Gå til innhold

Hvorfor skjønner ingen hva jeg mener når jeg vil ha fast tofu?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vært på flere store butikker nå og asiatisk matvarebutikk. 

Prøver å få tak i fast tofu. Er det ingen som vet hva fast tofu er. Jeg har fått kjøpt det noen ganger, men nå finner jeg ikke annet en røkt fast tofu I tillegg forstår ingen hva jeg snakker om. Er ikke fast tofu en ganske vanlig vare? 

Anonymkode: 4eb99...257

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kjøper jeg Helios sin på Rema eller Kiwi. Meny har også. Det er fast tofu. Har du prøvd vietnamesisk butikk? Jeg føler de er den beste på tofu av de ulike typer butikker jeg har prøvd. Mange sier bare tofu til fast tofu, og spesifiserer heller på silketofu. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (27 minutter siden):

Her kjøper jeg Helios sin på Rema eller Kiwi. Meny har også. Det er fast tofu. Har du prøvd vietnamesisk butikk? Jeg føler de er den beste på tofu av de ulike typer butikker jeg har prøvd. Mange sier bare tofu til fast tofu, og spesifiserer heller på silketofu. 

Takk for tips. Jeg må prøve annen butikk da. Prøve finne helios sin tofu. Vært på vietnamesisk/ thai butikk de hadde bare silken. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for tips. Jeg må prøve annen butikk da. Prøve finne helios sin tofu. Vært på vietnamesisk/ thai butikk de hadde bare silken. 

Bare hyggelig! Rema har et annet merke også, men jeg husker ikke hva det heter, og Oda har enda et merke om du har Oda nær deg. Tofu har en sterk tendens til å havne på de rareste steder i de vanlige matbutikkene 🤪🫣 Så lurt å sjekke ved fiskeboller/pudding, osten, og generelt med pålegget, sånn utenom om butikken faktisk har en veg-seksjon, da er den normalt plassert der. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever at mange er vant med begrepet firm tofu. Selv om vi er i Norge. Mulig fordi tofu ikke er en veldig vanlig ingrediens her. 

Anonymkode: d5d16...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært borti utfordringen selv med å ikke bli forstått, men du kan jo prøve å vise de bildet :) 

IMG_3169.jpeg

Anonymkode: 06c5f...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke vært borti utfordringen selv med å ikke bli forstått, men du kan jo prøve å vise de bildet :) 

IMG_3169.jpeg

Anonymkode: 06c5f...574

Jeg bodde i større by før, var aldri problem å finne. Har også prøvd å forklare med ordet firm. Men nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.11.2024 den 18.08):

Jeg bodde i større by før, var aldri problem å finne. Har også prøvd å forklare med ordet firm. Men nei...

Kan vel ganske enkelt si tofu, ikke fast tofu.

Anonymkode: c6fb5...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er forskjell på tofu. Kan være ganske betydelig forskjell om du bruker myk eller fast tofu i retter.

Anonymkode: afcd0...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjøpe min i internasjonal matbutikk - spør eventuelt hvor tofuen står, så ser jeg selv på pakken hvilken de har tilgjengelig. Hadde ellers trodd at begrepet fast/firm tofu var ganske velkjent. Hvor bor du? 

Anonymkode: 565d5...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever sjeldent at folk vet hva tofu er for noe generelt. Spiser mye tofu selv. Kjøper firm tofu på Mega og meny. Er ofte litt tilfeldig plassert. På Megaen der jeg bor er den plassert med osten. 

Anonymkode: 13486...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 22.27):

Firm(fast) tofu brukes mye i mat som f.eks wok eller ramen. Som en kjøtterstatning. Silken(myk) tofu brukes mye i desserter som f.eks kake eller sjokolademousse.

Anonymkode: 13486...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...