AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #21 Del Skrevet 20. november 2024 Reign skrev (11 timer siden): Jeg fatter det bare ikke. Det er helt utrolig mange som ikke klarer å ha to tanker i hodet samtidig. Som tenker at alt her i verden er svart-hvitt, og klarer ikke å se nyansene. Som gjentar gamle myter og fabler som om de skulle vært fakta. Som er ekstremt bastante om ting de ikke har peiling på. Det verste er jo at de fleste av disse er foreldre. Det er jo helt utrolig. Man kan lure på hvordan samfunnet egentlig går rundt, når man ser det labre nivået på evnen til tenke her inne. Du må alltid holde muligheten åpen for at noen brukere ikke er den de utgir seg for. Hvis en bruker er ute etter å trolle, forteller mer og mindre fantastiske historier, så er det altså ikke sikkert at dette er Kari på 45 år, mor til tre, som står bak. Jeg synes ofte at mange går "fem på" og tror på alt som skrives. Nå finnes det selvsagt mange regelrett dumme mennesker, og på et så stort forum som dette, er alle mennesketyper representert, men hvis du opplever en tråd som helt håpløs, så er det jo bare å distansere seg fra den. Vi har forresten mange veldig påståelige brukere her, også. De kan selvsagt ha rett i mange tilfeller, men jeg tar meg en pause når jeg ser at det er typer som aldri gir seg, de kverulerer til krampa tar dem. Da er det enkelt bare å glemme hele tråden. Anonymkode: 8d590...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 20. november 2024 #22 Del Skrevet 20. november 2024 Reign skrev (11 timer siden): Jeg fatter det bare ikke. Det er helt utrolig mange som ikke klarer å ha to tanker i hodet samtidig. Som tenker at alt her i verden er svart-hvitt, og klarer ikke å se nyansene. Som gjentar gamle myter og fabler som om de skulle vært fakta. Som er ekstremt bastante om ting de ikke har peiling på. Det verste er jo at de fleste av disse er foreldre. Det er jo helt utrolig. Man kan lure på hvordan samfunnet egentlig går rundt, når man ser det labre nivået på evnen til tenke her inne. Tja., du er vel mer intelligent da. Vi andre må vel bruke dumskapen vår og grunngi våre meninger som best vi kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #23 Del Skrevet 21. november 2024 Reign skrev (20 timer siden): Jeg fatter det bare ikke. Det er helt utrolig mange som ikke klarer å ha to tanker i hodet samtidig. Som tenker at alt her i verden er svart-hvitt, og klarer ikke å se nyansene. Som gjentar gamle myter og fabler som om de skulle vært fakta. Som er ekstremt bastante om ting de ikke har peiling på. Det verste er jo at de fleste av disse er foreldre. Det er jo helt utrolig. Man kan lure på hvordan samfunnet egentlig går rundt, når man ser det labre nivået på evnen til tenke her inne. Anonymkode: 2c4e8...65a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #24 Del Skrevet 21. november 2024 Nyanserte innlegg som åpner for ulike synspunkt drukner i den artige debatten, der polariserte meninger får all oppmerksomhet. Det er bare å se hvilken respons pro-Temu innlegg får, som eksempel. Eller om du lager en tråd om at AI i jobb er juks. De fleste er nok ikke her for de dype og reflekterte debattene, der man kan vise eget intellekt. For det finnes det andre, og mye bedre, arenaer. Anonymkode: 0f560...1bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #25 Del Skrevet 21. november 2024 For det er rett og slett mange dumme (enkle) folk rundt i det ganske land. Anonymkode: 650a2...c96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #26 Del Skrevet 23. november 2024 Må ikke glemme AnonymBruker-funksjonen heller da 🙈 Anonymkode: 69cc1...dc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #27 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Må ikke glemme AnonymBruker-funksjonen heller da 🙈 Anonymkode: 69cc1...dc1 Når det først er en anonym side, syns jeg det er helt greit at vi kan beskytte oss selv litt med den knappen. Du kan føle på en falsk trygghet på denne siden du ikke føler når alt er knyttet til din egen identitet og på den måten dele ting langt forsi det du egentlig burde også. Jeg kunne ønske det var en knapp som gjorde at alt du hadde skrevet ble slettet og jeg kunne glemme denne siden for evig. Anonymkode: d820b...93e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #28 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (På 20.11.2024 den 21.38): Synes egentlig moderatorene her inne har merkelige prioriteringer. Anonymkode: 69cc1...dc1 Hm. Ja jeg hadde to tråder en som handlet om rasisme og en som handlet om trans mennesker- ble slettet. Antagelig fordi det ble for mye hissighet, men ganske utrolig at slike viktige tema altså blir slettet Anonymkode: 63a05...3ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 23. november 2024 #29 Del Skrevet 23. november 2024 Christine 4 skrev (På 20.11.2024 den 22.02): Hvorfor er du her inne da?? For at han / hun føler behovet for å være en smart , snill og klok motvekt sikkert … Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #30 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (På 20.11.2024 den 22.19): Fordi halvparten av folk er under middels smarte, og enda flere har blodtåke pga vanskelige følelser. Anonymkode: f0d11...98f Jeg tror at mange brukere er permanent sinte, bitre og føler seg under angrep. Hvis jeg er i en slik emosjonell tilstand så fremstår jeg mindre smart enn det jeg håper er normalen. Anonymkode: cbe42...5a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 23. november 2024 #31 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 9.25): Anonymkode: 2c4e8...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lur Venn Skrevet 24. november 2024 #32 Del Skrevet 24. november 2024 For mange som forholder seg til følelser fremfor fakta 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #33 Del Skrevet 24. november 2024 Men det er i hvertfall ikke tvil om at vi Nordmenn flest går rundt å hater hverandre. Ser man denne tråden som en slags temp på hva folk flest mener,så er jo "de fleste" på vår vei idioter som ikke er verdt noe som helst. Enkle,syke eller bare ekle! Eneste gang noen snakker med hverandre sån generelt sett er vel om man har minst 2 i promille. Da løsner det litt,og man får litt større aksept for andre en oss selv. Vi har blitt et skikkelig møkkafolk som stort sett er bitre,hatfulle og fordømmende. Oljepengene har ikke vært noe venn for det Norske folk når det gjelder det å være et samlet folk. Anonymkode: d5299...b84 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 24. november 2024 #34 Del Skrevet 24. november 2024 Lur Venn skrev (4 timer siden): For mange som forholder seg til følelser fremfor fakta Problemet her er jo at "fakta" ofte er sån personen ser det,og har man kilder,er disse til de grader ofte tvilsomme. Har for meg at narsissister bruker denne argumentasjonen mest. "Men du er bare følsom,mens jeg - JEG er det store iskalde orakelet med alle svarene." Har også for meg at det er særlig menn som driver med dette. I hvertfall på internett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lur Venn Skrevet 25. november 2024 #35 Del Skrevet 25. november 2024 Fant80 skrev (13 timer siden): Problemet her er jo at "fakta" ofte er sån personen ser det,og har man kilder,er disse til de grader ofte tvilsomme. Har for meg at narsissister bruker denne argumentasjonen mest. "Men du er bare følsom,mens jeg - JEG er det store iskalde orakelet med alle svarene." Har også for meg at det er særlig menn som driver med dette. I hvertfall på internett. Jeg snakker her om ubestridelige fakta, som at jorda er rund og at havet er salt. Ikke sånn min og din sannhet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #36 Del Skrevet 25. november 2024 Reign skrev (På 20.11.2024 den 12.47): Jeg fatter det bare ikke. Det er helt utrolig mange som ikke klarer å ha to tanker i hodet samtidig. Som tenker at alt her i verden er svart-hvitt, og klarer ikke å se nyansene. Som gjentar gamle myter og fabler som om de skulle vært fakta. Som er ekstremt bastante om ting de ikke har peiling på. Det verste er jo at de fleste av disse er foreldre. Det er jo helt utrolig. Man kan lure på hvordan samfunnet egentlig går rundt, når man ser det labre nivået på evnen til tenke her inne. Det er jo en viss sammenheng mellom får ikke til forhold/relasjoner, og det å henge på KG. Sikkert mange dumme menn, men for meg er det mest synlig med alle de damene som har tidenes dobbeltmoral. Likevel skjønner de ikke hvorfor de sitter her ensomme, bitre og forlatt. Det er nok først og fremst mangelen på å forstå sin egen dobbeltmoral som er grunnen til at de både er her, og ikke akkurat framstår spesielt smarte. Anonymkode: 9636f...6d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #37 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo en viss sammenheng mellom får ikke til forhold/relasjoner, og det å henge på KG. Sikkert mange dumme menn, men for meg er det mest synlig med alle de damene som har tidenes dobbeltmoral. Likevel skjønner de ikke hvorfor de sitter her ensomme, bitre og forlatt. Det er nok først og fremst mangelen på å forstå sin egen dobbeltmoral som er grunnen til at de både er her, og ikke akkurat framstår spesielt smarte. Anonymkode: 9636f...6d7 Dette beskriver jo egentlig menn her inne.. Bitre og kvinnehatende. De fleste kvinnene er i forhold, mange er i permisjon, eller de er søkende i forhold til prøving og graviditet. Det er tross alt et kvinneforum. Er selv godt gift, familie, og hele pakka. Men greit med noen minutters avkobling nå og da på hjemmekontoret. Anonymkode: 0f560...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #38 Del Skrevet 27. november 2024 Tenker ufine snarere enn dumme. Virker som om det popper opp gretne, bitre folk som vil spy galle over mennesker som ikke har akkurat samme liv som dem og ikke gjør akkurat samme valg som dem i nesten hver tråd. Ikke rart jeg nesten har sluttet å bruke KG. Anonymkode: 0dd71...627 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #39 Del Skrevet 30. november 2024 Fant80 skrev (På 25.11.2024 den 0.19): Problemet her er jo at "fakta" ofte er sån personen ser det,og har man kilder,er disse til de grader ofte tvilsomme. Har for meg at narsissister bruker denne argumentasjonen mest. "Men du er bare følsom,mens jeg - JEG er det store iskalde orakelet med alle svarene." Har også for meg at det er særlig menn som driver med dette. I hvertfall på internett. Jeg blir litt sjokkert over at voksne mennesker mener at vitenskaplige kilder ikke hører hjemme i en diskusjon og at man værsågod må slutte å linke til journaler når det er følelsene deres som uansett teller. Så er det helt klart noen som bruker kilder på usaklig vis. Anonymkode: cbe42...5a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå