Gå til innhold

Erfaring med selg Selv brukt butikk

MarieOlsen

Anbefalte innlegg

Det er har kommet en del sånne selg Selv brukt butikker i område du leier en hylle og selger klær, sko osv. Har noen erfaring fikk dere solgt? Ble noe tatt, ødelagt osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har solgt mye, men har og opplevd at flere klesplagg bare forsvant. Det koster litt å leie bodplass, så jeg selger heller på fb. Det som jeg brukte var «poden og boden».

Anonymkode: c2f87...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd Kirppis. Jeg gikk i pluss, men synes likevel at jeg fikk solgt altfor få ting. Av ca 40 ting på reolen hadde jeg med meg over 30 hjem etter fire uker! Erfaringen gjør at jeg heller annonserer på Finn eller Facebook, for da slipper jeg å betale leie og provisjon. De tingene som ble solgt fra Kirppis-reolen ville jeg trolig også fått solgt på Finn, og til samme pris. Jeg hadde håpet på mersalg ved å ha det i butikk, men erfarte ikke det. 

Jeg hadde en dameklær-stand, og passet på å tilpasse til årstida. Jeg priset klærne til ca 1/4 av nypris, og standen var tydelig merket med eksempler på merker og størrelser. 

Jeg opplevde ingen tyverier, men de gangene jeg var innom for på rydde i reolen min var det en del rot der. Ganske ofte hang det klær fra andre reoler sammen med mine.  

Anonymkode: c35c0...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan klær solgte du? Var de merkeklær eller mer kjedeklær?

Anonymkode: 2c668...731

Jeg hadde en blanding av begge deler på reolen. Begge deler solgte, men merkeklærne solgte absolutt best. Det er derfor jeg tenker at akkurat de klærne kunne jeg antakelig solgt til samme pris på f.eks Finn, uansett. 

Klærne fra kjedebutikker laget jeg rimelige klespakker av da Kirppis-standen gikk ut, og da fikk jeg solgt dem på en lokal side. 

Anonymkode: c35c0...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarieOlsen skrev (14 timer siden):

Det er har kommet en del sånne selg Selv brukt butikker i område du leier en hylle og selger klær, sko osv. Har noen erfaring fikk dere solgt? Ble noe tatt, ødelagt osv. 

dette er en uhyre dyr måte å selge klær på. Du skal ha mye klær å selge for at det skal gå i pluss og lønne seg. Varene du selger skal og være populære. 
Uansett så må du betale en dyr leie av hylleplass selv om du ikke får solgt noe. 
Nei, det konseptet støtter jeg ikke opp om. 

Anonymkode: 5de43...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd 2 ganger på det gule hus. Første gangen solgte jeg mest ungdomsklær som bl.a hoodies etc.. noen dyre/sære merker og solgte greit. Opplevde at 1 plagg forsvant.

Andre gangen mest dameklær og solgte dårlig. Mest merkeklær.  Tjente knapt nok inn stand leien på kr 850 (4 uker). Var innom et par ganger pr uke for å rydde i standen for det havner alltid andre klær der.  Ei jeg kjenner solgte også lite dameklær, men mye barneklær/utstyr.

Det er også endel dårlige klær som selges, synes det er en uting å selge nuppet/utslitt, med flekker og som ikke er vasket først..

Sier meg helt ferdig med dette konseptet og legger ut Finn/Tise igjen. 

Anonymkode: 7c373...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har solgt tre ganger og går flere tusen i pluss hver gang. Selger både klær og sko til barn, ungdom og voksen. Barn og voksen selger best, både kjede-klær og merke-klær går like bra. Men jeg har alltid fulle stands, rydder annen hver dag og fuller på nye plagg hver gang.

Supert opplegg da dette er ting jeg ellers hadde kastet eller gitt bort.

Anonymkode: c3e38...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...