AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #1 Skrevet 20. november 2024 Vi skal ha overnattingsgjester fra lille julaften til første juledag, og jeg vil gjerne at disse rommene skal stå klare i god tid. Kan jeg ha på rent sengetøy allerede neste uke, og så legge over sengeteppe, eller bør jeg vente med det til like før de kommer? Anonymkode: ba81b...771 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #2 Skrevet 20. november 2024 Hvorfor? Tar jo 2 minutter å ta på rent sengetøy Anonymkode: 2e9d9...5b3 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #3 Skrevet 20. november 2024 😆 legge på sengetøy går jo veldig raskt, hadde lett gjort det uka før. Anonymkode: bb3e1...1f8 1
Arkana Skrevet 20. november 2024 #4 Skrevet 20. november 2024 Ja, du kan absolutt legge på sengetøy nå. Jeg ville som du sier legge på et sengeteppe, mest pga støv. Selv om det er raskt gjort å legge på sengetøy er det fint med alt som er gjort og man slipper at det å utsette mange små ting plutselig betyr at de til sammen blir tidkrevende. 3 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #5 Skrevet 20. november 2024 Ikke om det er jeg som kommer. Støvmiddallergi. Og de har en fest i rent sengetøy (finnes alltid en del midd i madrasser og ikke minst hodeputer). Kan bli veldig dårlig om sengetøyet har ligget på en stund, selv om det er ubrukt. Det jeg har gjort klart er "dyprens" av alle skap og skuffer, og nedvask kjøkken og bad. Da er det raskere å ta over overflater rett i forkant av besøk. Anonymkode: ba6b7...9c2 1
Arkana Skrevet 20. november 2024 #6 Skrevet 20. november 2024 Er man så nær noen at de skal overnatte i julen så vet man om de har støvmiddallergi også, så vi kan nok være sikre på at det poenget er irrelevant for TS. 3 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #7 Skrevet 20. november 2024 Arkana skrev (29 minutter siden): Er man så nær noen at de skal overnatte i julen så vet man om de har støvmiddallergi også, så vi kan nok være sikre på at det poenget er irrelevant for TS. Tror verken søsken eller svigersøsken vet det. Aner ikke om svigers husker det, har aldri vært noe problem der da de legger på sengetøy rett før, og generelt har godt renhold. Selv utsetter jeg ikke gjester for å la midden ha en fest i seng som står urørt i over en måned, allergi eller ikke. Før besøk luftes rommet godt, støvsuges, dyner og puter ristes, ofte vaskes hodepute også. Madrass støvsuges, og sengetrekk legges på. Anonymkode: ba6b7...9c2 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #8 Skrevet 20. november 2024 Her legger på nytt sengetøy rett før hun kommer, og vasker rommet. Anonymkode: 032f7...3d8 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #9 Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (På 20.11.2024 den 8.33): Hvorfor? Tar jo 2 minutter å ta på rent sengetøy Anonymkode: 2e9d9...5b3 For meg tar det dessverre mye lengre tid, så med flere senger som skal ordnes, er det en dagsjobb! Hater å ha en ubrukelig kropp, men jeg trøster meg med at det er mange som har det mye værre enn meg❤️ Jeg må bare ta litt hensyn og lytte til kroppen. Ingen av gjestene har allergier, men jeg kan uansett utsette det litt, og så dekker jeg med sengetepper. Anonymkode: ba81b...771 2
exictence Skrevet 21. november 2024 #10 Skrevet 21. november 2024 Du kan fint legge på noe nå AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For meg tar det dessverre mye lengre tid, så med flere senger som skal ordnes, er det en dagsjobb! Hater å ha en ubrukelig kropp, men jeg trøster meg med at det er mange som har det mye værre enn meg❤️ Jeg må bare ta litt hensyn og lytte til kroppen. Ingen av gjestene har allergier, men jeg kan uansett utsette det litt, og så dekker jeg med sengetepper. Anonymkode: ba81b...771 Jeg synes man godt kan legge frem nytt sengetøy til gjestene der de skal sove og be dem ta på sengetøy selv. Det er bare fint for gjestene å føler at de kan gjøre det selv og ikke være til bry. Spesielt i din situasjon med helseutfordringer. 3 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #11 Skrevet 21. november 2024 exictence skrev (5 timer siden): Du kan fint legge på noe nå Jeg synes man godt kan legge frem nytt sengetøy til gjestene der de skal sove og be dem ta på sengetøy selv. Det er bare fint for gjestene å føler at de kan gjøre det selv og ikke være til bry. Spesielt i din situasjon med helseutfordringer. Takk for svar (det gjelder dere alle, uansett svar). Det er noe med den følelsen av å aldri kunne yte det samme som andre... føles godt å kunne la gjestene komme til ferdige rom og dekket bord når de kommer sent på lillejulaften, selv om jeg ikke kan tilby strøkent hus, masse energi til å finne på ting osv❤️ Anonymkode: ba81b...771 1 1
exictence Skrevet 21. november 2024 #12 Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Takk for svar (det gjelder dere alle, uansett svar). Det er noe med den følelsen av å aldri kunne yte det samme som andre... føles godt å kunne la gjestene komme til ferdige rom og dekket bord når de kommer sent på lillejulaften, selv om jeg ikke kan tilby strøkent hus, masse energi til å finne på ting osv❤️ Anonymkode: ba81b...771 Så fint av deg å tenke ❤️ Det at det ikke er strøkent gjør absolutt ingenting. Faktisk er det litt mer avslappede.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #13 Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (På 20.11.2024 den 8.28): Vi skal ha overnattingsgjester fra lille julaften til første juledag, og jeg vil gjerne at disse rommene skal stå klare i god tid. Kan jeg ha på rent sengetøy allerede neste uke, og så legge over sengeteppe, eller bør jeg vente med det til like før de kommer? Anonymkode: ba81b...771 Tuller du? Ta det på 2dager før? Anonymkode: a488f...c40
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #14 Skrevet 21. november 2024 Har en egen etg for overnattingsgjester (to soverom, stue og bad). Gjør alltid alt ferdig der to-tre uker før jul. Anonymkode: fa934...cfd
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #15 Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): For meg tar det dessverre mye lengre tid, så med flere senger som skal ordnes, er det en dagsjobb! Hater å ha en ubrukelig kropp, men jeg trøster meg med at det er mange som har det mye værre enn meg❤️ Jeg må bare ta litt hensyn og lytte til kroppen. Ingen av gjestene har allergier, men jeg kan uansett utsette det litt, og så dekker jeg med sengetepper. Anonymkode: ba81b...771 Merkelig å skulle være den som ordner til jul, når du har så skrantende helse at det er en dagsjobb å skifte på noen senger. Anonymkode: a924f...3cf 1
Granskudd Skrevet 21. november 2024 #16 Skrevet 21. november 2024 Vi en tradisjon for at vi som er nære venner/familie hos oss alltid tar med egne dyner/puter, da slipper den som inviterer å stå og vaske sengetøy til den store gullmedalje etter at de har hatt besøk et par dager. Når folk kommer er det gjerne 4 - 9 personer om gangen, og det er drøyt mye sengetøy-vask. Det er en grei rutine. Ville ikke gjort det samme om det var perifiere folk altså, og da tenker jeg at å legge på noen uker før med sengeteppe er helt innafor.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #17 Skrevet 21. november 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Merkelig å skulle være den som ordner til jul, når du har så skrantende helse at det er en dagsjobb å skifte på noen senger. Anonymkode: a924f...3cf Ditt syn på saken. Jeg greier fint å lage istand til jul, men jeg bruker bare litt lengre tid enn mange andre, og må ta litt lettvinte løsninger. Familien feirer alltid jul hjemme uansett, så bortsett fra flere rom å gjøre istand, er det ingen forskjell. Anonymkode: ba81b...771 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #18 Skrevet 21. november 2024 Granskudd skrev (21 minutter siden): Vi en tradisjon for at vi som er nære venner/familie hos oss alltid tar med egne dyner/puter, da slipper den som inviterer å stå og vaske sengetøy til den store gullmedalje etter at de har hatt besøk et par dager. Når folk kommer er det gjerne 4 - 9 personer om gangen, og det er drøyt mye sengetøy-vask. Det er en grei rutine. Ville ikke gjort det samme om det var perifiere folk altså, og da tenker jeg at å legge på noen uker før med sengeteppe er helt innafor. Så lurt!😊 Anonymkode: ba81b...771
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå