Gå til innhold

UVI-hund-stix

Ulven

Anbefalte innlegg

Har en gammel dame på snart 14 som fikk uvi for noen uker siden. Hun hadde også to runder sist høst, så dette skyldes nok kaldt vær.

Jeg lurer på om det er mulig å få kjøpt, enten på nett eller via veterinær, teststrimler slik at jeg kan teste henne hjemme når mistanken oppstår. Og må man ha teststrimler beregnet for hund eller kan menneskeprodukter fungere for å påvise bakterier?

Noen som vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulven skrev (5 minutter siden):

Har en gammel dame på snart 14 som fikk uvi for noen uker siden. Hun hadde også to runder sist høst, så dette skyldes nok kaldt vær.

Jeg lurer på om det er mulig å få kjøpt, enten på nett eller via veterinær, teststrimler slik at jeg kan teste henne hjemme når mistanken oppstår. Og må man ha teststrimler beregnet for hund eller kan menneskeprodukter fungere for å påvise bakterier?

Noen som vet? 

Test strimler er jo ikke helt sikre hjemme tester for uvi for oss mennesker.

Jeg ville jo nok tatt en tur til vetrinær slik at dem kan sende den til dyrking for å utelukke at det ikke er eller blir noe verre.

Hadde selv ei tispe som fikk ofte uvi, og da sendte de alltid til dyrking. Betale ikke mye for en urinprøve heller der. 

Anonymkode: 92ac9...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Test strimler er jo ikke helt sikre hjemme tester for uvi for oss mennesker.

Jeg ville jo nok tatt en tur til vetrinær slik at dem kan sende den til dyrking for å utelukke at det ikke er eller blir noe verre.

Hadde selv ei tispe som fikk ofte uvi, og da sendte de alltid til dyrking. Betale ikke mye for en urinprøve heller der. 

Takk for svar. Vi må inn til ordinær time for testing, og det kostet sist 2000 kroner. Så det kan vi pga prisen ikke gjøre så ofte som jeg er bekymret. 😉 Er nok litt i overkant stresset for helsen til hundene, så går litt for ofte heller enn for sjelden, men kan ikke sjekke annenhver uke heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (1 minutt siden):

Takk for svar. Vi må inn til ordinær time for testing, og det kostet sist 2000 kroner. Så det kan vi pga prisen ikke gjøre så ofte som jeg er bekymret. 😉 Er nok litt i overkant stresset for helsen til hundene, så går litt for ofte heller enn for sjelden, men kan ikke sjekke annenhver uke heller. 

Da ville jeg hørt med vetrinær om du bare kan komme med en urinprøve i ny og ned for å forsikre deg at det ikke blusser opp igjen, hvis vetrinæren din ikke er samarbeidsvillig ville jeg nok sett meg rundt etter en ny.

Jeg spurte, fordi det blir mye å må betale over 1000kr hver gang for å bare ta en urinprøve. Jeg betalte bare litt over 500kr hver gang, og lyste prøver ringte vetrinæren og sa hu har lagt inn antibiotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp test strimler for mensker, det er mye av de samme (men ikke alltid), slår det veit du at du må ha antibiotika.

om ikke ser du det an og reiser til veterinæren når det trengs!

Anonymkode: 0d44b...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Da ville jeg hørt med vetrinær om du bare kan komme med en urinprøve i ny og ned for å forsikre deg at det ikke blusser opp igjen, hvis vetrinæren din ikke er samarbeidsvillig ville jeg nok sett meg rundt etter en ny.

Jeg spurte, fordi det blir mye å må betale over 1000kr hver gang for å bare ta en urinprøve. Jeg betalte bare litt over 500kr hver gang, og lyste prøver ringte vetrinæren og sa hu har lagt inn antibiotika.

Takk for svar. Vi bruker allerede den billigste veterinæren her vi bor til denne UVI behandlingen. Leverte prøve i dag, og betalte 1600 for å sjekke urin+resept. 

Men har via veterinæren fått bestille stix beregnet på hund for å sjekke hjemme.

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

kjøp test strimler for mensker, det er mye av de samme (men ikke alltid), slår det veit du at du må ha antibiotika.

om ikke ser du det an og reiser til veterinæren når det trengs!

Anonymkode: 0d44b...ccb

Takk for svar. Veterinæren sa at vi kunne bruke stix beregnet for mennesker, men siden hun kunne bestille inn stix beregnet for hund til ca samme pris, gjorde jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...