AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #1 Skrevet 19. november 2024 Jeg har vært deprimert, engstelig og slitt med tvangstanker og tankekjør hele dette året. Det har vært et brutalt år, for å si det sånn. Jeg begynte på et nytt studie til høsten. Det har også vært brutalt. Hver eneste dag har jeg prøvd å bekjempe engstelighet og håpløshet, spesielt knyttet til studiet i seg selv. Det har gått "fint" til nå, til tross for det. Jeg har fått godkjent alle obligatoriske innleveringer i alle emner. Jeg har ikke vært så flink til å gå på forelesning. Jeg har sikkert kun møtt opp til rundt 30% av de totalt, men har gått i gjennom alt av stoff hjemme. Jeg sliter utrolig mye med søvn, så det henger sammen med det. Jeg bare makter ikke å stå opp til en forelesning klokken 8:30 når jeg kun har fått 2-4 timer med søvn. Nå er det eksamensperiode. Om tre dager har jeg flervalgseksamen i EXPHIL. Jeg er mer enn forberedt på å stryke, fordi jeg føler ikke at jeg klarer å suge til meg noe stoff, uansett hvor manger ganger jeg går i gjennom det. Jeg er forberedt på å stryke på alle eksamener, egentlig. Jeg skal få tak i en lege og spørre om jeg kan begynne på antidepressiva igjen. Det må. Hjernen min bare fungerer ikke av seg selv. Jeg spiser sunt og går lange turer gjennom byen hver dag, men det hjelper ikke. Jeg prøver å fortelle meg selv at alt blir bra og at det er håp, men det er som å prøve å overbevise meg selv om at himmelen er rød. Det føles ut som om at jeg forteller meg selv løgner. Noen som har vært i samme klister? Noen tips? (Jeg føler også at jeg bare trenger å lufte dette ut og prate med noen). Anonymkode: ad11e...87c
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #2 Skrevet 19. november 2024 Vel, det høres ut som om dette kunne være skrevet av datteren min. - kom deg opp om morgenen så er mye gjort. Det finnes midler mot søvnplager. Du måtte jo opp på vgs. - dette er en vanskelig tid for mange. Ta tran, lag deg en god kopp te, og vær snill med deg selv samtidig som du tar tak. - gå til legen og få deg tabletter, antidepressiva. - tren. Det blir bedre. Nå må du stå i det. Klem. Trist to shall pass.. Anonymkode: 0e9ed...ac1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #3 Skrevet 19. november 2024 Når tankene spinner så er det eneste som fungerer for meg å ta en dag om gangen. Eventuelt en time om gangen. Hva skal jeg få til denne uken? Jeg skal lese sammendraget fra hvert kapittel f.eks. Jeg skal klare å åpne boken innen klokken 10. Helt konkrete og overkommelige mål. Fordi hva er alternativet? Som regel at jeg ikke gjør noenting (samtidig som jeg tenker på det jeg skulle gjort). Alternativet er aldeles sjeldent at jeg plutselig får satt i gang 10 timers effektive lesedager, selv om det er det jeg skulle ønske jeg klarte. Anonymkode: 040b4...3f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå