Gå til innhold

Rimelig å forvente at vi engasjerer oss i nevøers fritidsaktiviteter?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to nevøer (på mannens side av familien) på 11 og 13 år som spiller fotball. Faren til guttene oppdaterer ofte på en felles familiechat om når de har kamper, og oppfordrer oss til å komme og se på. Verken jeg eller min mann bryr noe særlig om fotball, men spør selvsagt nevøene våre om hvordan det har gått på kamp når vi møtes, da dette er deres største fritidsinteresse. Men vi har aldri vært med og sett på kamp, både på grunn av interesse, men også reisevei (30 minutter) og at vi har nok med å følge opp egne barn (bhg-alder, så de går ikke på fritidsaktiviteter, men ettermiddagene mellom jobb og leggetid er korte).

For noen dager siden hadde broren til mannen en utblåsning på familiechaten der han var tydelig frustrert over at ingen av tantene/onklene/søskenbarna kom og så på kampene til gutta hans. Ble litt paff, da jeg ikke helt syns han kan forvente at vi skal engasjere oss i nevøenes fritidsaktiviteter. Som sagt har vi mer enn nok med vårt eget, og som om ikke fotball er kjedelig nok i seg selv så er det i alle fall kjedelig med barnefotball.. Er det han som krever for mye her, eller er det vi som er kjip tante og onkel? 

Anonymkode: 514e7...254

• Liker 9
  • Hjerte 8
  • Nyttig 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere deler engasjementet og dere ses ofte så kunne dere dratt ofte. Vi har to nieser, har aldri vært med noen av deres aktiviteter og de har aldri vært med på våres. Har bare ulike interesser og bor en time unna. Yngste spilte vel 50-60 fotballkamper inkludert cuper i år, svigers og mine foreldre har kun sett et par kamper hver. Det er bare for mye. Vi er opptatt med fotball hver helg fra tidlig april til siste kamp forrige helg.  (Mine er 14 og 16)

Bare å si dere har nok med egne barn.

Anonymkode: 15dc2...7fb

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Hjelpes, nok en forelder som tror at alle andre er interessert i sine barn. 

si det som det er, tiden strekker ikke til.

Anonymkode: 7ae43...3d6

• Liker 33
  • Nyttig 15
Skrevet

Jeg synes helt klart det er han som krever for mye. Samtidig tenker jeg det kommer av stolthet og at han er gira, og med mindre han fortsetter sånn her og virkelig skjeller ut familien etter noter hadde jeg bare latt det fare. Finnes verre ting enn å glemme tid og sted litt fordi du er stolt forelder. Men du har rett og han forventer for mye.

Anonymkode: e4d86...71e

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg engasjerte meg før jeg fikk egne barn, men ser at det med egne barn ikke er tiden til det.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Tia er man interessert i tantebarna tenker jeg man kan stille opp innimellom,, glad vi har gjort det

Anonymkode: c7b17...704

• Liker 9
  • Hjerte 3
Skrevet

Aldri deltatt på noe til nevøer eller nieser og det har heller aldri vært forventet. Besteforeldrene på begge sider har kanskje vært på et par fotballkamper og skirenn.

Anonymkode: 7c363...871

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde jeg bodd i nærheten kunne jeg sikkert sett en kamp en sjelden gang og skravlet litt med familie på sidelinja, men en halvtime unna og med barnehageunger hadde jeg ikke stilt, nei. Sjelden jeg har sett tanter og onkler på kampene min gutt spiller, hender besteforeldre ser på, men som regel er det en eller begge foreldrene. 

Anonymkode: 071d2...3ed

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har to nevøer (på mannens side av familien) på 11 og 13 år som spiller fotball. Faren til guttene oppdaterer ofte på en felles familiechat om når de har kamper, og oppfordrer oss til å komme og se på. Verken jeg eller min mann bryr noe særlig om fotball, men spør selvsagt nevøene våre om hvordan det har gått på kamp når vi møtes, da dette er deres største fritidsinteresse. Men vi har aldri vært med og sett på kamp, både på grunn av interesse, men også reisevei (30 minutter) og at vi har nok med å følge opp egne barn (bhg-alder, så de går ikke på fritidsaktiviteter, men ettermiddagene mellom jobb og leggetid er korte).

For noen dager siden hadde broren til mannen en utblåsning på familiechaten der han var tydelig frustrert over at ingen av tantene/onklene/søskenbarna kom og så på kampene til gutta hans. Ble litt paff, da jeg ikke helt syns han kan forvente at vi skal engasjere oss i nevøenes fritidsaktiviteter. Som sagt har vi mer enn nok med vårt eget, og som om ikke fotball er kjedelig nok i seg selv så er det i alle fall kjedelig med barnefotball.. Er det han som krever for mye her, eller er det vi som er kjip tante og onkel? 

Anonymkode: 514e7...254

Møt opp og hei på dem. 

Når dine barn er 12 så er han ferdig med dette styret og kommer til å synes at det er noe herk når dere maser om at han natyrligvis må delta på kamper😇

Anonymkode: 71d62...4d0

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg har vært på kamp til min nevø et par ganger. Dette var i helg, og tilfeldigvis i nærheten av oss (kvarter å kjøre). Da tok vi det som en familieevent. 

Men å prioritere nevøers kamp på ettermiddagen på en hverdag med barnehagebarn, det var det ikke rom for. Det måtte ha vært en utrolig stor og viktig kamp. Bare å si at tiden ikke strekker til på hverdager. 

Anonymkode: f6ba3...d9b

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet

Hadde bare gått på kamp hvis jeg var i nærheten, på besøk hos dem e.l. Foreldrene har ingenting å være snurt over. 

Anonymkode: 185e6...06c

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Er han engasjert i dine barns fritidssysler?Jeg har inntrykk av de som får først barn i familien, mens søsken er barnløse, blir litt bortskjemt på engasjement, bistand og oppmøte fra familien. 

Jeg opplever det samme i samboers familie, der kun en av søsknene har fått barn. Det er ikke måte på gaveønsker og forespørsler om å se på og bli med på alt mulig. Jeg setter foten ned, fordi jeg vet at de aldri kommer til å engasjere seg i våre fremtidige barn. De er også såpass gjerrig, at de kommer ikke til å gi like fine gaver tilbake. Null dårlig samvittighet, og det burde ikke du ha heller.

Anonymkode: 1ab12...408

• Liker 18
  • Nyttig 8
Skrevet

Han krever for mye. I en travel hverdag så rekker en ikke alt. Han er nok veldig stolt som andre her sier og i sin egen boble, men det bør være mulig at din mann snakker med sin bror og forklarer på en hyggelig måte realitetene. Dere må prioritere egne barn først i en travel hverdag. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Man kan ikke kreve det. Men hos oss er det naturlig at vi ser på kamp til nieser og nevøer en gang i blant om det spilles her vi bor (nabokommunen). Når vi er på bortekamp der tante og onkel bor, kommer de og heier i ny og ne.

Det er hyggelig og naturlig for oss.

Anonymkode: 7e7d9...ecd

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Her har aldri tanter,onkler vært med på aktiviteter de ikke selv og driver med  og ikke vi i forhold til de vi er tante og onkel til.

Skytting er noe nesten hele familien driver med da drar vi 3 generasjoner på stevner og er 9 stk som drar sammen, svigerfar , meg, mannen, begge våres ungdom, begge ungdommen til svigerinne mi og svigerinne 

Anonymkode: 2305a...4d5

• Liker 3
Skrevet

Spør heller hvordan det gikk på matteprøven.

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Wow. Han krever absolutt for mye 😂 Har barn selv og jeg å tilstå det faktisk ikke en gang har slått meg som et alternativ å skulle dra øvrig familie ut av huset for å se en lilleputt-kamp altså. 

Slikt er interessant for foreldre og kanskje besteforeldre. 

Anonymkode: 398d4...d8c

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har aldri vært på fritidsaktivitet til mine nevøer og nieser og har aldri forventet at deres tanter og onkler skal komme til mine heller. 

Etter hvert som elste blir bedre og bedre i en konkurransesport håpe jeg kanskje at noen kan ha lyst til å komme og se en gang, men da er det snakk om pall plassering på NM nivå, og det kreves tilstedeværelse max en halvtime. Men jeg forventer det ikke og blir ikke skuffet. Men jeg har lyst å vise det frem, det har jeg jo..... 

Anonymkode: a5d28...132

• Liker 2
Skrevet

De fleste har mere enn nok med egne barn. 

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...