AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #1 Del Skrevet 20. november 2024 Naboen ringte på i dag og fortalte meg at hun og katten min har et forhold, hvilket de har hatt over ganske lang tid. Jeg har merket at katten min ofte er lenge ute om gangen, men nå viser det seg altså at hun har tilhold hos naboen noen steinkast unna. Denne naboen har altså tatt henne inn og gjort henne vant til å oppsøke huset, slik at katten min nå mer eller mindre bor der også! Naboen var da så frekk å si at «jeg lurer på om du bare formelt og offisielt kan overlate katten til meg ettersom det er helt tydelig at hun foretrekker meg, og vi er blitt veldig glad i hverandre. Det er det riktige å gjøre overfor katten». Så dro hun frem telefonen og ba meg ordne med eierskifte og at jeg «som takk» kunne få passe henne når naboen er på ferier o.l.!! Ble rystet av denne oppførselen! Og jeg er nå redd naboen kommer til å «kidnappe» katten min når hun ikke får viljen sin. Hvordan skal jeg gå frem for å håndtere denne dama og hvordan kan jeg avvende katten å oppsøke huset, uten at jeg trenger å flytte? Anonymkode: 4c7c3...954 2 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #2 Del Skrevet 20. november 2024 Neste gang katten kommer inn så hold den der en stund, du vet som de sier når man flytter? Hold den inne i 2-3 dager, senere bli med ut. Dette er så frekt at jeg hadde ledd henne i ansiktet tror jeg, og spurt om hun kødder.. Anonymkode: e3a62...602 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #3 Del Skrevet 20. november 2024 Du kan jo begynne å passe på katten din? Bygge luftegård den kan være i? Da sørger du for at den ikke blir påkjørt samtidig. Anonymkode: 37ee2...44f 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #4 Del Skrevet 20. november 2024 Få katten chippet. Og da registrert i ditt navn Anonymkode: 1feaa...183 23 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #5 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Naboen ringte på i dag og fortalte meg at hun og katten min har et forhold, hvilket de har hatt over ganske lang tid. Jeg har merket at katten min ofte er lenge ute om gangen, men nå viser det seg altså at hun har tilhold hos naboen noen steinkast unna. Denne naboen har altså tatt henne inn og gjort henne vant til å oppsøke huset, slik at katten min nå mer eller mindre bor der også! Naboen var da så frekk å si at «jeg lurer på om du bare formelt og offisielt kan overlate katten til meg ettersom det er helt tydelig at hun foretrekker meg, og vi er blitt veldig glad i hverandre. Det er det riktige å gjøre overfor katten». Så dro hun frem telefonen og ba meg ordne med eierskifte og at jeg «som takk» kunne få passe henne når naboen er på ferier o.l.!! Ble rystet av denne oppførselen! Og jeg er nå redd naboen kommer til å «kidnappe» katten min når hun ikke får viljen sin. Hvordan skal jeg gå frem for å håndtere denne dama og hvordan kan jeg avvende katten å oppsøke huset, uten at jeg trenger å flytte? Anonymkode: 4c7c3...954 Du tuller nå, ikke sant? Denne problemstillingen har jeg sett i en film Anonymkode: 20022...431 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #6 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du tuller nå, ikke sant? Denne problemstillingen har jeg sett i en film Anonymkode: 20022...431 Jeg har sett den flere ganger bare på kg, katter er tydeligvis populært tyvegods. Anonymkode: a71aa...b2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #7 Del Skrevet 20. november 2024 Dette er nok ikke helt uvanlig. Vi har en gal dame i nabolaget her som har gjort det samme med katten til en nabo. Dama har også hatt en diskusjon gående om dette i en nabolagsgruppe på Facebook 🤯 Få katten chippet og registrert på deg, og anmeld for tyveri. Anonymkode: 980dc...0aa 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacadamiaNut Skrevet 21. november 2024 #8 Del Skrevet 21. november 2024 Hold katten inne i noen uker, ikke slipp den av syne før du har chippet den, og den er blitt vant til å være kun hos deg. Skjem den bort med rått kjøtt, kokt fisk og klorestativ/nye leker. Utrolig ufint og frekt av henne å gjøre noe sånt, får meg til å lure på om det er et psykiatrisk tilfelle du dealer med her😳 12 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #9 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Naboen ringte på i dag og fortalte meg at hun og katten min har et forhold... Anonymkode: 4c7c3...954 😄 Anonymkode: ad002...eca 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #10 Del Skrevet 21. november 2024 Ville også satt en spiringsbrikke på katten, og gått over og hentet den når du ser den er hos henne. Anonymkode: 5747d...32e 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #11 Del Skrevet 21. november 2024 Skjell naboen ut! Ingen skal stjele noens kjære puselur! 😾 Uhørt, vet ikke hva jeg skulle ha gjort om noen stjal min frøken. At naboen di våger! Skaff deg egen katt si. Chip pusen. Så du har bevis på at den er i din familie. Anonymkode: 216f4...d46 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #12 Del Skrevet 21. november 2024 Da holder du den inne en stund. Og skulle hun greie å stjele den så stjel den tilbake en gang den er ute og hun ikke ser det, og Hold den inne en lang stund. Anonymkode: 4f803...18d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #13 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Naboen ringte på i dag og fortalte meg at hun og katten min har et forhold, hvilket de har hatt over ganske lang tid. Jeg har merket at katten min ofte er lenge ute om gangen, men nå viser det seg altså at hun har tilhold hos naboen noen steinkast unna. Denne naboen har altså tatt henne inn og gjort henne vant til å oppsøke huset, slik at katten min nå mer eller mindre bor der også! Naboen var da så frekk å si at «jeg lurer på om du bare formelt og offisielt kan overlate katten til meg ettersom det er helt tydelig at hun foretrekker meg, og vi er blitt veldig glad i hverandre. Det er det riktige å gjøre overfor katten». Så dro hun frem telefonen og ba meg ordne med eierskifte og at jeg «som takk» kunne få passe henne når naboen er på ferier o.l.!! Ble rystet av denne oppførselen! Og jeg er nå redd naboen kommer til å «kidnappe» katten min når hun ikke får viljen sin. Hvordan skal jeg gå frem for å håndtere denne dama og hvordan kan jeg avvende katten å oppsøke huset, uten at jeg trenger å flytte? Anonymkode: 4c7c3...954 Hvis katten velger henne er det vel bedre at den bor der? Anonymkode: 06efa...850 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #14 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis katten velger henne er det vel bedre at den bor der? Anonymkode: 06efa...850 Nei! Anonymkode: 216f4...d46 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #15 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei! Anonymkode: 216f4...d46 Dyrets følelser er vel viktigere enn TS' sine. Anonymkode: 06efa...850 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #16 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dyrets følelser er vel viktigere enn TS' sine. Anonymkode: 06efa...850 Dyret har da velferd hjemme hos ts også?? Det er nok til at dama kommer med en fordømt fisk. Du må ikke tro katter drar bare av å mistrives. En katt her i nabolaget hilser på andre i rundt og ligger ofte på fanget til en nabo av meg som sitter ute å lufter seg til tider. Skal katten bytte hjem da? Skal katten til mormor bli med meg hjem fordi hun syns det er gøy når jeg leker sammen med henne? Nå provoserer du bare. Anonymkode: 216f4...d46 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #17 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hvis katten velger henne er det vel bedre at den bor der? Anonymkode: 06efa...850 Hadde du tenkt det samme hvis barnet ditt valgte naboen? Anonymkode: a71aa...b2a 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #18 Del Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis katten velger henne er det vel bedre at den bor der? Anonymkode: 06efa...850 Er det kanskje du som er kattetyven? Anonymkode: 0ca51...5fd 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #19 Del Skrevet 22. november 2024 MacadamiaNut skrev (18 timer siden): Hold katten inne i noen uker, ikke slipp den av syne før du har chippet den, og den er blitt vant til å være kun hos deg. Skjem den bort med rått kjøtt, kokt fisk og klorestativ/nye leker. Utrolig ufint og frekt av henne å gjøre noe sånt, får meg til å lure på om det er et psykiatrisk tilfelle du dealer med her😳 Ikke rått kjøtt siden det kan gi katten invollsorm. Anonymkode: d7dbb...c05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #20 Del Skrevet 22. november 2024 Så hold katten inne. Herregud Anonymkode: bfd39...0dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå