Gå til innhold

Hvordan regne ut timelønn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei alle dere smartinger. Kan noen regne ut min årslønn? For å gjøre det enkelt. Jeg har fastlønn på 20000,- i mnd (ut i fra dette vet dere helt sikkert hvor mange timer jeg har i året) jeg har jo selvsagt også feriepenger(antar dere klarer finne ut hvilken prosent jeg har basert på dette)

I tillegg jobber jeg 3 timer fast overtid i mnd(antar dere regner ut hvilken overtidsprosent jeg har også)  Det plager meg seriøst at bedreviterne her ikke skjønner følgende. 40timers arbeidsuke, 37,5 timers arbeidsuke, 35,4 timers arbeidsuke og alle andre varianter. Eller 10,2% feriepenger 12% feriepenger, 12,5% feriepenger, 14% feriepenger.  Og dette er bare noen av de lovpålagte variantene. Kunnskapsnivået her inne er seriøst mindre enn i en barnehage. Er den norske befolkningen så dårlig utdannet? Særlig siden minst 90% av dere her inne påstår dere har masterutdanning? Og flere av dere sier jo til og med at dere har jobb???? Til og med jobber turnus og skift? Måtte både mattelærerne og samfunnskunskapslærerne dere har hatt skamme seg over dårlig opplæring.

Anonymkode: c58d5...2b9

Så kleint…

Anonymkode: 1a478...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så kleint…

Jepp. Kleint å ikke kunne enkel matte, og kleint å ikke vite at det finnes variabler. Særlig når man skryter på seg utdannelse høyere enn barnehagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 5.37):

Så ingen av dere får feriepenger altså…? Haha

Feriepenger er da ikke noe som oppgis når man snakker om hva man har i timelønn. Idiot

Anonymkode: 06e53...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.11.2024 den 18.08):

Hei ts. Ta den konklusjonen fra dette innlegget at absolutt ingen her inne vet hva de snakker om. Noen er nærmere enn andre, men dessverre. Skolen i norge er blitt dårlig at folk ikke engang vet hvordan man regner ut noe så simpelt som timelønn. 

Med feriepenger

Årslønn×prosentsats/antall timer man jobber (variasjon fra evt lønnsoppgjør)

Uten feriepenger årslønn/antall timer man jobber

Så er variasjonen om hvor mange timer man jobber og hvilken prosentsats man har på feriepengene.

Det er noen flere varianter også. Men det er neppe relevant her.

Du har jo ikke begreper om hva du snakker om.

Anonymkode: 06e53...e90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jepp. Kleint å ikke kunne enkel matte, og kleint å ikke vite at det finnes variabler. Særlig når man skryter på seg utdannelse høyere enn barnehagen. 

Det er jo ikke variabler når det er snakk om fastlønn.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 15.14):

Hei alle dere smartinger. Kan noen regne ut min årslønn? For å gjøre det enkelt. Jeg har fastlønn på 20000,- i mnd (ut i fra dette vet dere helt sikkert hvor mange timer jeg har i året) jeg har jo selvsagt også feriepenger(antar dere klarer finne ut hvilken prosent jeg har basert på dette)

I tillegg jobber jeg 3 timer fast overtid i mnd(antar dere regner ut hvilken overtidsprosent jeg har også)  Det plager meg seriøst at bedreviterne her ikke skjønner følgende. 40timers arbeidsuke, 37,5 timers arbeidsuke, 35,4 timers arbeidsuke og alle andre varianter. Eller 10,2% feriepenger 12% feriepenger, 12,5% feriepenger, 14% feriepenger.  Og dette er bare noen av de lovpålagte variantene. Kunnskapsnivået her inne er seriøst mindre enn i en barnehage. Er den norske befolkningen så dårlig utdannet? Særlig siden minst 90% av dere her inne påstår dere har masterutdanning? Og flere av dere sier jo til og med at dere har jobb???? Til og med jobber turnus og skift? Måtte både mattelærerne og samfunnskunskapslærerne dere har hatt skamme seg over dårlig opplæring.

Jeg skjønner du bare ønsker på fremstå dum, og det har du klart. Men for å ta deg på alvor:

Hvis du har fastlønn på 20 000 pr mnd, så håper jeg for din del at du ikke jobber fullstilling, da det utgjør kun 240 000 i året. Men hvis du ikke jobber fullstilling så får du ikke overtid, kun mertid utbetalt for de 3 timene du jobber ekstra hver måned. Ergo må de 20 000 hver måned være for 100% stilling.  Da har du 61,53 pr time for overtiden om du har utbetalt kun tillegget  og avspasserer timene, og kr 184,61 pr time hvos du tar utbetalt alt. 

Disse summene er med forbehold om 37,5 timers uke og tariffavtale med 50% tillegg for overtid.  Ikke en jobb jeg ville hatt, da du jobber for knapper og glansbilder. 

Og til opplysning trenger man ikke verken master eller bachelor for å vite dette. 

Anonymkode: ce39f...6c9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...