Gå til innhold

Når du er ute og går, ser du mest fremover ut i horisonten eller på bakken foran bena for å unngå å snuble?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går ikke og ser ned på føttene mine, hvis jeg da ikke går på skogssti med mye røtter og stein. Veksler mellom å se på fortau/vei noen meter framfor meg så jeg ikke tråkker i sølepytter og hundebæsj,  og å se omkring meg. 

Anonymkode: dccb5...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg sykler ser jeg alt for mye ned, for jeg er så lei av å punktere flere dager i uka på knust glass. Sykler ikke så fort da, og holder meg på sykkelvei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha mange forskjellige gjengene. 

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg ble plutselig bevisst på at jeg får mindre av landskapet med meg enn jeg skulle ønske, fordi jeg er redd for å snuble og ser ned for det meste, men kanskje av god grunn siden jeg har falt så mange ganger. 

Det hadde vært fint å se mer fremover.  

Anonymkode: 32542...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg ble plutselig bevisst på at jeg får mindre av landskapet med meg enn jeg skulle ønske, fordi jeg er redd for å snuble og ser ned for det meste, men kanskje av god grunn siden jeg har falt så mange ganger. 

men da må du bli flink til å tryne! sånn som stunt-menn. så kan du se litt mer rundt deg. 

Anonymkode: c5d66...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser rett frem om det er jevnt underlag. Ser ned hvis det er kupert/småpytter eller andre grunner til at jeg må se hvor jeg tråkker.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

men da må du bli flink til å tryne! sånn som stunt-menn. så kan du se litt mer rundt deg. 

Anonymkode: c5d66...4cc

Jeg er ganske flink allerede, men begynner å bli gammel med skjøre bein og vil unngå skader. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da synes jeg du bør prioritere å holde deg på beina :) Dumt å tryne på isen og skade seg når vinteren kommer 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faller aldri,så ingen problem der. Men ser nok likevel mye ned mtp jeg går et sted der det går veldig mye folk. Orker ikke se rett fram,da det ser ut som jeg ser på de. Er jeg et sted jeg går veldig alene,så ser jeg mye av landskapet og det som er fremover. Men ser aldri ned pga at jeg er redd for fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvor jeg går. I skogen så ser jeg der jeg går og særlig om jeg går oppover for da blir jeg ikke så sliten. 

Er jeg kjent så går jeg på autopilot. Stopper ofte og ser på naturen når jeg er ute i skog og fjell. 

Sjelden jeg går langt utenom på skogtur. 

Anonymkode: 8bf6f...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (På 20.11.2024 den 21.14):

Ser rett frem om det er jevnt underlag. Ser ned hvis det er kupert/småpytter eller andre grunner til at jeg må se hvor jeg tråkker.

Samme her. Om jeg går på asfalt eller grusvei ser jeg rett frem mesteparten av tiden, når jeg går i mer kupert terreng hvor det er fare for å skli og/eller snuble vender blikket nedover mye av tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ned en del for å se hvor jeg går, uavhengig av om det er gangvei eller sti. Men ser opp, møter blikket og smiler alltid til andre som er ute å går, før jeg ser ned igjen. Ser også mye rundt meg. Prøver å ta inn mest mulig på turen, enten jeg skal fra A til B eller bare går en tur. 

Har som vane for meg selv at jeg skal oppdage noe nytt der jeg går, selv om det er en vei jeg går stadig vekk

Anonymkode: 71710...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går mye fjellturer, jeg ser alltid ned og sonderer terrenget. Det har jeg lært etter å ha møtt på huggorm mange ganger, og ikke minst snublet, falt og skadet meg. Så vil jeg se utover horisonten så stopper jeg opp og ser meg rundt.

Anonymkode: 70572...84b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...