Gå til innhold

Noen som klarer å regne ut skattesmell?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nettopp blitt separert, går på AAP. Alt har gått i surr for meg.. Logger inn på Skatteetaten å ser jeg står oppført med forventet inntekt på 380000 kr. Det ser ut til at jeg vil tjene rundt 430000 innen året er omme. Klarer noen å regne grovt ut hvor stor smellen blir? Forstår at det kan være vanskelig men aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Når jeg forsøker å legge inn forventet inntekt på 430 000 så viser den at jeg skal trekke 70% skatt. Vil jeg unngå en smell ved å gjøre dette? Blir utrolig takknemlig for svar.

Anonymkode: 3c883...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kalkulatoren har gjort det for deg. Du må trekke 70% for å unngå smell. 

Hvis alle andre tall stemmer….

Anonymkode: e58fb...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har tabellkort så skatten justeres etter inntekt, bi inntekt tar jo uansett prosent sats som generalt er høyere.

tenker det blir et 2-4 tusen i smell.

Endret av NakenPanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beregn en restskatt på ca 5000 - mulig du får noen ekstra fradrag også som enslig dersom du har barn.

Du trekker normal skatt resten av året så sparer du 5-10.000, som du evt bruker til å betale inn den skatten du skylder innen 1.Mai neste år.

Da slipper du renter.

Anonymkode: 5614f...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Beregn en restskatt på ca 5000 - mulig du får noen ekstra fradrag også som enslig dersom du har barn.

Du trekker normal skatt resten av året så sparer du 5-10.000, som du evt bruker til å betale inn den skatten du skylder innen 1.Mai neste år.

Da slipper du renter.

Mente innen 31.Mai neste år - for å slippe renter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om TS har tabelltrekk vil det ikke bli noe baksmell. Så lenge fradragene ikke endres vil jo tabellen ta høyde for den økte inntekten. 
Men delt omsorg for barn vil kunne slå negativt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre er inne på her, ts, har du prosenttrekk eller tabelltrekk? Sjekk skattekortet ditt på Skatteetaten.no. Har du tabell vil det gå fint og blir nok ikke baksmell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...