AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Om man har feks 700 000kr i fastlønn i året, hvordan regne ut timelønn? Skal man dele det på 12 eller 11 mnd? Sitter pris på om noen vil hjelpe meg å forstå!🤗 Anonymkode: 25349...1b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiren Skrevet 14 timer siden #2 Del Skrevet 14 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Om man har feks 700 000kr i fastlønn i året, hvordan regne ut timelønn? Skal man dele det på 12 eller 11 mnd? Sitter pris på om noen vil hjelpe meg å forstå!🤗 Anonymkode: 25349...1b6 For å finne månedslønn deler du årslønnen på 12. Timelønn (dersom du jobber 100% vanlig jobb) blir: årslønn/ 1950 (timer i året) = timelønn 😊 Med 700 000 i året blir timelønnen 358.9 kr Endret 14 timer siden av Spiren 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden Du kan dele på 1950, som er antall timer i året. Eller på 12, som vil gi deg månedslønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Del Skrevet 14 timer siden Du trekker av fem uker ferie, så 11 mnd blir ganske riktig. Det betyr reell årslønn 636 000, noe som blir Anonymkode: 06e53...e90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden 636 000 / 1700 timer = 374 kr i timelønn Anonymkode: 06e53...e90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden Mener selvsagt 641 000 i lønn på et år etter ferietrekk, noe som gir kr 377 i timen Anonymkode: 06e53...e90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden De tre siste svarene er feil. De to første er riktige. Anonymkode: 1373f...411 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): De tre siste svarene er feil. De to første er riktige. Anonymkode: 1373f...411 De to første er unøyaktige, min beregning er mer nøyaktig. Hvis du har 700k i avtalt lønn betyr det at du i realiteten får 700k minus fem uker som er ferie, og det tallet er da faktisk årslønn, noe du trenger for å finne nøyaktig timelønn. Anonymkode: 06e53...e90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moppeguri Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Timelønnen din baserer seg på årslønnen din, ikke årslønn -feriemåned , spesielt ikke om du har fastlønn for da får du årslønnen din i 12 måneder minus ferietrekk+ feriepenger . De 2 første er riktige. En timelønn med 700 000 i årslønn vil ha samme timelønn som en fast lønnet med 700 000 i årslønn, men ikke etter dine beregninger tydeligvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Moppeguri skrev (1 time siden): Timelønnen din baserer seg på årslønnen din, ikke årslønn -feriemåned , spesielt ikke om du har fastlønn for da får du årslønnen din i 12 måneder minus ferietrekk+ feriepenger . De 2 første er riktige. En timelønn med 700 000 i årslønn vil ha samme timelønn som en fast lønnet med 700 000 i årslønn, men ikke etter dine beregninger tydeligvis Nei, de vil ikke ha det samme. Hvor treig er du egentlig? Tjener du faktisk 700k så tjener du 700k, men har du avtalt en årslønn på 700k så må du trekke av de fem ukene du ikke jobber. Feriepenger aner jeg ikke hvorfor du nevner, det er spurt om timelønn her. Anonymkode: 06e53...e90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden Har fastlønn, hvor kun årslønn er oppgitt i avtalen. Har en annen lønn enn den som er oppgitt, men kan bruke den som eksempel på hvordan det blir gjort hos oss: 700 000 / 12 = 58 333,- kr/mnd Vi regner med 162,5 time i mnd, og det ville gitt en timeslønn på 359 kr. I juni får vi vanlig lønn + feriepenger, minus 25 dager ferie. Resterende måneder får vi årslønn delt på 12 måneder. Anonymkode: 9b222...775 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moppeguri Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden (endret) AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Nei, de vil ikke ha det samme. Hvor treig er du egentlig? Tjener du faktisk 700k så tjener du 700k, men har du avtalt en årslønn på 700k så må du trekke av de fem ukene du ikke jobber. Feriepenger aner jeg ikke hvorfor du nevner, det er spurt om timelønn her. Anonymkode: 06e53...e90 Hvis jeg er timelønnet med 700 000 i årslønn på min kontrakt så har jeg en timelønn på 358,9 Hvis jeg er fastlønnet med 700 000 i årslønn på kontrakten vil jeg også ha en timelønn på 358,97 Dette med forbehold om at dette er snakk om 37,5 timers uker. Det var som blandet inn ferie her men det har ingenting med timelønnen din å gjøre om du trekkes for 5 uker ferie eller ikke Endret 1 time siden av Moppeguri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå