AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #1 Skrevet 20. november 2024 Syns det er mye dårlige klementiner. Myke, lyse i fargen. Har det skjedd noe? Anonymkode: 3e805...db3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #2 Skrevet 20. november 2024 Enig! jeg går og gleder meg til å spise de digge klementinene som er før jul, og blir dritskuffa hver gang jeg har handla. Nå må de komme snart 🍊🍊🍊 Anonymkode: c6e01...765 2
Maia70 Skrevet 20. november 2024 #3 Skrevet 20. november 2024 Appelsinene har gått ned i kvalitet også, man er nødt til å plukke ut og lære seg hvordan de ser ut og føles når de er gode. Jeg mistenker at det blir liggende på lagrene fordi folk spiser mindre frukt pga de sinnssyke prisene. Jeg har merket en tydelig forskjell på kvaliteten etter plandemien. 3 2
Brunhilde Skrevet 20. november 2024 #4 Skrevet 20. november 2024 Hvis de er myke er det fordi de har vært oppbevart for kaldt. Jeg kjøpte noen klementiner på en internasjonal butikk her om dagen, de var veldig gode. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #5 Skrevet 20. november 2024 Jeg føler det har vært sånn de siste årene jeg, ikke bare i år.. Og jeg føler det gjelder generelt for frukt og grønt. Anonymkode: 6b70f...439 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #6 Skrevet 21. november 2024 Jeg elsker klementinene som kommer fra Israel, har lagt merke til over mange år at de er en litt annen variant enn de fleste andre i markedet, og - synes jeg - mye bedre. Har ikke klart å finne noen fra Israel i år, så det er nok en form for importboikott noe sted. Anonymkode: 4a7e0...dff 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #7 Skrevet 21. november 2024 Er det ikke litt tidlig for de virkelig gode klementinene? Mener de pleier å komme ganske sent. Er det Israelboikott som er saken blir jeg overhodet ikke sur. De fortjener ikke ei krone, da spiser jeg heller kjipe klementiner Anonymkode: 1064a...3c3 2 1
Thessaly Skrevet 21. november 2024 #8 Skrevet 21. november 2024 Varierer veldig. Har stort sett handlet på Rema. De fra Sør Afrika som kom tidlig var supergode, de fra Spania nå er av særdeles varierende kvalitet. Men de lyse med tynt skall er ganske gode faktisk, var skeptisk, men de er søte og gode. I motsetning til de som er tykkere i skallet og mørkere orange, de var surere og mer besk.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #9 Skrevet 21. november 2024 Det er ikke bare deg. Det er stor forskjell mellom butikkene, og fant ut at Meny har den med best kvalitet her jeg bor. Jeg har ikke vært på noen innvandrerbutikk da. Anonymkode: d8d8a...996
skreppamedleppa Skrevet 21. november 2024 #10 Skrevet 21. november 2024 Jeg har ikke kjøpt til nå i år for de ser jo lite innbydende ut (overalt). Pleier å åpne både julebrus og klementin sesongen under håndball VM/EM men husker i fjor at det var et fæla strev med å finne et par gode Klementiner til kampene. Den tiden da en kunne gå inn i en hvilken som helst butikk og plukke i blinde er iallefall forbi..
Poppel Skrevet 22. november 2024 #11 Skrevet 22. november 2024 Var sånn i fjor også syns jeg. Appelsinene i år er jo også helt krise, hvertfall av de jeg har kjøpt selv om jeg prøver å plukke ut gode.
Maskinfører Skrevet 22. november 2024 #12 Skrevet 22. november 2024 Så veldig fine klementiner på Kiwi i går 🍊🍊🍊
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #13 Skrevet 22. november 2024 Jeg driter i hvor de er fra. Jeg vil bare ha gode klementiner! Anonymkode: ce5ea...4bf 1
Bålkaffe Skrevet 22. november 2024 #14 Skrevet 22. november 2024 Det er fordi Clemenules-sorten, den som vi har hatt i alle år i førjulstiden og romjula ikke har kommet til butikkene enda. Sesongen for clemenules er fra november. Man kan lese litt mer om klementiner hos BAMA: https://www.bama.no/cevita/aktuelt/cevitenskapelige-fakta/hva-er-forskjellen-pa-klementiner-og-mandariner/ Her er oversikt over hvilke sorter man har til enhver i tid i Norge etter sesong: https://www.bama.no/cevita/sesongkalender/sesongkalender-klementin/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå