AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Jeg sa til en kollega hva jeg hadde i lønn. Vi har nesten lik stilling. Han tjener da mindre enn meg og har klaget til sjefen. Jeg fikk kjeft for å ha sagt det,.. normalt? Også litt overrasket at han nevnte meg da vi er flere i teamet og synes det var dårlig gjort, hadde ikke sagt det. Anonymkode: e9a70...929 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjold Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Ikke bare har du full rettighet til å diskutere lønn, du kan også sjekke hvem som helst I Norge tjener ved å søke i Skattelistene. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg sa til en kollega hva jeg hadde i lønn. Vi har nesten lik stilling. Han tjener da mindre enn meg og har klaget til sjefen. Jeg fikk kjeft for å ha sagt det,.. normalt? Også litt overrasket at han nevnte meg da vi er flere i teamet og synes det var dårlig gjort, hadde ikke sagt det. Anonymkode: e9a70...929 Du burde være stolt over åpenheten din, og at du hjelper en kollega å få høyere lønn! Ikke bare er det lov, men snart må arbeidsgiver faktisk opplyse om lønnsspenn selv,ny lov. Anonymkode: 93b22...feb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du burde være stolt over åpenheten din, og at du hjelper en kollega å få høyere lønn! Ikke bare er det lov, men snart må arbeidsgiver faktisk opplyse om lønnsspenn selv,ny lov. Hvordan vil det foregå? Når kommer denne nye loven? Anonymkode: 048c3...888 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Sjefen har ingenting å være sur over. Kollega burde heller ikke nevnt navnet ditt, men godt mulig det skjedde med en glipp Anonymkode: f90a4...719 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Enig i at det var dårlig gjort av kollegaen din å nevne deg videre. Men lønn er en personopplysning. Hvis du jobber i det private har ikke arbeidsgiver rett til uten videre å opplyse om din lønn. Jeg har aldri hørt om det motsatte, du står fritt til å dele den informasjonen. Men arbeidsgiver er jo som regel tjent med at arbeidstakere ikke kjenner hverandres lønn. Syns der var dårlig håndtert av din leder. Du har ikke gjort noe galt!!! Anonymkode: b20c6...d29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden Skjold skrev (9 timer siden): Ikke bare har du full rettighet til å diskutere lønn, du kan også sjekke hvem som helst I Norge tjener ved å søke i Skattelistene. Da må man huske på at inntekten som står i skattelistene på ingen måte gir informasjon om vedkommendes årslønn. Anonymkode: d9dd4...d77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormur Skrevet 59 minutter siden #8 Del Skrevet 59 minutter siden Lønn er ei personopplysning som tilhøyrer deg. Denne deler du med den du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå