Gå til innhold

Kontantstøtte barn født i juli 23

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I termingruppa mi ble det lagt ut et innlegg om at barn født i juli 23, med barnehagestart i august hadde rett for kontantstøtte for juli.

Sånn jeg har forstått det når jeg leser kommentarer, er det en del som har fått utbetalt og flere (bla. meg) som ikke har fått svar på søknaden enda. Jeg sendte en melding til nav og spurte, og fikk til svar at det var uavklart om vi hadde rett på det likevel pga. lovendringer.

Jeg syntes det er helt greit om vi ikke får, var ikke engang klar for over at vi hadde rett på det før jeg leste det. Men burde det ikke være likt for alle? Urettferdig om noen får, mens andre ikke får. Det er jo en del tusenlapper som hadde komt godt med nå i disse tider. Når barna er født i samme mnd og lik barnehagestart. Må de som har fått evt. betale tilbake? Noen som vet?

Anonymkode: 4312a...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får kontantstøtte fra og med barnet fyller 13 måneder til og med måneden barnet fyller 19 måneder.

Reglene er jo de samme for alle. Så velger man selv hvilken måned man starter opp i barnehage.

Mitt barn er født januar 2023 og fikk kontantstøtte fra februar 2024 til start i barnehage 1. september 2024.

Anonymkode: 02e58...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...