AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #1 Skrevet 20. november 2024 Hva gjør dere sammen med baby i løpet av en dag? Baby er 3,5 måned og har derfor begynt å være mer våken. Vi pleier å synge og danse, magetrening, leke i babygymmen, snakke sammen og ellers mat/bleieskift og en trilletur ila dagen. Synes dog tiden blir litt lang. Er alene med baby i ukedagene og har heller ingen venner som er i permisjon. Noen tips til andre aktiviteter å finne på med baby? Anonymkode: 43b5f...735
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #2 Skrevet 20. november 2024 https://svomming.no/svomming/svomming-forside/norges-svommeskole/babysvomming/ Anonymkode: 49ac4...26b
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #3 Skrevet 20. november 2024 Er det en barselgruppe der du bor? Fin mulighet til å få nye bekjentskaper med barn på samme alder 🙂 Anonymkode: 622ef...af4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #4 Skrevet 20. november 2024 Har baby i bæresjal så han er med på alt jeg gjør av husarbeid, matlaging mm. Ellers synger vi, leser, går turer. Vi er på babysvømming, babysang og barselgruppe. Drar på besøk. Anonymkode: 061b2...e1c
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #5 Skrevet 20. november 2024 Babyomvisning på museum. Spise lunsj med venner og kolleger som er i jobb. Babysang i kirka. Meld deg på et kurs i barselyoga eller barseltrening (hos meg tilbyr Sats en treningstime i uka for mødre i permisjon). Babysvømming. Etter hvert går det an å oppsøke åpen barnehage, men litt liten ennå. Anonymkode: 1b5a0...290
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #6 Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): https://svomming.no/svomming/svomming-forside/norges-svommeskole/babysvomming/ Anonymkode: 49ac4...26b Er ikke babysvømming før fra februar. AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Er det en barselgruppe der du bor? Fin mulighet til å få nye bekjentskaper med barn på samme alder 🙂 Anonymkode: 622ef...af4 Er ingen barselgrupper…. AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Har baby i bæresjal så han er med på alt jeg gjør av husarbeid, matlaging mm. Ellers synger vi, leser, går turer. Vi er på babysvømming, babysang og barselgruppe. Drar på besøk. Anonymkode: 061b2...e1c Baby hater det, har prøvd.. gjør jo husarbeid osv når baby sover babysvømming og barselgruppe er ikke her jeg bor. Baby sang er 1 gang pr mnd, så er ikke så ofte.. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Babyomvisning på museum. Spise lunsj med venner og kolleger som er i jobb. Babysang i kirka. Meld deg på et kurs i barselyoga eller barseltrening (hos meg tilbyr Sats en treningstime i uka for mødre i permisjon). Babysvømming. Etter hvert går det an å oppsøke åpen barnehage, men litt liten ennå. Anonymkode: 1b5a0...290 Bor på bygda, ingen museum, barseltrening eller åpen barnehage her dessverre.. får ikke spist lunsj med venner og kollegaer som er i jobb, de er jo på jobb🤭 Anonymkode: 43b5f...735
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #7 Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke babysvømming før fra februar. Er ingen barselgrupper…. Baby hater det, har prøvd.. gjør jo husarbeid osv når baby sover babysvømming og barselgruppe er ikke her jeg bor. Baby sang er 1 gang pr mnd, så er ikke så ofte.. Bor på bygda, ingen museum, barseltrening eller åpen barnehage her dessverre.. får ikke spist lunsj med venner og kollegaer som er i jobb, de er jo på jobb🤭 Anonymkode: 43b5f...735 Har du sjekket på facebook? Jeg bor også på bygda, men i en bykommune, så tar kjøreturen på 30 min inn til byen for barselgruppe. Anonymkode: 863a7...840
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #8 Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bor på bygda, ingen museum, barseltrening eller åpen barnehage her dessverre.. får ikke spist lunsj med venner og kollegaer som er i jobb, de er jo på jobb🤭 Anonymkode: 43b5f...735 Men de skal jo ha lunsjpause Så du kan møte dem og spise sammen med de når de uansett har lunsjpause, enten i kantina på jobben deres eller på en kafé rett ved der de jobber. Anonymkode: 1b5a0...290
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #9 Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du sjekket på facebook? Jeg bor også på bygda, men i en bykommune, så tar kjøreturen på 30 min inn til byen for barselgruppe. Anonymkode: 863a7...840 Ja, vet at det ikke er noe i nærheten.. er 1,5 time til nærmeste by. AnonymBruker skrev (1 time siden): Men de skal jo ha lunsjpause Så du kan møte dem og spise sammen med de når de uansett har lunsjpause, enten i kantina på jobben deres eller på en kafé rett ved der de jobber. Anonymkode: 1b5a0...290 Der hvor jeg jobber har vi betalt pause, altså vi har ikke pause, så det er ikke mulig å gjøre med kollegaer. Ellers jobber flere av mine venner som lærere og det er veldig unaturlig for meg å sitte på lærerværelset med de, og nærmeste café er en halvtimes kjøring unna. Så det er dessverre ikke et alternativ. Anonymkode: 43b5f...735
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #10 Skrevet 21. november 2024 Jeg dro på besøk til eldre slektninger. De satt pris på besøk, og de var hjemme på dagtid. Fikk fine og noen rå fortellinger om babytid og fødsler for 50-60 år siden. Og mye kake. Ellers lærte jeg meg babyyogaøvelser, flere barnesanger med bevegelse. Hadde en morsom øvelse der jeg presenterte babyvennlige matvarer (nr det er påtide med mat selvfølgelig, ikke før) til baby, handle den, ta på/lukte, samt at baby så på at jeg skrelte, kokte/bakte og moste maten. Ulike typer gresskar, pastinakk og persillerot, ulike poteter, kålrot, gulrot, blomkål og brokkoli. Bestill bøker til ditt nærmeste bibliotek, babybøker, aktivitetsbøker, kokebøker. Hent når du kan. Anonymkode: f8734...a3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå