Gå til innhold

Bryllupstale

Aase'n

Anbefalte innlegg

Jeg skal holde tale i vår sønns bryllup. Jeg er ikke særlig komfortabel med å stå foran masse folk men ønsker å holde en tale litt utenom det vanlige. En litt mindre "stiv"tale. Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er en stiv tale? Tenker at det finnes mye inspirasjon på youtube hvor folk både rapper og synger og danser og vet ikke hva. Vi holdt tale til min mor med kahootquiz, det var veldig gøy! Ellers så tenker jeg at noen ord fra hjertet aldri kan bli feil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å f.eks holde talen sammen med noen, vis et slideshow med bilder, da vil alle se på skjerm i stedet for på deg? Alle skjønner uansett at du er nervøs og det er jo helt vanlig.

Da jeg giftet meg så holdt far en tale på rim sammen med min mor, inkluderte personlige ting, litt refs, men mye humor. Eneste jeg ba til han der oppe om var at de ikke skulle rappe noe 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Hoppetipoppeti skrev (På 25.11.2024 den 22.05):

Hva er en stiv tale? Tenker at det finnes mye inspirasjon på youtube hvor folk både rapper og synger og danser og vet ikke hva. Vi holdt tale til min mor med kahootquiz, det var veldig gøy! Ellers så tenker jeg at noen ord fra hjertet aldri kan bli feil :) 

Takk for svar😊. Noen ord fra hjertet må det bli! Og kahoot er jo gøy, må tenke seriøst på det👍. Rapping, synging eller dansing får noen andre ta seg av😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camilla30 skrev (På 28.11.2024 den 13.00):

Hva med å f.eks holde talen sammen med noen, vis et slideshow med bilder, da vil alle se på skjerm i stedet for på deg? Alle skjønner uansett at du er nervøs og det er jo helt vanlig.

Da jeg giftet meg så holdt far en tale på rim sammen med min mor, inkluderte personlige ting, litt refs, men mye humor. Eneste jeg ba til han der oppe om var at de ikke skulle rappe noe 😂

Takk fir svar😊. Ja, litt bilder som understreker det jeg snakker om er en god idé 👍. Ja, nervøs kommer jeg til å være. Jeg har skrevet litt på rim før så det var en god idé 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke rim. Det er redselsfullt kleint å høre på. De som har laget rim-taler står der og tror de er verdensmestre i poesi og man bare gremmes. 

Anonymkode: 34086...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, ikke rim. Det er redselsfullt kleint å høre på. De som har laget rim-taler står der og tror de er verdensmestre i poesi og man bare gremmes. 

Jeg (forlover) betalte faktisk en tusenlapp til en dame som lever av å dikte på rim, og den talen ble superbra og absolutt ikke klein, fikk utrolig mye skryt:) Synes det var vel anvendte penger for min del! Avslørte ikke at jeg hadde fått hjelp til diktingen;)

Anonymkode: a1102...198

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er nervøs er det flere ting som hjelper

- starte med noe som vekker latter, det er magi mot nervøsitet, men må være i din natur.

- si at det er en emosjonell dag for deg, og "beklage" for at du er litt preget. Da får du også brodden av at du viser litt nervøsitet. 

Og team "ikke-rim" her og. Det er kleint uansett hvor bra det er. 

Anonymkode: a1125...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.12.2024 den 13.10):

Når du er nervøs er det flere ting som hjelper

- starte med noe som vekker latter, det er magi mot nervøsitet, men må være i din natur.

- si at det er en emosjonell dag for deg, og "beklage" for at du er litt preget. Da får du også brodden av at du viser litt nervøsitet. 

Og team "ikke-rim" her og. Det er kleint uansett hvor bra det er. 

Anonymkode: a1125...3db

Tusen takk for gode tips 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.12.2024 den 8.13):

Smak og behag akkurat som alt annet😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...