Gå til innhold

Ulikt syn på å få barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen måneder siden ble det slutt mellom meg og kjæresten min. Vi begge tok dette veldig tungt. Jeg valgte å gjøre slutt med henne. Ikke fordi jeg ikke elsket henne, men vi klarte aldri å bli enig angående temaet «familie». Jeg som mann har alltid visst at jeg har hatt lyst på familie og har de senere år sett flere venner begynne å stifte familie. Min ekskjæreste som er 30 år gammel sa at hun ikke ville ha barn etter å fylt 35 år, men samtidig vente 3-4 år for at hun ville bruke tid på å reise etc før hun fikk barn. Jeg vet at mange kan bruke lang tid med å prøve å få barn. Noen prøver både 1 år om ikke mer. Hun nevnte også flere ganger hva hvis ikke vi kan få barn. Er adopsjon aktuelt? Dette er selvfølgelig ikke noe jeg tenker på før jeg er i en slik situasjon. Men ut i fra hennes uttalse om å vente med å få barn så anså jeg ikke det som veldig sannsynlig at vi kom til å få barn sammen. Var jeg urimelig for å gjøre det slutt pga. dette?

Anonymkode: dfca9...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her. Det skal nevnes at jeg fåreslo å inngå et kompromiss om å starte å prøve å få barn tidligere enn å vente 3-4 år, men det førte ingen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg spurte samboeren min andre gang vi møttes om han så for seg barn i fremtiden, og sa at hvis nei så ble dette siste date. 

seks år senere har vi en toåring og nr2 på vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For noen måneder siden ble det slutt mellom meg og kjæresten min. Vi begge tok dette veldig tungt. Jeg valgte å gjøre slutt med henne. Ikke fordi jeg ikke elsket henne, men vi klarte aldri å bli enig angående temaet «familie». Jeg som mann har alltid visst at jeg har hatt lyst på familie og har de senere år sett flere venner begynne å stifte familie. Min ekskjæreste som er 30 år gammel sa at hun ikke ville ha barn etter å fylt 35 år, men samtidig vente 3-4 år for at hun ville bruke tid på å reise etc før hun fikk barn. Jeg vet at mange kan bruke lang tid med å prøve å få barn. Noen prøver både 1 år om ikke mer. Hun nevnte også flere ganger hva hvis ikke vi kan få barn. Er adopsjon aktuelt? Dette er selvfølgelig ikke noe jeg tenker på før jeg er i en slik situasjon. Men ut i fra hennes uttalse om å vente med å få barn så anså jeg ikke det som veldig sannsynlig at vi kom til å få barn sammen. Var jeg urimelig for å gjøre det slutt pga. dette?

Du vil ha  hun ikke. 
Du kan ikke tvinge henne. 
Så vil du stifte familie bør du vel egentlig finne en annen dessverre. 
Nei dette er ditt liv og du må gjøre det som er rett for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke urimelig. Ikke hun heller. Dere ønsker bare forskjellige ting. 

Anonymkode: bd35b...ce2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke urimelig av deg, men samtidig er jo spørsmålet hvor realistisk det er å møte noen andre "med en gang" som er så rett for en at en tenker at en vil få barn med dette mennesket og bli så godt kjent at man er trygg på at det ikke blir et helvete å måtte forholde seg til dette andre mennesket i 18 år frem i tid dersom kjærligheten skulle ta slutt. For det tar jo gjerne i alle fall et par år å bli så godt kjent. Det er lite lurt å få unger med noen bare etter noen mnd sammen. Hvis det tar et år eller tre før man møter en slik potensiell partner og så bli kjent og bo sammen en god stund før en får barn, har det jo fort tatt i alle fall 4-5 år fra nå. 

Så alt i alt har man da ikke spart seg for tid. Man bør absolutt være kresen ang hvem man velger å få barn med.. 

Anonymkode: 75aab...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ikke ut som hun har veldig lyst på barn, eller ikke med deg. Jeg tenker du gjorde det rette.

Anonymkode: 22819...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...