Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #1 Skrevet 28. februar 2006 Hvor mye betaler dere for fotografering (bryllupsbilde?) Har dere tenkt å ta bilder ute eller inne? Noen som har en fotograf å anbefale i Ålesund? Vi skal gifte oss der, men bor ikke der, så det er litt vanskelig å vite hvem som er flinke.
Nordlandspia Skrevet 28. februar 2006 #2 Skrevet 28. februar 2006 (endret) ... Endret 21. november 2009 av Nordlandspia
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #3 Skrevet 28. februar 2006 Oj, det syns jeg hørtes mye ut.. nesten 5000 kr.. Det har nok ikke vi råd til.. Har sett en del priser på 3500 og sånn, men det kommer jo an på hva som er inkludert, av albumer og tid, studio osv. Er det vanlig å bruke 5000 kr på fotograf? Det er jammen dyrt å gifte seg... men må jo liksom ha litt fine bilder fra den store dagen da
Nordlandspia Skrevet 28. februar 2006 #4 Skrevet 28. februar 2006 (endret) ... Endret 21. november 2009 av Nordlandspia
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #6 Skrevet 28. februar 2006 Hehe, det var merkelig. Da skjønner jeg prisen mye bedre, det høres jo faktisk rimelig ut da. Det er jo kjempeviktig å ha en god fotograf. Jeg har også spart mye penger på brudekjolen, hadde regnet med kanskje rundt 10 000 kr, men kjøpte en på salg for 5000,.. som i tillegg er den fineste jeg har sett ! Har flaks av og til... Men siden jeg er student enda, vil foreldrene mine hjelpe oss litt økonomisk med bryllupet, så da syns jeg at det er riktig å spare penger der jeg kan.. Har vurdert å bruke bekjente til å ta bilder også, men det er jo ikke det samme som å få tatt proffe bilder. Og jeg elsker vakre bilder, så jeg må nok spinke og spare litt på studielånet og jobbe litt ved siden av. Hm.. dette ble jo rent personlig innlegg... Det er jo bare så hyggelig å snakke om bryllup! Beklager at det sklir litt ut her..
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #7 Skrevet 28. februar 2006 har du noen venner som tar bra bilder eller noen som kjenner noen fotografer (jurnalister). eller så kan du prøve å ringe noen fotobutikker i området - kanskje de vet om noen som gjør d på hobbybasis. Det er dyrt for vanlig fotograf 5000,- er jo som regel før en har bestilt ekstra bilder - takkekort og forstørrelser - d er jo bare fotografering og et album med små bilder
Gjest gjest1 Skrevet 28. februar 2006 #9 Skrevet 28. februar 2006 Kjenner eg er glad for at pappa er fotograf, gitt... Fekk pakketilbod frå Fame-fotografane på 20 000 her før jul ein gong, er jo halve bryllupsbudsjettet vårt det...
Shoegal Skrevet 1. mars 2006 #10 Skrevet 1. mars 2006 Kjenner eg er glad for at pappa er fotograf, gitt... ← Jobber han som fotograf, eller skal han være fotograf for dagen? Spørsmålet mitt er vel egentlig: Er faren din flink til å ta bilder? Tenker nemlig bare med skrekk og gru og høylytt latter på det scenarioet det ville vært dersom MIN far skulle vært fotograf... Da ville vi nok kommet til å mangle både hoder og føtter...
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2006 #11 Skrevet 1. mars 2006 Jobber han som fotograf, eller skal han være fotograf for dagen? Spørsmålet mitt er vel egentlig: Er faren din flink til å ta bilder? Tenker nemlig bare med skrekk og gru og høylytt latter på det scenarioet det ville vært dersom MIN far skulle vært fotograf... Da ville vi nok kommet til å mangle både hoder og føtter... ← Pappa er utdanna fotograf og veldig flink...
Trampe Skrevet 1. mars 2006 #12 Skrevet 1. mars 2006 Vi skal betale 2500, da får vi bilder både ute og inne i ca en time. Vi får ikke album, men det vil jeg ikke ha heller. Jeg skal lage album selv, og gleder meg til å kose meg med det
Pasha Skrevet 1. mars 2006 #13 Skrevet 1. mars 2006 0- men det er fordi kusinen min som er utdannet fotograf skal fotografere (jobber som pressefotograf) i tilegg er kjæresten til tante bryllupsfotograf.. så han skal hjelpe til + filme oss så da er det eneste vi må betale for fremkalling og slikt.. (gifter oss i usa.. regner med at vi fremkaller bildene i norge)
Gjest Svimle Skrevet 1. mars 2006 #14 Skrevet 1. mars 2006 Vi betaler et sted mellom 4500,- og 5000,-. Husker ikke helt, vi får snart papirene i posten.
Shoegal Skrevet 1. mars 2006 #15 Skrevet 1. mars 2006 Pappa er utdanna fotograf og veldig flink... ← Da er du veldig heldig
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #17 Skrevet 2. mars 2006 Pakketilbud på 20 000 ??? Det var vel ikke et "tilbud" akkurat spør du meg :grine2: Høres ut som en må ut med rundt 5000 her... så da er det vel ikke så urimelig. Kjenner en som tar bilder, men de har ikke studio, og det er kanskje litt dumt.. liker godt studiobilder jeg nemlig. Hun tar 3500, inkludert 100 bilder i album som hun lager. Men jeg er enig, kansje litt hyggelig å lage den selv, på den andre siden er man kansje litt sliten av å lage til etter bryllupet...
Gjest Gjest_Litjtuppa_* Skrevet 2. mars 2006 #18 Skrevet 2. mars 2006 Vi skal betale 2500, da tar han både svarthvitt bilder og fargebilder ute, både standard oppstilte/fine og litt kule bilder. Tror ikke det er inkludert album da, skal sjekke det.. For å spare inn litt, tenker vi å bruke et fint "amatørbilde" som takkekort og bare bestille noen større fotografbilder som bestemødre, foreldre og forlovere skal få til jul av oss. Og noen til oss selv såklart. Har en onkel som er hobbyfotograf, skal spørre om han kan ta noen fine som vi kan bruke til takkekort. Stas å ha orntlige bilder fra dagen, men det koster ja..
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #19 Skrevet 2. mars 2006 Noen tips om fotografer i Ålesund: http://www.aidafoto.no http://www.saltstudio.no Har ikke erfaring med dem selv som bryllupsfotograf, men har sett utrolig mange fine bilder de har tatt.
Floja Felíz Skrevet 2. mars 2006 #20 Skrevet 2. mars 2006 Hvor mye betaler dere for fotografering (bryllupsbilde?) Har dere tenkt å ta bilder ute eller inne? Noen som har en fotograf å anbefale i Ålesund? Vi skal gifte oss der, men bor ikke der, så det er litt vanskelig å vite hvem som er flinke. ← Vi bor i Ålesund, og har valgt fotograf Hagen. Vet at de er flinke. Betaler 5200.- for fotografering i to timer på to ulike locations, inkl. valgfritt album. Her er sidene deres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå