditt av kommunisme, det bærer aldri frukter. Her viser du rett og slett at du ikke kan svare for deg! Jeg forsøkte ikke å forsvare kommunisme! Du hevdet at norske media ofte støtter kommunister, og jeg ba deg forsvare den påstanden ved å vise til artikler som faktisk forsvarer kommunisme. Det var du åpenbart ikke istand til. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kat-e Skrevet 24. november 2024 #18 Del Skrevet 24. november 2024 Nrk har vel lovfestet at de skal være nøytrale, men føler de kjører samme løp som andre medier. En ting som irriterer er kommentatorene som skal «hjelpe folk å forstå» (riktig). Personlig vil jeg ha fakta, ikke politiske kommentatorers meninger. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 24. november 2024 #19 Del Skrevet 24. november 2024 kat-e skrev (22 minutter siden): Personlig vil jeg ha fakta, ikke politiske kommentatorers meninger. Hvilke media formidler kun kalde fakta? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeveMannen Skrevet 25. november 2024 #20 Del Skrevet 25. november 2024 kat-e skrev (På 24.11.2024 den 20.49): Nrk har vel lovfestet at de skal være nøytrale NRK nøytrale? Det sier de jo selv at de ikke er. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå