Gå til innhold

Rimelig å forvente at vi engasjerer oss i nevøers fritidsaktiviteter?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Stiller han opp for deres barns aktiviteter da ? Syntes det er urimelig å forvente. En har knapt nok tid til egne barn. 

Anonymkode: 973e5...13d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi støtter alle loddsalg og innsamlinger til nieser og nevøer, men har ikke kapasitet til å møte opp og se på kamper og slikt, passer på å spørre dem om fritidsaktivitetene deres og vise interesse, men tenker det er litt for mye forventet å møte opp fysisk. 

Anonymkode: 08227...144

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har aldri gjort det. Verken fra min side eller mannen sin side. Jeg har mer en nok med mitt liv. Ikke forventer vi at de andre skal involveres heller. 

Anonymkode: c6eff...676

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fritidsaktivitetene til tantebarna mine får de fint ha for seg selv! Jeg gidder ikke engang å vurdere om jeg skal være med på en fotballkamp eller juleavslutning eller what ever de holder på med! Likevel har jeg et veldig godt forhold til de alle sammen! 

Anonymkode: ad18c...b81

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig oppførsel av han, dog syns jeg det er rart at dere ikke har sett de en eneste gang, det hadde dere fått til. Stas for de små barna deres å se på fetter spille en gang også. Husker min sønns lille kusine kom og så på storefetter, stas og moro for alle. Behøver ikke akkurat være fotballinteressert for å dukke opp en gang.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt overrasket over at alle har svart at de ikke ville stilt slik.

Jeg er tante og har sett på niesene mine danse og ha dansetrening 6-7 ganger. Også hentet de på skole/barnehage og fulgt de dit. Synes det er helt naturlig å stille opp, jeg er veldig nær dem og de meg.

Anonymkode: a876d...47a

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har to nevøer (på mannens side av familien) på 11 og 13 år som spiller fotball. Faren til guttene oppdaterer ofte på en felles familiechat om når de har kamper, og oppfordrer oss til å komme og se på. Verken jeg eller min mann bryr noe særlig om fotball, men spør selvsagt nevøene våre om hvordan det har gått på kamp når vi møtes, da dette er deres største fritidsinteresse. Men vi har aldri vært med og sett på kamp, både på grunn av interesse, men også reisevei (30 minutter) og at vi har nok med å følge opp egne barn (bhg-alder, så de går ikke på fritidsaktiviteter, men ettermiddagene mellom jobb og leggetid er korte).

For noen dager siden hadde broren til mannen en utblåsning på familiechaten der han var tydelig frustrert over at ingen av tantene/onklene/søskenbarna kom og så på kampene til gutta hans. Ble litt paff, da jeg ikke helt syns han kan forvente at vi skal engasjere oss i nevøenes fritidsaktiviteter. Som sagt har vi mer enn nok med vårt eget, og som om ikke fotball er kjedelig nok i seg selv så er det i alle fall kjedelig med barnefotball.. Er det han som krever for mye her, eller er det vi som er kjip tante og onkel? 

Anonymkode: 514e7...254

Han krever for mye. Han skjønner det nok når deres blir store nok og dere kommer med det samme...

Våres barn går på flere forskjellige aktiviteter og jeg har ingen forventninger at noen utenom oss kommer til å se på dem når det blir mulighet og de går på det fordi de liker det og får glede av det selv. 

Anonymkode: 18d82...a75

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er tante og har sett på niesene mine danse og ha dansetrening 6-7 ganger. Også hentet de på skole/barnehage og fulgt de dit. Synes det er helt naturlig å stille opp, jeg er veldig nær dem og de meg.

Bor du 30 min reisetid unna og har egne små barn? 

Anonymkode: 071d2...3ed

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan han ikke kreve det, men på den annen side hadde nok barns blitt glad om de dukket opp. Sønnen min spilte fotball og jeg syns selv som mor at det var forferdelig kjedelig stå der og se på i all slags vær 😂men glad jeg gjorde det ❤️var stort sett bare jeg og av og til far. Husker den ene gangen onkel og tante kom å så på sønnen min ble kjempe glad ❤️🥰

Er nok ganske mye forventninger at jeg stiller opp for niese litt i overkant så kan absolutt relatere. Tror nok man som foreldre særlig første gangs kan bli litt i en boble. Barnet blir det viktigste i verden og man forventer andre tenker det samme. Selv forventet jeg ingenting men var veldig opptatt av å stille på alt av kamper og være engasjert. Til min niese kommer jeg nok til å bli med i blant når det passer seg slik, vi er liten familie ❤️men kommer også til å forvente respekt for at jeg ikke kan stille opp hele tiden. Ca 2t reise og solid sum penger for å reise. Allerede satt ned foten litt da jeg har strukket meg litt for langt. Men kommer til å være der innimellom for å heie og vise støtte og omsorg ❤️men med forbehold på at det vises respekt når jeg sier jeg ikke har mulighet 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her stiller vi opp og heier på både nevøer og nieser og på venners barn. De stiller også opp for våre tre barn/ungdommer. Jeg tenker det er det som gjør oss så heldige at vi har et fantastisk nettverk! 

Med det sagt, så passer det ikke alltid og det er mer enn travelt nok med tre barn. Men vi prioriterer det innimellom 🙂

Anonymkode: 1636e...fc6

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tante til 12 (og «ste-tante» til 8). Jeg har sett en fotballkamp som en av guttene spilte (de bor i nabobygda og spilte bortekamp mot laget her vi bor), vært på en konsert der ei av jentene sang solo (30 minutter unna) og vært på ett svømmestevne (fordi jeg var på besøk hos mitt søsken akkurat den helga). Hvis jeg skulle stilt opp på alt av kamper, konserter, stevner osv hadde det nærmest blitt en fulltidsjobb.

Våre søsken kommer kun på kamp o.l hvis deres barn f.eks er med på samme cup som våre, og har full forståelse for at vi ikke kan stille opp og heie på lille Rune en time og en fergetur unna på en torsdag ettermiddag.

Anonymkode: 1be6d...3c7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to nevøer som spiller fotball, men jeg står ikke på sidelinjen og heier. Ei står deres foreldre på sidelinjen og heier frem mine barn og deres interesser. Ei niese jeg har derimot, som var første barnebarn/tantebarn i familien, har hatt oss tanter og onkler i publikum i hele oppveksten. Selv nå som hun er ung voksen skal vi pushes til å kjøpe billetter til så og si alle forestillinger hun deltar i. Foreldrene hennes har aldri stilt opp for mine barn🙄

Anonymkode: 91945...d03

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, si det rett ut at dere ikke prioriterer det fordi dere har null interesse for fotball og har nok med egne barn. 

Anonymkode: 1b92d...e31

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har barn som spiller fotball, og er med på alle kampene, og jeg har aldri sett tanter og onkler av noen av spillerne der. Det er vi foreldre som stiller opp, og innimellom et par besteforeldre som tar turen.

Synes det høres veldig merkelig ut - men selvsagt hvis det passer seg slik kan dere jo legge inn et helgebesøk til en dag det er cup, og se på et par kamper.

Anonymkode: 376ff...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe man forventer men vi har ofte møtt opp mår vi har tid. Jeg elsker å se tantungene mine gjøre noe de elsker. Det er kjekt å ha en tante som er med å heie. Broren min har 5 barn og jeg har 4. det er jo ikke alltid det går men vi stiller opp når det passer :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette ikke er noe man som forelder kan kreve eller forvente, men at det også handler om hva slags tante og onkel dere ønsker å være. Det er vel helt åpenbart at barnet selv hadde blitt glad om dere kom og så på en kamp. Så selv med null interesse for fotball kan det jo være noe man gjør i alle fall av og til fordi det ikke bare handler om hva man selv synes er supergøy, men også om å glede andre og skape et nærere forhold til nevøer og nieser. Det er jo opp til dere. 

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kamp i året klarer man om man vil. Vi ser på kamper/stevner til tante/onkelunger og andre barn i nær relasjon en og annen gang, og det gleder helt tydelig barna å se på. Og så får vi skravla litt med foreldrene samtidig, vinn vinn for oss alle.

Jeg husker selv hvor stas det var når de kom for å se på mine stevner 🤷‍♀️

Anonymkode: 498c0...8db

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Forskjell på å hente i barnehage/på skole og å møte opp på det de holder på med som fritidsaktiviteter! Jeg har også hentet både i barnehage og skole, men å møte opp på fritidsaktiviteter gidder jeg faktisk ikke. Jeg vil være med tanteungene, ikke tanteungene OG fotballaget/dansegruppen/turngruppen/etc. deres!

Anonymkode: ad18c...b81

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart han som forventer for mye. Det hadde aldri falt meg inn a dra på nevøers/niesers kamper, kanskje med mindre de var på landslaget. 

Anonymkode: e125d...943

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt klart han som forventer for mye. Det hadde aldri falt meg inn a dra på nevøers/niesers kamper, kanskje med mindre de var på landslaget. 

Jeg kan legge til at jeg har tre barn. Jeg har MER enn nok med å følge opp dem. Mulig jeg kunne vært på en kamp hvis jeg ikke hadde hatt barn selv, men det er fremdeles ikke noe man kan forvente.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...