AnonymBruker Skrevet 20. november #1 Del Skrevet 20. november Jeg har datet en fyr en stund nå. Vi har det bra sammen, og jeg liker han godt. Jeg har nokså nylig begynt på et masterstudiet, som potensielt kan kreve at jeg flytter på meg for å få relevant jobb dersom jeg ikke får jobb i samme byen. Han har jobb i byen jeg studerer i og trives med jobben. Den type jobb han har kunne han lett å funnet andre steder i landet. Barer har de overalt! Men om vi blir kjærester og hvis jeg ikke får jobb i denne byen, håper jeg jo han vil bli med meg. Krever og forventer selvfølgelig ikke dette. Men tenker litt på - ettersom dette er usikkert og det vil bli trist om vi må gjøre det slutt pga at jeg må flytte for jobb, er det egentlig verdt det? Anonymkode: 89c72...95e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #2 Del Skrevet 20. november Hva, men, om visst. Hva er poenget med å bekymre deg for alt som KAN gå galt? Du kan bli påkjørt av en buss i morgen. Om du føler han kan være den rette så vil ting ordne seg. Ta en dag av gangen og lev i nuet. Ikke for en fremtid du har null kontroll over. Anonymkode: 63036...40f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #3 Del Skrevet 20. november Nylig begynt på master? Det er altså 4-5 år til du potensielt må flytte for å få relevant jobb. Mye kan skje på den tiden. Det er jo ikke engang noe å reflektere over. Lev her og nå og bli kjærester hvis dere vil, ikke tenk flere år frem i tid. Anonymkode: e023b...877 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #4 Del Skrevet 20. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nylig begynt på master? Det er altså 4-5 år til du potensielt må flytte for å få relevant jobb. Mye kan skje på den tiden. Det er jo ikke engang noe å reflektere over. Lev her og nå og bli kjærester hvis dere vil, ikke tenk flere år frem i tid. Anonymkode: e023b...877 Ja begynte på en toårig master i høst. Vil være ferdig utdannet om to år, ikke 4-5. Men forsåvidt enig i det du skriver ellers, bare litt vanskelig å ikke overtenke fremtiden og hvordan det evt vil bli... Men samtidig så vet jo ikke hvor jobbene vil være da heller, og om jeg i det hele tatt vil finne/få relevant jobb med det første Anonymkode: 89c72...95e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #5 Del Skrevet 20. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja begynte på en toårig master i høst. Vil være ferdig utdannet om to år, ikke 4-5. Men forsåvidt enig i det du skriver ellers, bare litt vanskelig å ikke overtenke fremtiden og hvordan det evt vil bli... Men samtidig så vet jo ikke hvor jobbene vil være da heller, og om jeg i det hele tatt vil finne/få relevant jobb med det første Anonymkode: 89c72...95e Ts forresten! Anonymkode: 89c72...95e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #6 Del Skrevet 20. november ^ Anonymkode: 89c72...95e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november #7 Del Skrevet 21. november Hvis du skal gå rundt å droppe dating fordi du er redd for worst case scenario flere år frem i tid, så vil du forbli singel til evig tid. For alt du vet så har dere fått første barnet før du er ferdig med studiet... Eller det er slutt av helt andre grunner... Det kan være du ikke fullfører studiet... Det kan være han finner drømmejobben i byen du vil bo i... Det kan hende en av dere ikke lever lengre om to år... Det kan hende dere er gift og i gang med å bygge hus... Skal du være redd for å satse fordi du ikke har en krystallkule og ikke kan forutsi fremtiden? Anonymkode: 84f66...908 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november #8 Del Skrevet 21. november Hvis du skal stoppe deg selv fra alt som er usikkert i livet kommer du ikke langt. Anonymkode: e89c7...e08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november #9 Del Skrevet 22. november Ta den problemstillingen om den kommer. Det er 1000 muligheter for at forholdet tar slutt av andre grunner før du skal søke jobb om 1,5 år, for å sette det litt på spissen. Om du tar det opp nå så er forholdet for ferskt til at dere reelt kan vurdere om det er aktuelt å flytte sammen til et annet sted uansett. Er dere fortsatt sammen om 1,5 år så er det ganske stor sannsynlighet for at forholdet fakttisk blir varig. DA kan dere sammen planlegge fremtiden. Jeg ble også sammen med en gutt mens jeg studerte, ca 2 år før jeg var ferdig. Først var nok forholdet vårt medvirkende til at han fortsatte videre på studier (han var egentlig ferdig litt før meg), og når jeg så var ferdig bestemte vi sammen at jeg skulle søke jobber i et område der han også hadde god mulighet til å få jobb. Da hadde vi vært sammen i 2,5 år, og også bodd sammen i 1,5 år som studenter. Vi ble senere gift og fikk barn, og flyttet etter hvert til hans hjemby hvor vi har bodd siden. (er skilt nå, men var sammen i 18 år) Anonymkode: acc73...705 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember #10 Del Skrevet 16. desember Hei ts her igjen. Dere har nok rett om at man ikke vet hva fremtiden bringer uansett, og at det er bedre å leve i nuet enn å forsøke å planlegge en fremtid kan uansett ikke kan kontrollere til det fulle og hele... Aldri vært så god på dette siste. Tar gjerne i mot flere tips på dette og innspilling på situasjonen. Flere som har hatt usikre fremtider og hvor det likevel har gått bra? Anonymkode: 89c72...95e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember #11 Del Skrevet 16. desember ^^ Anonymkode: 89c72...95e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå